Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Златица от 05.08.2020

Рег. №: 1596624830409-05.08.2020 | Общинска администрация - Златица | Одобрено | Дата на подаване: 05.08.2020 | Срок:19.08.2020

Юридическо лице |

Уважаеми г-н/г-жо кмет, Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва: 1. Общината има ли приета програма за овладяване на популацията на безстопанственитеживотни на територията й съгласно изискванията, разписани в чл. 40, ал. 3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) (обн., ДВ, бр. 13 от 08.02.2008 г., в сила от 31.01.2008 г., изм., бр. 58 от 18.07.2017 г., в сила от 18.07.2017 г., бр. 17 от 23.02.2018 г.)? Има ли план или процедура за организиране на изпълнението на програмата? 2. Има ли регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени животни с цел изпълнение на разпоредбата на чл. 41 от ЗЗЖ на територия на общината и с какъв капацитет? Ако не, има ли договори с други общини за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни? 3. Общината има ли сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринаромедицинските интервенции на безстопанствените животни? 4. Колко са преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно за всяка година. Какъв метод е използван за преброяването? 5. Колко са обработените безстопанствени кучета по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва; заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 6. Колко са обработените безстопанствени котки по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 7. Кой и по какъв начин извършва залавянето и транспортирането на безстопанствените животни? 8. Как се маркират обработените животни? Води ли се и от кого електронен и/или хартиен регистър за същите? 9. От началото на 2015 г. До настоящия момент общината организирани ли са комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяването на безстопанствени кучета и котки? 10. От началото на 2015 г. до настоящия момент общината сътрудничили ли си с направителствени организации или с доброволци за овладяване на популацията от безстопанствени животни? Как се осъществява сътрудничеството? 11. Какъв е бил бюджетът на общината за извършване на дейностите, свързани с овладяването на популацията от безстопанствените животни, през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и предвидения бюджет за 2020 г. по години? Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем кка се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 14.08.2020

РЕШЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ № РДОИ - 13/14.08.2020 г. На основание чл. 3, ал. 1, чл. 28, ал. 2, чл. 34 и чл. 35, ал. 3 и ал. 4 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка с подадено заявление № ДОИ-15/05.08.2020 г. за достъп до обществена информация от СДРУЖЕНИЕ „СЪДЕЙСТВИЕ И ПОДКРЕПА ЗА ИНФОРМИРАНО ОБЩЕСТВО” с ЕИК 177226461, като взех предвид, че със заявлението се иска предоставяне на информация имаща характер на обществена такава, РЕШИХ: 1. Предоставям цялостен достъп до обществена информация в пълнота до размера на искането, създадена (съхранявана) в община Златица, a именно: 1.1. Община Златица има приета Общинска програма за овладяване на популацията на безстопанствените кучета на територията на община Златица, с период на действие 2017 – 2020 г, съгласно изискванията на чл. 40, ал. 3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ). Налице е процедура за изпълнение на програмата. 1.2. Към настоящия момент на територията на община Златица няма регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени кучета. Община Златица няма сключени договори за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни, тъй като и на територията на съседните на община Златица общини няма изградени и регистрирани приюти за безстопанствени животни. 1.3. Община Златица има сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринарномедицински интервенции на безстопанствените животни. 1.4. Преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 г., по години, са както следва: 2015 г. – 60 бр. 2016 г. – 48 бр. 2017 г. – 16 бр. 2018 г. – 14 бр. 2019 г. – 26 бр. 2020 г.- 25 бр. Методът за преброяването е извършване на обходи и обработката на безстопанствените кучета. 1.5. Обработените – заловени, кастрирани, лекувани и върнати по места безстопанствени кучета за периода 2015-2020 г., по години, са както следва: 2015 г. – 60 бр. 2016 г. – 48 бр. 2017 г. – 16 бр. 2018 г. – 4 бр. 2019 г. – 23 бр. 2020 г. – 25 бр. Всички така горепосочени обработени безстопанствени кучета са заловени, кастрирани и върнати по местата на залавянето им. Други дейности не са извършвани. 1.6. На територията на община Златица няма обработени безстопанствени котки за периода 2015-2020 г. 1.7. Залавянето и транспортирането на безстопанствени животни се извършва от „Ветеринарни практики 3Д“ ООД, с която община Златица има сключен договор, вече упоменат в т. 1.3. от настоящото решение, като залавянето на безстопанствени кучета се допуска по начин и при условия, които гарантират здравето им и с минимално страдание, от лица със специфична квалификация, инструктирани от ветеринарен лекар и обезпечаване защитата и хуманното отношение към животните. 1.8. Обработените животни се маркират, чрез поставяне на ушна марка. Води се хартиен регистър на обработените животни, като това се извършва от изпълнителя на дейността. 1.9. От началото на 2015 г. до този момент община Златица не е организирала комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяването на безстопанствените кучета и котки. 1.10. От началото на 2015 г. до настоящия момент община Златица не си е сътрудничила с неправителствени организации или с доброволци за овладяване на популацията на безстопанствени животни. 1.11. Бюджетът на община Златица за извършване на дейностите, свързани с овладяване на популацията от безстопанствени животни, за периода 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и 2020 г., по години, е както следва: 2015 г. – 2000 лева 2016 г. – 2000 лева 2017 г. – 2000 лева 2018 г. – 2000 лева 2019 г. – 2000 лева 2020 г. – 5000 лева. 2. Достъпът на заявителя до исканата информация да се осигури в срок не по-кратък от 30 дни от датата на получаване на решението. 3. Заявителят да получи исканата информация под формата на писмена информация, обективирана в настоящото решение, предоставено по електронен път на посочената от заявителя електронна поща, а именно: aisociety20@gmail.com, както и чрез публикуване на настоящото решение на Платформата за достъп до обществена информация. Ако заявителят е променил адреса на електронната поща, без да е уведомил община Златица, или е посочил неверен или несъществуващ адрес, информацията се смята за получена от датата на изпращането ѝ. 4. Поради това, че заявителят е поискал достъпът до информация да му бъде предоставен по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването, следва да бъдат изпратени на горепосочения адрес на електронна поща следните документи: 4.1. Настоящото решение за достъп до обществена информация; 5. Предвид така описаната предпочитана форма на достъп до обществена информация, не следва да се съставя протоколът по чл. 35, ал. 2 от ЗДОИ и не се заплащат разходи по предоставянето. 6. Контрол по изпълнението на Решението ще осъществявам лично. 7. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София област, по реда на Административно-процесуалния кодекс. …………/П/…………………... ИНЖ. СТОЯН ГЕНОВ Кмет на Община Златица

58

Дата Процес
05.08.2020 13:53 Подаване на заявление
05.08.2020 13:53 Изпратено към деловодна система
05.08.2020 14:50 Потвърждение от деловодна система
14.08.2020 18:51 Крайно решение (Оставено без разглеждане)