Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Долна Митрополия от 05.08.2020

Рег. №: 1596628267000-05.08.2020 | Общинска администрация - Долна Митрополия | Одобрено | Дата на подаване: 05.08.2020 | Срок:19.08.2020

Юридическо лице |

Уважаеми г-н/г-жо кмет, Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва: 1. Общината има ли приета програма за овладяване на популацията на безстопанственитеживотни на територията й съгласно изискванията, разписани в чл. 40, ал. 3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) (обн., ДВ, бр. 13 от 08.02.2008 г., в сила от 31.01.2008 г., изм., бр. 58 от 18.07.2017 г., в сила от 18.07.2017 г., бр. 17 от 23.02.2018 г.)? Има ли план или процедура за организиране на изпълнението на програмата? 2. Има ли регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени животни с цел изпълнение на разпоредбата на чл. 41 от ЗЗЖ на територия на общината и с какъв капацитет? Ако не, има ли договори с други общини за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни? 3. Общината има ли сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринаромедицинските интервенции на безстопанствените животни? 4. Колко са преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно за всяка година. Какъв метод е използван за преброяването? 5. Колко са обработените безстопанствени кучета по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва; заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 6. Колко са обработените безстопанствени котки по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 7. Кой и по какъв начин извършва залавянето и транспортирането на безстопанствените животни? 8. Как се маркират обработените животни? Води ли се и от кого електронен и/или хартиен регистър за същите? 9. От началото на 2015 г. До настоящия момент общината организирани ли са комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяването на безстопанствени кучета и котки? 10. От началото на 2015 г. до настоящия момент общината сътрудничили ли си с направителствени организации или с доброволци за овладяване на популацията от безстопанствени животни? Как се осъществява сътрудничеството? 11. Какъв е бил бюджетът на общината за извършване на дейностите, свързани с овладяването на популацията от безстопанствените животни, през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и предвидения бюджет за 2020 г. по години? Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем кка се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 20.08.2020

Р Е Ш Е Н И Е № 16 13.08.2020 г. гр. Долна Митрополия На основание чл. 3, ал. 1, чл. 28, ал. 2 и чл. 34, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със Заявление от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, гр. Елин Пелин, община Елин Пелин, Софийска област, пл. „Независимост“ № 14, получено чрез писмо с вх. № РД-14-4876/05.08.2020 г. като взех предвид, че със същото се иска предоставяне на информация, която е обществена и по вид служебна по смисъла на чл. 11 ЗДОИ, съгласно който – „Служебна е информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации“ и във връзка с чл.13,ал.1 от ЗДОИ Н А Р Е Ж Д А М: 1. Да бъде предоставен пълен достъп до исканата обществена информация, създадена в Община Долна Митрополия, чрез изпращане на писмо, на електронният адрес на заявителя, в което се предоставя, следната информация: 1. Общината има ли приета програма за овладяване на популацията на безстопанствените животни на територията й съгласно изискванията, разписани в чл. 40, ал. 3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) (обн., ДВ, бр. 13 от 08.02.2008 г., в сила от 31.01.2008 г., изм., бр. 58 от 18.07.2017 г., в сила от 18.07.2017 г., бр. 17 от 23.02.2018 г.)? Има ли план или процедура за организиране на изпълнението на програмата? 2. Има ли регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени животни с цел изпълнение на разпоредбата на чл. 41 от ЗЗЖ на територия на общината и с какъв капацитет? Ако не, има ли договори с други общини за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни? 3. Общината има ли сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринарно медицинските интервенции на безстопанствените животни? 4. Колко са преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 година? Посочване на техния брой поотделно за всяка година. Методът, използван за преброяването. 5. Колко са обработените безстопанствени кучета по години за периода 2015-2020 година? Посочване на броя им поотделно, както следва; заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 6. Колко са обработените безстопанствени котки по години за периода 2015-2020 година? Посочване на броят им поотделно, както следва: заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани. 7. Кой и по какъв начин извършва залавянето и транспортирането на безстопанствените животни? 8. Как се маркират обработените животни? Води ли се и от кого електронен и/или хартиен регистър за същите? 9. От началото на 2015 г. До настоящия момент общината организирани ли са комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяването на безстопанствени кучета и котки? 10. От началото на 2015 г. до настоящия момент общината сътрудничили ли си с не правителствени организации или с доброволци за овладяване на популацията от безстопанствени животни? Как се осъществява сътрудничеството? 11. Размерът на бюджета на общината за извършване на дейностите, свързани с овладяването на популацията от безстопанствените животни, през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и предвидения бюджет за 2020 г. по години? 2. Достъпът на заявителя до исканата информация да се осигури ведно с настоящото Решение. 3. Обществената информация да се предостави на електронната поща на заявителя –aisociety20@gmail.com . 4. Решението да се изпрати на гореописаната електронна поща на заявителя. 5. За предоставената информация не се дължи такса. 6. Контрол по изпълнението възлагам на Десислава Манова – Секретар на община Долна Митрополия. 7. Настоящото решение да се сведе до знанието на Десислава Манова – Секретар на община Долна Митрополия, Снежина Найденова – Началник на отдел „Човешки ресурси и бюджет“ и Антония Якимова – Юрисконсулт за сведение и изпълнение. 8. Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред Административен съд – гр. Плевен по реда на Административно-процесулания кодекс. ПОЛЯ ЦОНОВСКА Кмет на община Долна Митрополия ОТГОВОР НА ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ С ВХ. № РД-14-4876/05.08.2020г. 1. В отговор на въпрос № 1 Ви уведомявам, че Община Долна Митрополия е разработила и приела Програма за овладяване на популацията на безстопанствени животни на територията на общината.  Забележка: Прилагам линк към сайта на Община Долна Митрополия, на който ще можете да се запознаете със съдържанието на горепосочената Програма. https://dolnamitropolia.acstre.com/assets/proekti/programa_ku4eta.pdf 2. Относно съдържанието на 2 въпрос от Заявлението, Ви уведомявам, че на териториалните граници на Община Долна Митрополия няма регистриран, изграден и функциониращ приют за безстопанствени животни, както и няма стартирала процедура по регистрацията на такъв приют. И това е така, тъй като към настоящия момент не съществува проблем с популацията на такъв вид животни. 3. Относно информацията, обективирана в съдържанието на т. 3 от Заявление с вх. № РД-14-4876/05.08.2020 г., същата е изводима от Договор с № РД-12-69/19.06.2020 г., който ще Ви бъде надлежно предоставен ведно с настоящето Решение. В по-горе цитираният договор, в чл.1, е ясно и недвусмислено формулиран неговият предмет. Договорът е в сила, към настоящият момент. 4. Относно съдържанието на 4 въпрос от Заявлението, Ви уведомявам, че на територията на Община Долна Митрополия не са провеждани мероприятия за преброяване на безстопанствени кучета, поради ниската им популация. Отговорът на този въпрос, предхожда и съдържа и отговорът на по следващият въпрос, касаещ метода използван за преброяването им. 5. Относно информацията, обективирана в съдържанието на т. 5 и т. 6, от Заявление с вх. № РД-14-4876/05.08.2020 г., Ви информирам следното: За периода 2015-2020 година, не са били залавяни, кастрирани, починали, осиновявани, върнати по места на залавянето им, настанени в регистриран приют или евтаназирани безстопанствени кучета и безстопанствени котки. 6. В териториалните граници на Община Долна Митрополия, не са залавяни и транспортирани безстопанствени животни. 7. Относно въпрос № 8 Поради факта, че общината няма сериозен проблем с безстопанствените кучета и котки, такива не са обработвани и маркирани. Не разполагаме с електронен и/или хартиен регистър. 8. В отговор на въпрос № 9, Ви уведомявам, че от началото на 2015 г. до настоящия момент в общината не са организирани комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни любимци и/или за осиновяване на безстопанствени кучета и котки. 9. Относно въпрос № 10, Ви уведомявам, че от началото на 2015 г. до настоящия момент общината не е осъществявала сътрудничество с неправителствени организации или с доброволци за овладяване на популацията от безстопанствени животни. 10. По точка 11 от подаденото от Вас заявление, в което се съдържа питане досежно размерът на бюджета на общината за дейностите, свързани с овладяване на популацията на безстопанствените кучета за периода от 2015г. до 2020г., Ви уведомявам, че такава информация не е налична в администрацията на Община Долна Митрополия, тъй като в заложените и разходвани общински средства, досежно конкретизирания период от време, не са предвидени средства за дейности по овладяване на популация на безстопанствени кучета

Документи:

1 Няма описание
2 Няма описание

70

Дата Процес
05.08.2020 14:51 Подаване на заявление
05.08.2020 14:51 Изпратено към деловодна система
05.08.2020 15:30 Потвърждение от деловодна система
20.08.2020 11:25 Крайно решение (Оставено без разглеждане)