Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Роман от 05.08.2020
Рег. №:
1596631957805-05.08.2020 | Общинска администрация - Роман | Одобрено |
Дата на подаване: 05.08.2020 |
Срок:19.08.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. Общината има ли приета програма за овладяване на популацията на безстопанственитеживотни на територията й съгласно изискванията, разписани в чл. 40, ал. 3 от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) (обн., ДВ, бр. 13 от 08.02.2008 г., в сила от 31.01.2008 г., изм., бр. 58 от 18.07.2017 г., в сила от 18.07.2017 г., бр. 17 от 23.02.2018 г.)? Има ли план или процедура за организиране на изпълнението на програмата?
2. Има ли регистриран или в процес на регистрация приют за безстопанствени животни с цел изпълнение на разпоредбата на чл. 41 от ЗЗЖ на територия на общината и с какъв капацитет? Ако не, има ли договори с други общини за ползване на приют или за осъществяване на дейности по овладяване на популацията на безстопанствените животни?
3. Общината има ли сключен актуален договор с регистриран ветеринарен лекар за извършване на ветеринаромедицинските интервенции на безстопанствените животни?
4. Колко са преброените безстопанствени кучета за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно за всяка година. Какъв метод е използван за преброяването?
5. Колко са обработените безстопанствени кучета по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва; заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани.
6. Колко са обработените безстопанствени котки по години за периода 2015-2020 година? Моля, посочете броя им поотделно, както следва: заловени; кастрирани; лекувани; починали; осиновени; върнати по местата на залавянето им; настанени в регистриран приют; евтаназирани.
7. Кой и по какъв начин извършва залавянето и транспортирането на безстопанствените животни?
8. Как се маркират обработените животни? Води ли се и от кого електронен и/или хартиен регистър за същите?
9. От началото на 2015 г. До настоящия момент общината организирани ли са комуникационни кампании срещу изоставянето на домашни кучета и котки и/или за осиновяването на безстопанствени кучета и котки?
10. От началото на 2015 г. до настоящия момент общината сътрудничили ли си с направителствени организации или с доброволци за овладяване на популацията от безстопанствени животни? Как се осъществява сътрудничеството?
11. Какъв е бил бюджетът на общината за извършване на дейностите, свързани с овладяването на популацията от безстопанствените животни, през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и предвидения бюджет за 2020 г. по години?
Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем кка се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 11.08.2020
РЕШЕНИЕ №РЗДОИ-23 /11.08.2020 г. гр. Роман На основание чл.3, ал.1 и чл. 34 от ЗДОИ във връзка със Заявление, с вх.№ДИ-28/20.07.2020 г., Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, ЕИК 177226461, с адрес за контакти: 2100 Елин Пелин, София област, пл. „Независимост“ №14, e-mail: aisociety20@gmail.com, получено по ПДОИ, с УРИ 1596631957805-05.08.2020 г., като взех предвид, че със заявлението се иска предоставяне на обществена информация ПРЕДОСТАВЯМ: 1. пълен достъп до следната обществена официална информация, създадена и съхранявана в Община Роман: По т. 1 – Община Роман има приета програма за овладяване популацията на безстопанствените кучета на територията на Община роман 2019 г. - 2021 г. Програмата е приета съгласно изискванията на чл.40, ал.3 от Закона за защита на животните, с Решение № 618 от Протокол №59/26.07.2019 г. Програмата съдържа план за изпълнение на мерките, предвидени в същата. Предоставям следните линкове: http://roman.bg/ObSprog/Prog_dogs.pdf http://roman-bg.com/2015-2019/protokol59.pdf По т.2 - На територията на общината няма регистриран приют. Общината също няма и сключени договори с други общини за ползване на приюти или за осъществяване на дейности по овладяване популацията на безстопанствените животни. По т.3 - Община Роман има сключен договор с регистриран ветеринарен лекар за ветеринарно медицински интервенции на безстопанствени кучета. По т.4 - Преброените безстопанствени кучета на територията на общината по години, са както следва: за 2015 г. – 56 бр., за 2016 г. - 61 бр., за 2017 г.- 89 бр., за 2018г. – 85 бр., за 2019 г. - 86 бр. Справката е изготвена въз основа на подадена информация на кметовете на населените места на територията на Община Роман. По т.5 - Обработени през 2015 г. безстопанствени кучета на територията на общината са 24 броя, лекувани-0, починали - 0, осиновени - 0, върнати по места – 24 бр., настанени в регистриран приют - 0, евтанизирани-0; Обработени през 2016 г. - 6 бр., лекувани - 0, починали - 0, върнати по места - 6 бр., настанени в регистриран приют - 0, евтанизирани - 0 бр.; Обработени през 2017 г. – 0, лекувани-0, починали-0, върнати по места-0, настанени в регистриран приют-0, евтанизирани-0; Обработени през 2018 г. - 19 бр., лекувани – 0, починали- 0, върнати по места - 19 бр., настанени в регистриран приют - 0, евтанизирани – 0; Обработени през 2019 г. - 20 бр., лекувани - 0, върнати по места - 20 бр., починали - 0, настанени в регистриран приют - 0, евтанизирани – 0. По т.6 – На територията на община Роман няма обработени безстопанствени котки за периода 2015 г. – 2020 г. По т.7 - Залавянето и транспортирането на безстопанствените животни се извършва съгласно изискванията на чл. 42 от ЗЗЖ и Правилника, извършва се от лица със специфична квалификация, инструктирани от ветеринарен лекар. По т. 8 – Обработените животни се маркират съгласно изискванията на чл.47, ал.6 от ЗЗЖ. Регистър се води, съгласно изискванията на чл.47, ал.6 и ал.7 от ЗЗЖ. Съгласно сключения договор, за да се изплати сумата по договора, сключен с ветеринарния лекар, е необходимо да предостави копие на регистъра на Община Роман. По т.9 - Общината провежда периодично разговори с населението за възможностите за осиновяване , предаването на безстопанствените кучета в регистрирани приюти и недопускане собствените им кучета да се превърнат в бездомни. По т.10 – От началото на 2015 г. сътрудничеството се осъществява най-често чрез комуникация по телефон, като се провеждат разговори за възможността за съдействие и решаване на възникнал проблем. По т.11 - Бюджетът на Община Роман за извършване на дейности, свързани с овладяването на популацията от безстопанствените животни, както следва: за 2015 г. – 1800 лв., за 2016 г. – 2000 лв., за 2017 г. -2000 лв., за 2018 г. - 2000 лв., за 2019 г. - 3000 лв. и за 2020 г. - 3000 лв. 2. Обществената информация да се предостави в следната форма: съгласно предпочетената от - заявителя форма: чл.26, ал.1, т.4 - копие, предоставено по електронен път - като прикачен файл към e-mail адрес, посочен в заявлението за ДОИ: aisociety20@gmail.com 3. За предоставянето на информация по чл.26, ал.1, т.4 ЗДОИ („копия, предоставени по електронен път, или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните.“) не следва да се съставя протокол и не се заплащат разходи. 4. Решението, ведно с предоставената информация се състои от общо 1 /една/ страница. 5. Срокът за получаване на информацията е 30 дни от получаването на настоящето решение. Решението да се изпрати на заявителя на посочения по-горе e-mail адрес. Контрол по изпълнението на решението ще изпълнявам лично. Настоящото решение да се сведе до знанието на Директор на Дирекция АПИО и Секретаря на Община Роман. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Враца по реда на АПК в 14-дневен срок от неговото получаване. Решението се състои от 2 (две) страници. ВАЛЕРИ РОЛАНСКИ Кмет на Община Роман86
Дата | Процес |
---|---|
05.08.2020 15:52 | Подаване на заявление |
05.08.2020 15:52 | Изпратено към деловодна система |
05.08.2020 16:30 | Потвърждение от деловодна система |
11.08.2020 10:24 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |