Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Николаево от 02.11.2020
Рег. №:
1604321148860-02.11.2020 | Общинска администрация - Николаево | Одобрено |
Дата на подаване: 02.11.2020 |
Срок:16.11.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години?
2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД?
3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години?
5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна?
6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД?
7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места?
9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла.
10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация?
Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите.
11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони.
Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 09.11.2020
Р Е Ш Е Н И Е № РД – 02 - 33 гр. Николаево, 04.11.2020 г. Подписаният Николай Кънев – Кмет на Община Николаево, разгледах заявление с вх. № 09-00-232 / 02.11.2020 г. за предоставяне на достъп до обществена информация, подадено от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, със седалище и адрес на управление Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14 и взех предвид следното от фактическа и правна страна: Заявителят отправя искане за предоставяне на достъп до следната обществена информация: - Брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ за периода 2015-2020 г. и общо брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към момента, както и броя на освободените от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД; - Размер на таксата за собствениците на кучета и събраната сума за същото през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и 2020 г; - Наличие на база данни за въвеждането на собствениците и домашните им любимци при осъществяване контрола по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ; -- Извършени проверки по чл. 178 от ЗВД през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и 2020 г., съставени актове и наказателни постановления по ЗВД; - Наличие на обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци; - Организирани кампании за задължителна идентификация и регистрация на домашните любимци от 2015 г. до настоящия момент, както и кампании за намаляване популацията на безстопанствените животни. Заявителят посочва, че желае да получи информацията по електронен път на посочена от него ел. поща aisociety20@gmail.com Заявлението е основателно, тъй като: - исканата информация не е класифицирана или друга защитена тайна в случаите, предвидени със закон; - достъпът не засяга интересите на трето лице; - исканата обществена информация не е представена на заявителя през предходните 6 месеца; - исканата информация не е административно обслужване по смисъла на § 1, т. 1 от Допълнителните разпоредби на Закона за администрацията. С оглед гореизложеното и на основание чл. 34, във връзка с чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация и Докладна записка от Мариана Драгнева – гл. специалист „ЗЕОЧ“ Р Е Ш И Х: 1. Да се предостави исканата информация в цялост и съгласно конкретно зададените от заявителя въпроси. 2. Информацията да бъде предоставена като текстови отговор конкретно по въпросите, спазвайки разпоредбите на ЗЗЛД; 3. Срок за предоставяне на информацията – 5 дни. 4. Информацията да се предостави и изпрати в електронен вид на посоченият в заявлението електронен адрес. 5. Разходи по предоставяне на информацията – няма. Настоящото решение, съгласно чл. 28, ал. 2 и чл. 34, ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, ведно с исканата информация да бъдат изпратени на заявителя на посочената от него ел. поща aisociety20@gmail.com Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – гр. Стара Загора в 14-дневен срок от датата на съобщаването. Изпълнение на настоящото Решение възлагам на Мариана Драгнева – гл. специалист „ЗЕОЧ“ НИКОЛАЙ КЪНЕВ Кмет на Община Николаево ----------------------------------------------- Изх. № 09-00-232\(20)2 / 04.11.2020 г. ДО СДРУЖЕНИЕ „СЪДЕЙСТВИЕ И ПОДКРЕПА ЗА ИНФОРМИРАНО ОБЩЕСТВО“ ПЛ. „НЕЗАВИСИМОСТ“ № 14 СОФИЙСКА ОБЛАСТ ОБЩИНА ЕЛИН ПЕЛИН ГР. ЕЛИН ПЕЛИН –2100 e-mail: aisociety20@gmail.com Относно: Предоставяне на достъп до обществена информация чрез ПДОИ УВАЖАЕМИ ГОСПОДА, Във връзка с Ваше заявление за достъп до обществена информация вх. № 09-00-232 / 02.11.2020 г. получено в Общинска администрация Николаево през Платформата за достъп до обществена информация – УРИ 1604321148860-02.11.2020, на поставените в него от Вас 11 въпроса, Ви предоставяме следната информация: Общината разполага със регистър на домашни любимци, в който има записан един собственик. Същият е платил такса за домашен любимец, както следва: - през 2019 год. е регистрирал 1 куче и е внесена такса 10 лв.; - през 2020 год. е регистрирал 2 кучета – внесена такса 20 лв. Актуалният размер на такса „Притежавано куче“ в Община Николаево е 10 лв. (десет лева) за 1 година. За периода 2015-2020 г. проверки по чл.178 от ЗВД не са извършвани. Проверката на чипове и паспорти на домашните любимци на територията на общината се извършва от участъковия ветеринарен лекар. За периода 2015-2020 г. от Полицейски участък - гр. Гурково, към който е причислена Община Николаево, са съставени актове за неправомерно пуснати животни и въз основа на тях от Общинска администрация Николаево са издадени 5 броя наказателни постановления. Към днешна дата на територията на Община Николаево няма обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци, не са организирани комуникационни кампании за задължителната идентификация и регистрация на домашни кучета и котки, и Общината не е участвала в инициативи за намаляване на безстопанствените животни. Действащата наредба на територията на Община Николаево, касаеща популацията на кучета, е Наредба № 13 за придобиване, притежаване и отглеждане на кучета и овладяване популацията на безстопанствените кучета на територията на Община Николаево, приета с Решение № 152 / 28.04.2017 г. на Общински съвет Николаево. Същата е публикувана на официалния сайт на Община Николаево на адрес www.nikolaevo.bg – раздел „Общински съвет“ – подраздел „Наредби“. Приложение: Решение № РД-02-33 / 04.11.2020 С уважение, НИКОЛАЙ КЪНЕВ Кмет на Община Николаево58
Дата | Процес |
---|---|
02.11.2020 14:45 | Подаване на заявление |
02.11.2020 14:45 | Изпратено към деловодна система |
02.11.2020 15:10 | Потвърждение от деловодна система |
09.11.2020 09:30 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |