Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Етрополе от 02.11.2020
Рег. №:
1604323912677-02.11.2020 | Общинска администрация - Етрополе | Одобрено |
Дата на подаване: 02.11.2020 |
Срок:16.11.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години?
2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД?
3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години?
5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна?
6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД?
7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места?
9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла.
10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация?
Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите.
11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони.
Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 11.11.2020
РЕШЕНИЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ На основание чл. 28, ал. 2, чл. 35, ал. 3 и чл. 34, ал. 3 от ЗДОИ и във връзка с постъпило заявление по реда на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) за предоставяне на достъп до обществена информация вх. № ДОИ-23/05.08.2020 г., с рег. №1604323912677-02.11.2020 в ПДОИ от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14 и адрес на електронна поща: aisociety20@gmail.com, след като се запознах с горепосоченото заявление, установих следното от фактическа и правна страна: Заявлението е подадено в писмен вид, съдържа задължителните реквизити предвидени в ЗДОИ, описание на исканата информация и посочена формата за получаване на информацията. Заявлението и искането са допустими и основателни. Заявлението с вх. № ДОИ-15/05.08.2020 г., с рег. №1604323912677-02.11.2020 в ПДОИ е подадено в писмен вид, съгласно чл. 24, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ). Същото съдържа задължителните реквизити предвидени в чл. 25, ал. 1 от ЗДОИ. Съгласно чл. 25, ал. 1, т. 2 от ЗДОИ в заявлението се съдържа описание на исканата информация. Искането е за предоставяне на информация относно: 1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години? 2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД? 3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Каква сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? 4. Колко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години? 5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна? 6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД? 7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? 8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места? 9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочете от какви дейности се е състояла. 10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопанствените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация? Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите. 11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони. Посочена е също и предпочитаната форма за предоставяне на достъп до информация. Заявителят е поискал информацията да му бъде предоставена по електронен път, на имейл адрес: aisociety20@gmail.com. С оглед гореизложеното и на основание чл. 28, ал. 2, чл. 35, ал. 3 и чл. 34, ал. 3 от ЗДОИ РЕШИХ: Предоставям достъп до исканата официалната обществена информация, създадена (съхранявана) в Община Етрополе, както следва: 1. Собствениците на кучета регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години са: 1.1. за 2015 г. – 2 броя; 1.2. за 2016 г. – 2 броя; 1.3. за 2018 г. – 78 броя; 1.4. за 2019 г. – 16 броя; 1.5. за 2020 г. – 11 броя. 2. Общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент е 226 броя. 3. Таксата за собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент е 10 лв. за гр. Етрополе и 5 лв. за селата, разположени на територията на Община Етрополе. Събраната такса за притежаване на куче по години е както следва: 3.1. 2018 г. – 600 лв; 3.2. 2019 г. – 210 лв; 3.3. 2020 г. – 150 лв. 4. Извършените проверки на основание чл. 178 от ЗВМД са: 4.1. през 2018 г. – 25 броя; 4.2. през 2019 г. – 14 броя; 4.3. през 2020 г. – 21 броя. 5. Община Етрополе разполага с регистър за отглежданите кучета на територията на общината. 6. Съставените актове от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, съгласно чл. 472, ал. 5 от ЗВМД: 6.1. през 2018 г. – 2 броя; 6.2. през 2020 г. – 1 брой. 7. Издадените актове, съгласно чл. 472, ал. 5 от ЗВМД са: 7.1. през 2018 г. – 2 броя; 7.2. през 2020 г. – 1 брой; 8. Община Етрополе няма обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци. 9. Всяка година Община Етрополе организира информационна кампания на сайта на Общината, с която уведомява притежателите на домашни любимци за задължения им за идентификация и регистрация по ЗВМД. 10. Община Етрополе не е инициирала/участвала в други инициативи за намаляване на безстопанствените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината. 11. Общинската наредба за овладяване на популацията на безстопанствените кучета е в процес на актуализация. Обществената информация да се предостави в следната форма: под формата на копие, предоставено по електронен път, с адрес на електронна поща: aisociety20@gmail.com. Решението да се изпрати на електронния адрес на заявителя. ДИМИТЪР ДИМИТРОВ Кмет на Община Етрополе48
Дата | Процес |
---|---|
02.11.2020 15:31 | Подаване на заявление |
02.11.2020 15:31 | Изпратено към деловодна система |
02.11.2020 15:40 | Потвърждение от деловодна система |
11.11.2020 16:26 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |