Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Долна Митрополия от 02.11.2020

Рег. №: 1604327274128-02.11.2020 | Общинска администрация - Долна Митрополия | Одобрено | Дата на подаване: 02.11.2020 | Срок:16.11.2020

Юридическо лице |

Уважаеми г-н/г-жо кмет, Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва: 1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години? 2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД? 3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? 4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години? 5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна? 6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД? 7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? 8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места? 9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла. 10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация? Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите. 11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони. Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 13.11.2020

Р Е Ш Е Н И Е № 26 12.11.2020 г. гр. Долна Митрополия На основание чл. 3, ал. 1, чл. 28, ал. 2 и чл. 34, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със Заявление от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, гр. Елин Пелин, община Елин Пелин, Софийска област, пл. „Независимост“ № 14, получено чрез писмо с вх. № РД-14-7066/02.11.2020 г. като взех предвид, че със същото се иска предоставяне на информация, която е обществена и по вид служебна по смисъла на чл. 11 ЗДОИ, съгласно който – „Служебна е информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации“ и във връзка с чл.13,ал.1 от ЗДОИ Н А Р Е Ж Д А М: 1. Да бъде предоставен пълен достъп до исканата обществена информация, създадена в Община Долна Митрополия, чрез писмо, в което се предоставя на заявителя: 1.1. Броят на лицата – собственици на кучета, които са били регистрирани по реда на чл. 37 от Закона за защита на животните от 2015г. до 2020 г. 1.2. Броят на регистрираните собственици на кучета по реда на чл. 37 от Закон за защита на животните към настоящия момент, както и броят на освободените от такса по чл. 175, ал. 1 от Закон за ветеринарномедицинската дейност. 1.3. Актуалния размер на таксата на собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗДВ, както и размера на сумата, събрана от тях – от 2015г. до 2020г. 1.4. Броят на проверките, извършени на основание чл. 178 от ЗДВ, по повод осъществяване на контрол от Кмета на Община Долна Митрополия, в периода- 2015г. до 2020г. 1.5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици на домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ. Респективно, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ е валидна? 1.6. Броят на съставените актове през 2015 г.-2020 г. от общински инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД. 1.7. Броят на издадените актове за периода 2015 г. – 2020 г.,от Кмета на Община Долна Митрополия, с оглед изпълнение на вменените му по чл. 472, ал. 5 от ЗВД задължения. 1.8. Има ли изградени на територията на Община Долна Митрополия, обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци. Броят на тези площадки, както и посочване на населените места, на чиято територия са изградени. 1.9. Организирана ли е на територията на Община Долна Митрополия комуникационна кампания за задължителна идентификация и регистрация на домашните любимци, за периода 2015 г. до 2020 година. 2.1. Участвала ли е Община Долна Митрополия в инициативи за намаляване на безстопанствените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от горе-посочените. 2.2. Представяне на актуални общински наредби за овладяване на популацията на безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни – компаньони. 2. Достъпът на заявителя до исканата информация да се осигури ведно с настоящото Решение. 3. Обществената информация да се предостави на електронната поща на заявителя –aisociety20@gmail.com . 4. Решението да се изпрати на гореописаната електронна поща на заявителя. 5. За предоставената информация не се дължи такса. 6. Контрол по изпълнението възлагам на Десислава Манова – Секретар на община Долна Митрополия. 7. Настоящото решение да се сведе до знанието на Десислава Манова – Секретар на община Долна Митрополия, Снежина Найденова – Началник на отдел „Човешки ресурси и бюджет“ и Антония Якимова – Юрисконсулт за сведение и изпълнение. 8. Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок пред Административен съд – гр. Плевен по реда на Административно-процесулания кодекс. ПОЛЯ ЦОНОВСКА Кмет на община Долна Митрополия ОТГОВОР НА ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ С ВХ. № РД-14-7066 / 02.11.2020 г. • Относно въпрос № 1, досежно броят на собствениците на кучета регистрирани по реда на чл. 37 от Закон за защита на животните, Ви представям следната информация: 1. За календарната 2015 година е регистриран 1 (един) собственик. 2. За календарната 2016 година, като собственици на кучета, по реда на чл. 37 от ЗЗЖ, са регистрирани пет лица. 3. За календарната 2017 година , регистрираните собственици са десет. 4. През 2018 година са регистрирани – 6 бр. 5. За календарната 2019 година, регистрираните собственици са четири, а през 2020 г. – тринадесет. • Относно информацията обективирана във въпрос № 2, Ви уведомявам, че общият брой на регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент е 39 (тридесет и девет), като четири броя от регистрираните са освободени от таксата по чл. 175, ал.1 от ЗВД. • Във връзка с трети въпрос, касаещ актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в общината, Ви уведомявам, че същата е в размер на 10 лева, а сумата събрана по години през 2015, 2016, 2017, 2018 , 2019 и 2020г., е следната: - За 2015г. сумата събрана от регистрирани кучета е –10 лв. - За 2016г. сумата събрана от регистрирани кучета е –50 лв. - За 2017г. сумата събрана от регистрирани кучета е –100 лв. - За 2018г. сумата събрана от регистрирани кучета е – 60 лв. - За 2019г. сумата събрана от регистрирани кучета е – 40 лв. - За 2020г. сумата събрана от регистрирани кучета е – 130 лв. • Относно съдържанието на въпрос № 4 - колко проверки са извършени на основание чл.178 от ЗВД при осъществяването на контрол от страна на Кмета на Община Долна Митрополикя, през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и 2020г., Ви уведомявам, че през така рамкираният от Вас период от време, а именно от 2015 година до 2020 г., не са извършвани проверки на това основание от административния орган. • По въпрос № 5, разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняване на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ и ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ, е валидна? - Към момента община Долна Митрополия не разполага със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци. • По въпрос № 6, относно броят на актовете съставени през 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 и 2020г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл.472, ал. 4 от ЗВД, Ви уведомявам, че за посочения период няма съставени актове от общинските инспектори по ЗДВ. • Във връзка със съдържанието на въпрос № 7, инкорпориращ питане, относно броят на издадените наказателни постановления от Кмета на Община Долна Митрополия, спрямо броя на съставените актове през 2016, 2017, 2018, 2019 и 2020г., Ви уведомявам, че за посочения период от време няма съставени наказателни постановления. • В отговор на осми въпрос, Ви уведомявам, че на територията на Община Долна Митрополия, към настоящия момент няма изградени и обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци. • По въпрос № 9, досежно наличието и организирането на комуникационна кампания за задължителна идентификация и регистрация на домашните любимци, през периода 2015 година – 2020 година, Ви уведомявам, че в този период тече информационна кампания, целяща запознаване на населението с Наредба за реда и условията при отглеждане на селскостопански животни и домашни любимци на територията на община Долна Митрополия. • В отговор на въпрос № 10, относно инициативите в които е участвала Община Долна Митрополия за намаляване на безстопанствените животни извън тези за които е поискана по-горе информация, Ви уведомявам, че Община Долна Митрополия, не е участвала/ инициирала в други инициативи за намаляване на безстопанствените животни и/или регистрация на домашни котки и кучета. • По въпрос № 11, Относно предоставянето на актуална общинска наредба за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни-компаньони, Ви отговарям, че същата е публикувана на официалната интернет страница на Община Долна Митрополия и може да се запознаете с информацията, съдържаща се в нея на следният електронен адрес: https://dolnamitropolia.acstre.com/subsection-516-content.html

Документи:

1 Няма описание
2 Няма описание

50

Дата Процес
02.11.2020 16:27 Подаване на заявление
02.11.2020 16:27 Изпратено към деловодна система
02.11.2020 16:40 Потвърждение от деловодна система
13.11.2020 11:16 Крайно решение (Оставено без разглеждане)