Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Радомир от 02.11.2020
Рег. №:
1604327839556-02.11.2020 | Общинска администрация - Радомир | Одобрено |
Дата на подаване: 02.11.2020 |
Срок:17.11.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години?
2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД?
3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години?
5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна?
6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД?
7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места?
9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла.
10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация?
Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите.
11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони.
Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 18.11.2020
1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015г. до 2020г. по години? За периода 2015г. – 2020г. регистрираните кучета в Регистъра на община Радомир са общо 322 броя, а именно: • 2015 г. – 11 бр. • 2016 г. – 23 бр. • 2017 г. – 28 бр. • 2018 г. – 42 бр. • 2019 г. – 70 бр. • До настоящия момент на 2020 г. – 148 бр. 2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД? • 467 бр. е общият брой на регистрираните кучета в Регистъра на община Радомир; • 112 бр. са освободени от такса; 3. Какъв е актуалния размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в Общината? Каква сума е събрана по години през 2015г., 2016г. 2017г., 2018г., 2019г. и 2020г.? Съгласно Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Радомир, първоначалната такса за регистрация на кучета е както следва: - За гр. Радомир – 8 лв.; - За населени места над 200 жители – 5 лв.; - За населени места под 200 жители – 4 лв.; Съгласно същата Наредба за притежание на куче се заплаща годишна такса в размер на 10 /десет/ лева. Събраната сумата от такса „регистрация на кучета“ и „годишна такса“ е в размер, както следва: - 2015 г. – 181 лв. /сто осемдесет и един лева/; - 2016 г. – 342 лв. /триста четиридесет и два лева/; - 2017 г. – 420 лв. /четиристотин и двадесет лева/; - 2018 г. – 607 лв. /шестстотин и седем лева/; - 2019 г. – 867 лв. /осемстотин шестдесет и седем лева/; - 2020 г. – 2338 лв. /две хиляди триста тридесет и осем лева/; 4. Колко проверки са извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществяването на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015г., 2016г., 2017г., 2018г., 2019г. и 2020г. по години? • 2020 г. – 304 бр. проверки по жалби; • 2019 г. – 27 бр. проверки по жалби; • 2018 г. – 10 бр. проверки по жалби; • 2017 г. – 18 бр. проверки по жалби; • 2016 г. – 13 бр. проверки по жалби; • 2015 г. – 6 бр. проверки по жалби; 5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняване на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ, е валидна? Община Радомир поддържа Регистър на домашните кучета, който е на хартиен носител. 6. Колко акта са съставени през 2015г., 2016г., 2017г., 2018г., 2019г. и 2020г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 4 от ЗВД? • 7 бр. акта 7. В изпълнение на задълженията Ви по чл. 472, ал. 5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015г., 2016г., 2017г., 2018г., 2019г. и 2020г.? • 5 /пет/ броя акта 8. Има ли изградени обособени площадни за свободно пускане на домашни любимци на територията на Общината? Какъв брой и в кои населени места? На територията на община Радомир няма изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци. 9. В периода от 2015г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителна идентификация и регистрация на домашните любимци. Ако да, посочете от какви дейности се е състояла. 1) През 2020 г. е извършено преброяване на домашните кучета на територията на община Радомир; 2) Връчени са предписания на 301 бр. собственици, които не са регистрирали домашните си любимци; 3) Направени са информационни срещи с кметове и кметски наместници по населени места; 4) Раздадени са информационни материали /афиши и брошури/, които са раздадени на жителите на Общината; 5) Разлепени са плакати по всички населени места за задължителна идентификация и регистрация на домашните любимци; 10. Общината инициирала/ участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопанствените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на Общината, различни от тези, за които е поискана информация.Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите. Не е участвала 11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни - компаньони. CD диск, съдържащ pdf файл на Общинската наредба за придобиване, притежаване, отглеждане на домашни и селскостопански животни на територията на община Радомир;Документи:
1 | Няма описание |
51
Дата | Процес |
---|---|
02.11.2020 16:37 | Подаване на заявление |
02.11.2020 16:37 | Изпратено към деловодна система |
03.11.2020 08:30 | Потвърждение от деловодна система |
18.11.2020 11:00 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |