Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Роман от 03.11.2020
Рег. №:
1604389771516-03.11.2020 | Общинска администрация - Роман | Одобрено |
Дата на подаване: 03.11.2020 |
Срок:17.11.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години?
2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД?
3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години?
5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна?
6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД?
7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места?
9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла.
10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация?
Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите.
11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони.
Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 16.11.2020
РЕШЕНИЕ №РЗДОИ-30 /16.11.2020 г. На основание чл.3, ал.1 и чл. 34 от ЗДОИ във връзка със Заявление, с вх.№ДИ-32/03.11.2020 г., Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, ЕИК 177226461, с адрес за контакти: 2100 Елин Пелин, София област, пл. „Независимост“ №14, e-mail: aisociety20@gmail.com, получено по ПДОИ, с УРИ 1604389771516-03.11.2020 г., като взех предвид, че със заявлението се иска предоставяне на обществена информация ПРЕДОСТАВЯМ: пълен достъп до следната обществена официална информация, създадена и съхранявана в Община Роман: 1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл.37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години? До момента Община Роман няма данни колко собственици на кучета са регистрирали кучета, по реда на чл.174 от ЗВД. Съгласно изискванията на чл. 37 от ЗЗЖ, във връзка с чл.174 от ЗВД ветеринарният лекар въвежда данните в Интегрираната информационна система на БАБХ. Ветеринарният лекар изпраща ежемесечно по електронен път или на хартиен носител в ОДБХ справка за всички идентифицирани кучета през съответния месец, която съдържа датата на раждане на животните, номерата на официалните средства за идентификация, датите на поставяне на транспондерите и на издаване на паспортите, имената, адресите и телефоните на собствениците на животните. Община Роман няма осигурен достъп до интегрираната система на БАБХ. Съгласно чл.38 от ЗЗЖ Българската агенция по безопасност на храните създава и поддържа национална електронна база данни за регистрираните кучета. Собствениците на кучета заплащат на ветеринарния лекар стойността на извършените действия и манипулации, средствата на официална идентификация, паспорта и въвеждането на информацията в Интегрираната информационна система на БАБХ. В Община Роман се заплащат такси по реда на чл.175 от ЗВД. 1.2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл.37 от ЗЗЖ към настоящия момент. Колко от тях са освободени от такса по чл.175, ал.1 от ЗВД? Община Роман няма данни по настоящия въпрос. Данните са към БАБХ. Те имат задължението да създадат и поддържат национална електронна база данни за регистрираните кучета по чл.37 от ЗЗЖ, във връзка с чл.174 от ЗВД. 1.3. Какъв е актуалният размер на таксата са собственици на кучета по чл.175,ал.1 от ЗВМД – Размерът на таксата на собственици на кучета по чл.175, ал.1 е 4 лв. Същата е определена в чл.34, раздел 7 от Наредба 9 на Общински съвет – Роман. https://roman.bg/naredbi-na-obs-roman/ 1.3.1.Каква сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? През годините са събирани сумите, както следва: За 2015 г. - 184,00 лв.; за 2016 г. - 173,00 лв., за 2017 г. - 213,00 лв.; за 2018 г. - 212,00 лв.; за 2019 г.195,00 лв., до момента на 2020 г. - 232,00 лв. 1.4. Колко проверки са извършени на основание чл.178 от ЗВД при осъществяване на контрол от Ваша страна като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? Извършените проверки по години са: 2015 г.-3 броя, 2016 г.-3 броя, 2017 г.- 2 броя, 2018 г.- 5 броя, 2019 г. - 7 броя и 2020 г. – 5 броя – 24 броя протоколи, 24 страници. 1.5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици на домашни животни във връзка с упражняването на контрола по чл.59, ал.3 от ЗЗЖ? В Община Роман, в отдел МДТ има регистър за подадени декларации по чл.117 от ЗМДТ за притежавано куче, във връзка с чл.175 от ЗВД. Съгласно чл.59 от ЗЗЖ, органите на местната власт осъществяват контрол: 1. за изоставяне на животни на територията на общината; 2. за идентификация и регистрация на кучета; 3. за спазване изискванията за защита на животните в приютите на територията на съответната община; 4. върху кучетата и местата по чл. 47, ал. 3. Начинът на контрол е посочен в чл.59, ал.4 от ЗЗЖ и се извършва чрез: 1. периодични проверки; 2. проверки по постъпили молби, жалби и сигнали за нарушения на правилата за защита на животните, подадени от държавни органи, физически и юридически лица. Органите на изпълнителната власт и органите на местната власт, обществените организации, физическите и юридическите лица са длъжни да оказват необходимото съдействие на служителите на Българската агенция по безопасност на храните при изпълнение на контролните им функции. За регистрираните по реда на чл.37 от ЗЗЖ животни-компаньони, органите на местната власт нямат контролни функции. 1.6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори, при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл.472, ал.5 от ЗВД? Община Роман няма инспекторат в структурата си. От 2015 г. до момента не са съставяни актове по реда на чл.472, ал.5 от ЗВД. 1.7 В изпълнение на задълженията Ви по чл.475, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на община, моля да посочите какъв е броя на издадените актове по години :2015 г. -2020 г.? От 2015 г. до момента Община Роман не е съставяла АУАН по реда на чл.472, ал. 5 от ЗВД. 1.8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? На територията на общината няма изградени обособени площадки. 1.9 В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителна идентификация и регистрация на домашни любимци? До момента Община Роман не е организирала такива. 1.10.Община инициирала/участвала ли е в друга инициатива за намаляване популацията на безстопанствените животни и /или за регистрация на домашни любимци? Общината не е инициирала/участвала в други инициативи. 1. 11. Моля предоставете актуална общинска наредба за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни компаньони. Предоставям линк с актуалните наредби, правилници и програми на ОбС – Роман: https://roman.bg/naredbi-na-obs-roman/ https://roman.bg/pravilnitsi-na-obs-roman/ https://roman.bg/programi-na-obs-roman/ 2. Обществената информация да се предостави в следната форма: съгласно предпочетената от - заявителя форма: чл.26, ал.1, т.4 - копие, предоставено по електронен път - като прикачен файл към e-mail адрес, посочен в заявлението за ДОИ: aisociety20@gmail.com 3. За предоставянето на информация по чл.26, ал.1, т.4 ЗДОИ („копия, предоставени по електронен път, или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните.“) не следва да се съставя протокол и не се заплащат разходи. 4. Решението, ведно с предоставената информация се състои от общо 27 /двадесет и седем/ страници. Решението да се изпрати на заявителя на посочения по-горе e-mail адрес. Контрол по изпълнението на решението ще изпълнявам лично. Настоящото решение да се сведе до знанието на Директор на Дирекция АПИО и Секретаря на Община Роман. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Враца по реда на АПК в 14-дневен срок от неговото получаване. Решението се състои от 3 (три) страници. ВАЛЕРИ РОЛАНСКИ (П) Кмет на Община Роман45
Дата | Процес |
---|---|
03.11.2020 09:49 | Подаване на заявление |
03.11.2020 09:49 | Изпратено към деловодна система |
03.11.2020 10:10 | Потвърждение от деловодна система |
16.11.2020 12:53 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |