Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Аксаково от 03.11.2020
Рег. №:
1604392795322-03.11.2020 | Общинска администрация - Аксаково | Одобрено |
Дата на подаване: 03.11.2020 |
Срок:17.11.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години?
2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД?
3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години?
5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна?
6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД?
7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места?
9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла.
10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация?
Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите.
11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони.
Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 16.11.2020
На основание чл. 28, ал. 2 и чл. 34 от Закона за достъп до обществена информация по регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация Заявление под № УРИ 1604392795322-03.11.2020 и заведено в деловодната програма на Община Аксаково с вх. № ДОИ1-33/03.11.2020г., е предоставен достъп до обществена информация, а именно: • По въпроса по т.1 както следва: Съгласно чл. 37 от ЗЗЖ регистрацията на кучетата се извършва по реда на чл. 174 от Закона за ветеринарномедицинската дейност от регистриран ветеринарен лекар, като същия извършва официалната идентификация на кучето и въвежда данните в Интегрираната информационна система на БАБХ, до която община Аксаково няма достъп. Община Аксаково има приета Наредба за овладяване популацията на безстопанствените кучета на територията на община Аксаково, съгласно която има установен ред за регистрация на кучета, като за периода от 2015г. до 11.11.2020г. са регистрирани – 365 бр. кучета. • По въпросите по т.2, както следва: Към настоящия момент в община Аксаково има 919 регистрирани кучета (в това число починали и със сменен адрес на кучето), от които 164 са освободени от такса по чл. 175, ал.1 от ЗВД. • По въпросите по т.3, както следва: Годишната такса за притежаване на куче по чл. 175, ал.1 от ЗВД е 10 лв., съгласно Решение №11.7.І. от Протокол № 011/30.07.2008г. За 2015г. е събрана сумата в размер на 2 222 лв., за 2016г. – 2 094 лв., за 2017 г. – 2 939лв., 2018г. – 3 551 лв., за 2019г. – 3 370 лв., а към 10.11.2020г. – 3 058лв. • По въпроса по т.4, както следва: През 2015 г. – 25 проверки; 2016 г. – 27 проверки; 2017 г. – 30 проверки, през 2018 г. – 35 проверки; през 2019 г. – 30 проверки; през 2020 г. – 28 проверки. • По въпроса по т.5, както следва: Административната регистрация на домашно куче се извършва след предоставяне на копие на ветеринарномедицински паспорт на кучето. В Община Аксаково се води Регистър на домашни кучета на територията на община Аксаково, в който се вписват данните на кучето (име, пол, порода, номер на микрочип, цел на отглеждане, извършена кастрация) и на собственика му (име, адрес), и се поддържа от служители при общинска администрация Аксаково. Община Аксаково няма достъп до Интегрираната информационна система на БАБХ, а при необходимост се изисква информация от ОДБХ-Варна. • По въпроса по т.6, както следва: За 2015г., 2016г., 2017г., 2018г. и 2019 г. няма съставени актове за установяване на административно нарушения по чл. 472, ал. 4 от ЗВД, за 2020 г. има един съставен акт за установяване на административно нарушение. • По въпрос по т.7, както следва: През 2015г., 2016г., 2017г., 2018, 2019 и 2020г. няма издадени наказателни постановления по чл. 472, ал. 5 от ЗВД. През 2020г. има издадено едно наказателно постановление. • По въпросите по т.8, както следва: Извършено е предварително проучване за подходящ терен за обособяване на площадка за разхождане на домашни любимци в гр. Аксаково. Към настоящия момент, поради липса на свободни общински терени в гр. Аксаково, няма обособени площадки. • По въпрос по т.9, както следва: През периода 2015г.-2020г. Община Аксаково ежегодно организира комуникационни кампании за задължителната идентификацията и регистрация на домашните любимци, чрез раздаване на информационни материали и обявяване по подходящ начин. • По въпросите по т.10, както следва: През 2017г. е проведена кампания за превенция на популацията на бездомни кучета. През месец ноември 2020г. общината обяви кампания за безплатна кастрация на домашни кучета и извършване на регистрация. • По въпроса по т.11, както следва: Община Аксаково има приета Наредба за овладяване популацията на безстопанствените кучета на територията на община Аксаково, в която в глава III Задължения на собствениците на кучета са регламентирани правилата за отглеждане на животни-компаньони. Цитираната наредба е публична и общодостъпна на официалната интернет страница на Община Аксаково - http://www.aksakovo.bg/, раздел „Общински съвет”, подраздел „Наредби и правилници”.57
Дата | Процес |
---|---|
03.11.2020 10:39 | Подаване на заявление |
03.11.2020 10:39 | Изпратено към деловодна система |
03.11.2020 12:40 | Потвърждение от деловодна система |
16.11.2020 16:54 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |