Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Петрич от 03.11.2020

Рег. №: 1604393832625-03.11.2020 | Общинска администрация - Петрич | Одобрено | Дата на подаване: 03.11.2020 | Срок:17.11.2020

Юридическо лице |

Уважаеми г-н/г-жо кмет, Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва: 1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години? 2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД? 3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? 4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години? 5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна? 6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД? 7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? 8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места? 9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла. 10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация? Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите. 11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони. Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики. 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 04.11.2020

Р Е Ш Е Н И Е № …………29…….…/04.11.2020г. Със заявление за достъп до обществена информация, постъпило чрез платформата за достъп до обществена информация с № УРИ 1604393832625-03.11.20г. и входирано в деловодството на общинска администрация-Петрич с вх. № ЕО-ПЧ-1058/03.11.2020г. от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество” с адрес гр. Елин Пелин, п.к. ххххх, пл. „хххххххххх” №ххххх, е поискана информация, свързана с регистрация на кучета, заплащане на съответната такса от собствениците им и осъществяване на контрол от администрацията на община Петрич, предвиден в съответни закони. На основание чл.3, ал.1, чл.15в, ал.3, чл.28, ал.2, чл.34 и 35 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със заявление вх. № ЕО-ПЧ-1058/03.11.2020г. от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество”, за достъп до обществена информация и като взех предвид факта, че исканата информация е обществена по смисъла на чл.2 от ЗДОИ Р Е Ш И Х: 1. Да се предостави от Община Петрич на Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество” достъп до поискана в заявлението обществена информация. 2. Разрешеният достъп до обществена информация да се предостави на заявителя чрез платформата за достъп до обществена информация и на посочения електронен адрес под формата на отговори на поставените въпроси, както следва: 2.1 Съгласно чл.37 от ЗЗЖ регистрацията на кучета, а не на собствениците им се извършва по реда на чл. 174 от Закона за ветеринарномедицинската дейност. В базата данни се въвеждат: име на страната на произход на кучето; име, пол, цвят и порода; дата и място (адрес) на раждане на кучето; адрес, име на собственика; данни на ветеринарния лекар, поставил чипа; датата на поставяне на чипа или татуировката; извършени ветеринарномедицински манипулации; кастрация на кучето. Данните се въвеждат от ветеринарния лекар, поставил чипа или татуировката. Българската агенция по безопасност на храните създава и поддържа национална електронна база данни за регистрираните кучета. 2.2 В периода от 2015г. до 2020г. са подадени в Дирекция „МДТ” при община Петрич 22 бр. декларации от собственици на кучета по чл.117 от ЗМДТ. Освободени са от такса на основание чл.175, ал.2 от ЗВМД -2 бр. собственици на ловни кучета, 1 собственик с увреждания, 3бр. собственици на кастрирани кучета. 2.3 Съгласно чл.47 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Петрич за притежаване на куче собственикът заплаща годишна такса в общината, на чиято територия е постоянният му адрес/седалище в размер на 20 лв. Освобождават се от такса собствениците на кучета по чл. 175, ал. 2 от Закона за ветеринарномедицинската дейност. За 2015г., 2016г. и 2017г. е събрана общо сума в размер на 896.08 лв.. За 2018г., 2019г. и 2020г. е събрана общо сума в размер на 663.20 лв. 2.4 На основание чл.178 от Закона за ветеринарномедицинската дейност са извършени през 2018г. –10 бр. проверки, през 2019г.–6 бр.проверки, през 2020г. до момента- 9 бр. проверки. За предходните години - 2015г., 2016г. и 2017г. няма съхранени данни за извършените проверки. 2.5 Общината разполага със собствена база данни и осъществява предвиденият в чл.59, ал.3 от ЗЗЖ контрол. 2.6 През 2018г. има съставен един акт. През 2019г. няма съставен акт. През 2020г. 2 бр. съставени акта до момента. За 2015г., 2016г. и 2017г. няма данни за съставени актове. 2.7 Издадени са 3 бр. наказателни постановления от кмета на общината. 2.8 На територията на общината няма изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци. 2.9 Общината организира кампании за разяснения на населението, относно задължителната за идентификация и регистрация на домашни любимци. Изготвяни са съобщения с посочване на действията, които трябва да бъдат предприети от собствениците на домашни любимци за спазване на законовите предписания за регистрацията и отглеждането им. Съобщенията са предоставяни за разпространение на кметовете на населените места на територията на общината. 2.10 Не е участвала в други инициативи. 2.11 На сайта на Община Петрич в сектор „Общински съвет”, раздел „Наредби” са публикувани всички подзаконови нормативни актове, регламентиращи кучета и отглеждане на животни-компаньони. 3. Срокът, в който е осигурен достъпът до обществената информация, поискана в заявлението е в рамките на предвидените 30 дни от датата на получаване на решението. С настоящото решение, получавате в срок отговор на поставените въпроси в заявлението. 4. Разходи за предоставяне на обществената информация не се дължат. Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването му пред съответния Административен съд, съобразно чл.133 от АПК. Длъжностно лице определено да предоставя достъп до информация инж. Минка Христова Салагьорова-Заместник кмет по „ТСУ и С, Благоустрояване” /Съгласно Заповед № IV-А-355/26.10.2020г. на Кмета на Община Петрич /

68

Дата Процес
03.11.2020 10:57 Подаване на заявление
03.11.2020 10:57 Изпратено към деловодна система
03.11.2020 11:10 Потвърждение от деловодна система
04.11.2020 13:50 Крайно решение (Оставено без разглеждане)