Заявление от Юридическо лице до Регионална дирекция по горите - Ловеч от 09.11.2020

Рег. №: 1604910973375-09.11.2020 | Регионална дирекция по горите - Ловеч | Частично одобрено | Дата на подаване: 09.11.2020 | Срок:23.11.2020

Юридическо лице |

Уважаеми г-н/г-жо началник/директор, Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: глоби, наложени от представляваното от вас ведомоство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте; сключените договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби са наложени от представляваното от вас ведомоство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте ? 2. Какъв е общият размер на наложените глоби за за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство , които имат правомощие да съставят актове за нарушения? 7. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство, които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения? Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили във ведомствения бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на нормативните актове, за чието приложение отговаряте? 14. За какво разходвате приходите по т. 13? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е представляваното от Вас ведомство и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на представляваното от Вас ведомство за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл. ? 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. Настоящото заявление адресирам и подавам до ръководителя на ведомството, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 19.11.2020

Подписаният инж. Павли Петров Богдански – Директор на Регионална дирекция по горите – Ловеч, разгледах Заявление за достъп до обществена информация с вх. № РДГ08-10578/09.11.2020г., УРИ 1604910973375-09.11.2020г. от Сдружение „..............“, адрес: гр. Елин Пелин, ............., община Елин Пелин, е-mail: ......@gmail.com. Взех предвид следното от фактическа и правна страна: Заявителят отправя искане за достъп до обществена информация, както следва: „1. Колко глоби са наложени от представляваното от вас ведомство за периода 2015 – 2019г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте? 2. Какъв е общият размер на наложените глоби за периода 2015 – 2019г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015- 2019г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019г. вкл? 6. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат правомощие да съставят актове за нарушения? 7. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 5 Ако няма такива, моля посочете това обстоятелство? 8. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения? Ако имат такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжности по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини? 11. Моля, представете ми електронно копие на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях? 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля представете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили във ведомствения бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на нормативните актове, за чиито приложение отговаряте? 14. За какво разходвате приходите по т. 13? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е представляваното от Вас ведомство и ако да – по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на представляваното от Вас ведомство за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019г. вкл.?“ Подаденото заявление отговаря на изискванията на Закона за достъп до обществена информация, като не цялата исканата информация е обществена по смисъла на чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ и не цялата е налична в РДГ – Ловеч. На основание чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация, чл. 34, ал. 1 от същия закон, чл. 33 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка с чл. 4, ал. 1 от същия закон РЕШИХ: Разрешавам частичен достъп до исканата обществена информация и отказвам предоставянето на част от нея, както следва: 1. Колко глоби са наложени от представляваното от вас ведомство за периода 2015 – 2019г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте? РДГ – Ловеч не разполага със справка относно броя на наложените глоби. За посочения от Вас период са издадени общо 9413 броя наказателни постановления, като по тях има наложени съответно по едно или по две административни наказания. 2. Какъв е общият размер на наложените глоби за периода 2015 – 2019г. вкл.? - За посочения период са наложени административни наказания в размер на 1 375 800, 45 лева. Тази сума включва общия размер на наложените глоби и имуществени санкции. 3. Колко от наложените глоби са отпаднали вследствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019г. вкл.? - РДГ – Ловеч не разполага със справка относно броя на наложените глоби отпаднали вследствие на обжалване или по други причини. Общият брой на отменените и видоизменените наказателни постановления за посочения период е 394 броя. 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015- 2019г.? – РДГ – Ловеч не разполага със справка относно събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019г. Общият размер на събраните до момента наложени глоби и имуществени санкции за периода 2015-2020 г. е 131 698,35 лева. 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019г.? - РДГ – Ловеч не разполага със справка относно общия размер неотменените, но несъбрани глоби до момента глоби. За посочения период влезли в законна сила са общо 8737 броя наказателни постановления. По тях, от наложените административни наказания, не са събрани 1 244 102,10 лева. В тази сума се включват и наложени глоби и имуществени санкции по обжалвани и необжалвани наказателни постановления. 6. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат правомощие да съставят актове за нарушения? В РДГ – Ловеч правомощие да съставят АУАН имат служителите, назначени на следните длъжности: - заместник директор – 1 брой служител; - главен експерт – 9 броя служители; - старши експерт – 1 брой служител; - главен специалист - горски инспектор - 9 броя служители - старши специалист - горски инспектор – 10 броя служители; - главен горски инспектор – 2 броя служители; - старши горски инспектор – 1 брой служител; - юрисконсулт – 1 брой служител. Общият брой на служителите на РДГ – Ловеч, които притежават правомощия за съставяне на АУАН за констатирани нарушения на нормативната уредба е 34 броя. Уведомяваме, Ви че исканата информация може да намерите на следния линк - http://new.iag.bg/cgi-bin/Deklaracii_Index.cgi?RugID=108. 7. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 5 Ако няма такива, моля посочете това обстоятелство? – Служителите на РДГ – Ловеч не притежават правомощия да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. 8. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения? Ако имат такива лица, моля посочете това обстоятелство? Всички служители, заемащи длъжностите посочени в т. 6 притежават такива правомощия. Съгласно разпоредбата на чл. 197 от Закона за горите - Служителите в Изпълнителната агенция по горите и в нейните структури, които заемат длъжности, за които се изисква лесовъдско образование, както и определените със заповед на изпълнителния директор на Изпълнителната агенция по горите: 5. дават консултации и правят предписания при констатиране на пропуски и нарушения; 6. издават разпореждания за спиране и прекратяване на дейности при констатиране на нарушения на този закон, Закона за лова и опазване на дивеча, Закона за защитените територии, Закона за рибарството и аквакултурите, Закона за лечебните растения, Закона за биологичното разнообразие, Закона за опазване на селскостопанското имущество и подзаконовите актове по прилагането им; Във всички случаи на извършени проверки от служители на ИАГ и нейните структури, както и от лицата по чл. 274, ал. 1, т. 2 - 5 ЗГ, при които са установени данни за нарушения или е необходима допълнителна проверка за изясняване на факти и/или обстоятелства, се изготвя констативен протокол по образец. Съгласно разпоредбата на чл. 8, ал. 3 от Наредба № 1/30.01.2012г. за контрола и опазване на горските теротории - При констатиране на нарушения по ЗГ, Закона за лова и опазване на дивеча (ЗЛОД), Закона за защитените територии (ЗЗТ), Закона за рибарството и аквакултурите (ЗРА), Закона за лечебните растения (ЗЛР), Закона за биологичното разнообразие (ЗБР), Закона за опазване на селскостопанско имущество (ЗОСИ) и подзаконовите актове по прилагането им лицата по ал. 1 могат да спират и прекратяват дейности с констативен протокол, но за срок не по-дълъг от 3 работни дни, като в срок до 24 часа следва да предоставят констативния протокол и всички доказателства по случая на съответния орган по чл. 253 ЗГ. Уведомяваме Ви, че на основание чл. 22 от ЗАНН, чл. 254, ал. 1 от Закона за горите и чл. 253, ал. 3 от същия закон - принудителната административна мярка се налага със заповед на Директора на РДГ – Ловеч за предотвратяване и преустановяване на административните нарушения по този закон и на вредните последици. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжности по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление? Правата, задълженията, отговорностите и изискванията относно образованието и квалификацията на служителите по т. 6 са регламентирани в: - чл. 197 от Закона за горите - Служителите в Изпълнителната агенция по горите и в нейните структури, които заемат длъжности, за които се изисква лесовъдско образование, както и определените със заповед на изпълнителния директор на Изпълнителната агенция по горите: 1. имат право на достъп до съответната документация и до обектите, подлежащи на контрол по този закон; 2. имат право да изискват документи и да получават информация, необходима за изпълнението на контролните им функции; 3. имат право да спират превозните средства, които превозват дървесина и недървесни горски продукти, за проверка на техния произход; 4. имат право да задържат вещите - предмет на нарушението, както и вещите, които са послужили за неговото извършване; 5. дават консултации и правят предписания при констатиране на пропуски и нарушения; 6. издават разпореждания за спиране и прекратяване на дейности при констатиране на нарушения на този закон, Закона за лова и опазване на дивеча, Закона за защитените територии, Закона за рибарството и аквакултурите, Закона за лечебните растения, Закона за биологичното разнообразие, Закона за опазване на селскостопанското имущество и подзаконовите актове по прилагането им; 7. сигнализират незабавно органите на Министерството на вътрешните работи при установяване на данни за извършване на престъпления, свързани с дейностите в горите, и съдействат за тяхното разкриване; 8. контролират спазването на правилата за сеч и другите ползвания от горите, опазването на съоръжения, сгради, гранични и други знаци и обекти; 9. контролират спазването на противопожарните правила; 10. контролират спазването на режимите в защитените територии и защитените зони; 11. извършват експертизи, анализи и оценки на извършените лесовъдски дейности в горските територии; 12. имат правата по чл. 67, ал. 3 от Закона за лова и опазване на дивеча; 13. съставят актове за констатирани нарушения, както и за неизпълнение на задължения на длъжностни лица по този закон; 14. уведомяват незабавно органите по Закона за устройство на територията за извършване на незаконно строителство в горските територии; 15. имат правата по чл. 200, ал. 1, т. 5 и 6. Чл. 198, ал. 1 от Закона за горите - Непосредственият контрол върху дейностите, извършвани в горските територии, се осъществява от горски инспектори - служители на Изпълнителната агенция по горите и нейните структури. (2) За горски инспектор може да бъде назначено лице, което: 1. има придобито: а) висше лесовъдско образование; б) средно лесовъдско образование; 2. не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер или не е освободено от наказателна отговорност за извършено умишлено престъпление от общ характер с налагане на административно наказание по чл. 78а от Наказателния кодекс; 3. отговаря на изискванията за носене и съхранение на оръжие, както и за психо-физическа годност и професионална подготовка за заемане на длъжността. (3) Условията и редът за назначаване на горски инспектори, както и специфичните изисквания за психо-физическа годност и професионална подготовка по ал. 2 се определят с наредбата по чл. 148, ал. 11 /Наредба № 1/30.01.2012г. за контрола и опазването на горските територии/. Чл. 199, ал. 2 от Закона за горите - Горските инспектори с висше лесовъдско образование имат правомощията по чл. 197. (2) Горските инспектори със средно лесовъдско образование имат правомощията по чл. 197, с изключение на това по т. 11. Чл. 200, ал. 1 от Закона за горите - При изпълнение на служебните си задължения горските инспектори имат право да: 1. отвеждат принудително нарушителите с неустановена самоличност в най-близкото районно управление на Министерството на вътрешните работи; 2. използват физическа сила и помощни средства само ако не могат да изпълнят служебните си задължения по друг начин, при: а) противодействие или отказ да се изпълни законно разпореждане; б) задържане на правонарушител; в) нападения срещу служителите или граждани; г) групови нарушения на обществения ред; 3. задържат лице, което: а) не се подчинява на законно разпореждане; б) оказва съпротива при изпълнение на законно разпореждане 4. използват при установяване на нарушения по този закон и подзаконовите актове по прилагането му технически средства или системи, заснемащи или записващи: а) деянието, датата и точния час на извършеното нарушение; б) извършителя, свидетелите, както и средствата, използвани за извършване на нарушението; 5. използват моторни превозни средства със специален режим на движение; 6. носят и използват за служебни цели служебно дълго и късо оръжие за охрана. (2) При задържане на правонарушител по ал. 1, т. 3 незабавно се уведомяват компетентните полицейски органи. В раздел II, глава четвърта от Наредба № 1/30.01.2012 г. за контрола и опазването на горските територии – Условия и ред за назначаване на горски инспектори, както и специфичните изисквания за психо-физическа годност и професионална подготовка са регламентирани условията и редът за назначаване на горските инспектори. Изискванията към стажа на горските инспектори са посочени в чл. 35, ал. 1 от Наредба № 1/30.01.2012 г. за контрола и опазването на горските територии, а именно - Горски инспектор с висше лесовъдско образование може да бъде назначаван на една от следните длъжности: 1. главен горски инспектор, съответстваща на длъжността главен инспектор по Класификатор на длъжностите в администрацията (КДА); 2. старши горски инспектор, съответстваща на длъжността старши инспектор по КДА; 3. младши горски инспектор, съответстваща на длъжността младши инспектор по КДА; 4. главен специалист - горски инспектор; 5. старши специалист - горски инспектор; 6. младши специалист - горски инспектор; (2) Горски инспектор със средно лесовъдско образование може да бъде назначаван на една от длъжностите по ал. 1, т. 3 - 6. 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини? – Едно от лицата по т. 6 притежава юридическо образование. Служителите, които притежават висше лесовъдско образование са изучавали правни дисциплини в хода на своето обучение /Горско природозащитно право/. 11. Моля, представете ми електронно копие на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях? – на заявителя следва да се представят длъжностни характеристики на лицата по т. 6 при спазване на разпоредбите на Закона за защита на личните данни. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля представете ми този акт, за да се запозная с информацията в него? – Част от служителите по т. 6 са оправомощени със Заповед ЗАП-717/08.09.2020г. на Изпълнителния директор на ИАГ – София, като информацията е достъпна на следния линк: http://www.iag.bg/data/docs/zapoved717.pdf. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили във ведомствения бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на нормативните актове, за чиито приложение отговаряте? – За посочения период общия размер на приходите е 396 492,51 лева. В тази сума се включват приходи (доброволно платени и принудително събрани) от административни глоби, санкции, парични равностойности на липсващите вещи, предмет на нарушението и приходи от продажба на конфискувани вещи, отнети в полза на държавата, предмет и средство на нарушението. 14. За какво разходвате приходите по т. 13? – РДГ – Ловеч е третостепенен разпоредител с бюджетни кредити и не притежава правомощие относно разпореждане на постъпилите като приходи средства. Същите постъпват по транзитна сметка, централизират се като приход към ИАГ – София и в тази връзка не остават за разходване от РДГ – Ловеч. 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019г. вкл.? – В РДГ – Ловеч няма сключвани такива договори. 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019г. вкл.? – Няма сключвани такива договори. 17. Осъществено ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е представляваното от Вас ведомство и ако да – по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? Пред 2016г. е осъществено процесуално представителство по две административни дела, съответно по адм. дело № 66/2016г. по описа на Административен съд – Ловеч и по адм. дело № 2470/2017г. по описа Върховен административен съд. Производството е на основание чл. 104, ал. 1 от Закона за държавния служител, във връзка с чл. 121, ал. 1, т. 3 от същия закон и по реда на чл. 203 и следващите от АПК. 18. В какъв размер са били разходите на представляваното от Вас ведомство за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019г. вкл.? – Сключен е договор за правна защита и съдействие с договорено възнаграждение в размер на 350 лв. Разходи за предоставяне на достъп до обществена информация няма, поради което заплащане не се дължи. На основание чл. 34, ал. 3 от ЗДОИ, решението за предоставяне на исканата обществена информация да се изпрати на посочения от заявителя електронен адрес. На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ, решението може да се обжалва пред Административен съд – Ловеч, в 14 – дневен срок от съобщаването му. Приложение: - Копия на длъжностни характеристики – 11 броя

31

Дата Процес
09.11.2020 10:36 Подаване на заявление
09.11.2020 10:36 Изпратено към деловодна система
09.11.2020 10:40 Потвърждение от деловодна система
19.11.2020 15:31 Крайно решение (Оставено без разглеждане)