Заявление от Юридическо лице до Регионално управление на образованието - Хасково от 09.11.2020

Рег. №: 1604913430935-09.11.2020 | Регионално управление на образованието - Хасково | Частично одобрено | Дата на подаване: 09.11.2020 | Срок:23.11.2020

Юридическо лице |

Уважаеми г-н/г-жо началник/директор, Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: глоби, наложени от представляваното от вас ведомоство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте; сключените договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби са наложени от представляваното от вас ведомоство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте ? 2. Какъв е общият размер на наложените глоби за за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство , които имат правомощие да съставят актове за нарушения? 7. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство, които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения? Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили във ведомствения бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на нормативните актове, за чието приложение отговаряте? 14. За какво разходвате приходите по т. 13? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е представляваното от Вас ведомство и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на представляваното от Вас ведомство за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл. ? 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. Настоящото заявление адресирам и подавам до ръководителя на ведомството, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 19.11.2020

РЕШЕНИЕ №4 гр. Хасково, 18.11.2020 г. Днес, 18.11.2020 г. долуподписаната Христина Жекова Боева – началник на Регионално управление на образованието – Хасково след като разгледах заявление за достъп до обществена информация в Регионално управление на образованието – Хасково, депозирано от СДРУЖЕНИЕ "СЪДЕЙСТВИЕ И ПОДКРЕПА ЗА ИНФОРМИРАНО ОБЩЕСТВО", с. рег. № в ПДОИ-16049113430935-09.11.2020 г., адрес: Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14, ел. поща: aisociety20@gmail.com и взех предвид следното от фактическа и правна страна: От фактическа страна: Заявителят отправя искане за предоставяне на достъп до обществена информация, съдържаща се в следното: глоби, наложени от РУО – Хасково за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте; сключените договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби са наложени от представляваното от вас ведомство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте ? 2. Какъв е общият размер на наложените глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат правомощие да съставят актове за нарушения? 7. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения? Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили във ведомствения бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на нормативните актове, за чието приложение отговаряте? 14. За какво разходвате приходите по т. 13? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е представляваното от Вас ведомство и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на представляваното от Вас ведомство за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл. ? Заявителят посочва, че желае да получи достъп до исканата информацията по следния начин – на адреса на електронната поща, aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за нас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. От правна страна: 1. Предоставянето на обществена информация не е абсолютно. Конституционно защитеното право на всеки да търси и получава информация е регламентирано в разпоредбата на чл. 41, ал. 1 от Конституцията и в разпоредбата на чл. 4, ал. 1 от ЗДОИ, съгласно която „всеки гражданин на Р България има право на достъп до обществена информация при условията и по реда, определени в този закон, освен ако в друг закон е предвиден специален ред за търсене, получаване и разпространяване на такава информация”. То обаче се осъществява при спазване на определени принципи – откритост, достоверност и пълнота на информацията (чл. 6, ал. 1, т. 3 от ЗДОИ), както и защита на личната информация (чл. 6, ал. 1, т. 5 от ЗДОИ. Съгласно закона предоставянето на обществена информация има за цел – да даде възможност на гражданите да си съставят собствено мнение за дейността на задължените субекти. Относно исканата информация в т.т. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 6, 10, 12, 13, 14, 15, 16 17 и 18 РУО- Хасково предоставя достъп до информацията. Що се отнася до т. 11 свързана с предоставяне на електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запознае заявителя с информацията в тях, считам, че: Лицата по т. 6, 7, 8 от заявлението са експерти в РУО – Хасково. Те са държавни служители, назначени по реда на Закона за държавния служител (ЗДСл.). Заемат длъжностите по служебно правоотношение като орган по назначаване е Министърът на образованието и науката. Длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 са отношения между органа по назначаване и държавния служител във връзка с изпълнението на заеманата от него длъжност и не представляват обществена информация по смисъла на закона. Исканата информация не е обществена, тъй като не попада в обхвата на разпоредбата на чл. 2, ал.1 от ЗДОИ - не е свързана с обществения живот в Република България и не може да формира мнение относно дейността на задължените по закон субекти (в този смисъл е Решение №10868 от 24.09.2010 г. на ВАС по адм. д. № 15690 / 2009.г, докладчик съдията Мариета Милева) В чл.17 от ЗДСл е определено, че за всеки държавен служител се съставя служебно досие, което се съхранява в съответната администрация. В тях се класират всички документи, свързани с постъпването и освобождаването на експертите от държавна служба в т. ч. и длъжностните характеристики. След като поисканата информация не попада в обхвата на чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ, то за РУО – Хасково, като задължен субект по чл. 3 от същия закон, няма задължение за предоставянето й. Предвид изложеното, на основание чл. 28, ал. 1 и ал. 2, чл. 34, ал. 1 във връзка с чл. 1 и чл. 2, ал.1 от Закона за достъп до обществена информация и на основание чл. 37, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация Р Е Ш И Х : по заявление за предоставяне на достъп до обществена информация в Регионално управление на образованието – Хасково, депозирано от СДРУЖЕНИЕ "СЪДЕЙСТВИЕ И ПОДКРЕПА ЗА ИНФОРМИРАНО ОБЩЕСТВО", с. рег. № в ПДОИ-16049113430935-09.11.2020 г., адрес: Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14, ел. поща: aisociety20@gmail.com РАЗРЕШАВАМ достъп до обществена информация, по т.т. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 6, 10, 12, 13, 14, 15, 16 17 и 18 от заявлението пълен достъп до исканата информация. ОТКАЗВАМ достъп до исканата информация, посочена в т. 11 - предоставяне на електронни копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от заявлението. Определям срок за предоставяне на разрешения достъп до информация – 30 дни, считано от датата на уведомлението на заявителя за настоящето решение. На основание чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ разрешената информация следва да бъде изпратена на посочения електронен адрес: aisociety20@gmail.com заедно с решението за предоставянето на достъп без да се съставя протокол и да се заплащат разходи за предоставянето и в ПДОИ. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Хасково в 14 дневен срок от датата на неговото връчване по реда на АПК

40

Дата Процес
09.11.2020 11:17 Подаване на заявление
09.11.2020 11:17 Изпратено към деловодна система
09.11.2020 12:50 Потвърждение от деловодна система
19.11.2020 15:21 Крайно решение (Оставено без разглеждане)