Заявление от Физическо лице до Регионално управление на образованието - Враца от 30.11.2020
Рег. №:
1606742008148-30.11.2020 | Регионално управление на образованието - Враца | Одобрено |
Дата на подаване: 30.11.2020 |
Срок:14.12.2020
Уважаеми г-н/г-жо началник/директор, Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: глоби, наложени от представляваното от вас ведомоство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте; сключените договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби са наложени от представляваното от вас ведомоство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте ? 2. Какъв е общият размер на наложените глоби за за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство , които имат правомощие да съставят актове за нарушения? 7. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство, които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомоство, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения? Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили във ведомствения бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на нормативните актове, за чието приложение отговаряте? 14. За какво разходвате приходите по т. 13? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е представляваното от Вас ведомство и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на представляваното от Вас ведомство за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл. ?
Исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – geru3000@abv.bg – на компютърни файлове във формат – pdf. С уважение: Гергана Димитрова
Решение
Дата: 07.12.2020
Подписаната Галина Евденова Гоцова – началник РУО-Враца, разгледах заявление за достъп до обществена информация с УРИ 1606742008149/30.11.2020 с наш вх. № ДИ-РД-24-01-6/30.11.2020 г. от Гергана Илиева Димитрова с адрес: България, област София (столица), община Столична , гр. София, р-н район Младост, ж.к. Младост 1А, ул. „Кръстьо Раковски“ № 564, бл. 554, вх. 2, ап.3, е-mail: geru3000@abv.bg и взех предвид следното от фактическа и правна страна: Заявителят отправя искане за предоставяне на достъп до обществена информация за глоби, наложени от Регионално управление на образованието – Враца за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове за които РУО-Враца отговаря, сключените договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл. както следва: 1. Колко глоби са наложени от представляваното от вас ведомство за периода 2015-2019 г. вкл. относно нарушения на нормативните актове, за чието приложение отговаряте ? 2. Какъв е общият размер на наложените глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство , които имат правомощие да съставят актове за нарушения? 7. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата, назначени в представляваното от вас ведомство, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за нарушения? Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили във ведомствения бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на нормативните актове, за чието приложение отговаряте? 14. За какво разходвате приходите по т. 13? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е представляваното от Вас ведомство и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на представляваното от Вас ведомство за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл. ? Заявителят е посочил начин за получаване на информацията като е определил, тя да бъде получена по електронен път. Намирам заявлението за основателно поради следното: За предоставяне на информация не е необходимо изрично съгласие на трето лице при условията на чл. 31 от ЗДОИ. Предвид изложеното, на основание чл. 28, ал. 1 и ал. 2 и чл. 34, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация Р Е Ш И Х ПРЕДОСТАВЯМ пълен достъп до обществена информация. представляващ следното: - от т.1. до т.5 от заявлението, относно предприети действия от РУО - Враца по налагане и събиране на глоби за визирания период - такива не са извършвани; - по т. 6 от заявлението –прилагам заповед на министъра на образованието и науката за определяне на длъжностно лице за съставяне на актове за установяване на административни нарушения по чл. 348 , чл. 349, чл. 350 и чл. 351 от Закона за предучилищното и училищното образование; - по т. 7 от заявлението - лицата, които имат правомощия да съставят актове за нарушения по т. 6, не разполагат с правомощия да налагат глоби с фишове и квитанции; - по т. 8 от заявлението - началникът на РУО – Враца e с правомощия да издава предписания, съобразно нормативната уредба, регулираща дейността на институцията РУО; - по т. 9 от заявлението: правата, задълженията и отговорностите на длъжностните лица по т. 6 и т. 8 са определени с длъжностните характеристики за съответните длъжности, а конкретно правомощията на лицето по т. 6 се определя с приложената заповед на министъра на образованието и науката, а лицето по т. 8 - и с Правилника за устройството и функциите на регионалните управления на образованието; изискванията за образованието, квалификацията и стажа на лицата по т. 6 и т. 8 са определени за заемането на длъжността - висше образование, образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър“ и 4 години стаж в областта на заеманата длъжност - за лицето по т. 6; същото образование и квалификация за лицето по т. 8 и 5 години стаж в сферата на дейността; - по т. 10 от заявлението – Лицата по т. 6 и по т. 8 нямат юридическо образование; - по т. 11 от заявлението – предоставям копия от длъжностни характеристики на началника на РУО-Враца и на началник отдел АПФСИО; - по т. 12 - предоставям заповед на министъра на образованието и науката № РД-09-5553/30.10.2017 г. за определяне на длъжностно лице, което да съставя актове за установяване на административни нарушения пл. чл. 348, 349, 350 и 351 от Закона за предучилищното и училищното образование; - по т. 13 от заявлението - не са реализирани такива приходи; - по т. 14 от заявлението - не са разходвани такива средства; - по т. 15 от заявлението информацията е както следва: 2015 г. – да 2016 г. – не 2017 г. – не 2018 г. – да - от м.08 до м.12.2018 г. 2019 г. - да - по т. 16 от заявлението информацията е както следва: 2015 г. – 100,00 лв. 2018 г. – 120,00 лв. 2019 г. – 120,00 лв. - по т. 17 от заявлението - В периода 2015 – 2020 година до момента РУО- Враца не е било страна по административни и граждански дела; - по т. 18 от заявлението - няма разходи; В съответствие с чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ /нова, в сила от 12.01.2016 г. ДВ, бр. 97 от 2015 г./, когато заявителят е поискал достъп до информация да му бъде предоставен по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването, решението за предоставянето на достъп заедно с информацията се изпраща на посочения адрес на електронната поща. Определям настоящото решение да се изпрати в електронен вид на компютърни файлове във формат pdf на посочения от заявителя електронен адрес: geru3000@abv.bg . В този случай не се съставя протокол по чл. 35, ал. 2 от ЗДОИ и не се заплащат разходи по предоставянето. Решението подлежи на обжалване в 14-дневен срок от датата на неговото връчване по реда на АПК.178
Дата | Процес |
---|---|
30.11.2020 15:13 | Подаване на заявление |
30.11.2020 15:13 | Изпратено към деловодна система |
30.11.2020 15:20 | Потвърждение от деловодна система |
07.12.2020 09:42 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |