Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Петрич от 11.02.2021

Рег. №: 1613058111985-11.02.2021 | Общинска администрация - Петрич | Одобрено | Дата на подаване: 11.02.2021 | Срок:26.02.2021

Физическо лице |

1. Колко фактури са представени от кредитори в общината за периода 01.05.2011г. до 01.06.2020 г.? 2. С какъв номер, на каква стойност и с какъв предмет е всяка една фактура? 3. На коя дата е предявена за плащане в общината всяка една фактура и кога е извършено плащането? 4. Има ли неплатени фактури, ако да, колко на брой, на каква стойност и с какъв предмет са. Какво е наложило забавянето на плащането от страна на общината? 5. Има ли изтекла погасителна давност и ако да за кои фактури. Предприети ли са действия от общината за позоваването на давността в това число депозирани възражения и заведени установителни искове? 6. Копие от всички фактури за периода 01.05.2011 г. до 01.06.2020 г. Моля копията да бъдат със заличени лични данни, съгласно изискванията на закона за защита на личните данни и европейските директиви отнасящи се за защита на личните данни. Предпочитам да получа исканата от мен информация в следната форма: - Информация предоставена по електронен път на email: wertcho@gmail.com - копия, предоставени по електронен път на email: wertcho@gmail.com С уважение: Васил Трендафилов

Решение


Дата: 16.02.2021

Р Е Ш И Х: 1. Да се предостави от Община Петрич на Вхххххххх Тхххххххх Тххххххххххххх достъп до поискана в заявлението обществена информация. 2. Разрешеният достъп до обществена информация да се предостави в срок на заявителя чрез платформата за достъп до обществена информация и на посочения ел. адрес под формата на отговори на поставените въпроси, както се вземе предвид, следното: Искането за предоставяне на обществена информация следва да има своето логично обяснение. Основен принцип в правото е наличието на интерес, който интерес обуславя активната легитимация на заявителя Тххххххххххх да предприеме действията за подаване на заявление за достъп до информация от Община Петрич. От адресната част на заявление вх. № ЕО-ПЧ-ххххххххх/12.02.2021г. е видно, че В. Т.Т. е с посочен адрес: гр. Пловдив, ул. „Кххххххххххххххххх Вхххххххх”№хх, ет.х, ап.х, общ.Пловдив, обл.Пловдив. По тази причина изникват редица въпроси: „Какво собствено мнение би си съставил той за дейността на Община Петрич?“, „С какво тази информация би му била полезна?“, „Какъв е интересът му, който би обяснил активната легитимация на заявителя да търси тази информация?“. Нормата на чл.57, ал.2 от Конституцията на Република България изрично прокламира, че не се допуска злоупотреба с права. Във връзка с това считам, че с търсенето на посочената в заявлението информация от Община Петрич, с която заявителя няма никаква връзка, несъмнено е налице злоупотреба с право. Заявителя е нарушил посочената конституционна забрана. Подобна злоупотреба не следва да бъде толерирана. В подкрепа на горния извод е и нормата на чл. 47 от Закона за публичните финанси. Въпросите, поставени със заявлението за достъп са насочени към това, колко фактури са представени от кредитори в общината за периода 01.05.2011г. до 01.06.2020 г.? С какъв номер, на каква стойност и с какъв предмет е всяка една фактура? На коя дата е предявена за плащане в общината всяка една фактура и кога е извършено плащането? Има ли неплатени фактури, ако да, колко на брой, на каква стойност и с какъв предмет са. Какво е наложило забавянето на плащането от страна на общината? Има ли изтекла погасителна давност и ако да за кои фактури. Предприети ли са действия от общината за позоваването на давността в това число депозирани възражения и заведени установителни искове? Копие от всички фактури за периода 01.05.2011 г. до 01.06.2020 г. Посочената норма изрично ограничава кръга на лицата, които имат право да контролират съответния общински бюджет и да търсят информация за разходване на средства от този бюджет. Законодателят е ограничил този кръг до „местната общност“. Жителите на Община Петрич са тези, които имат правото на контрол и на получаване на информация относно бюджета. Заявителят в случая, несъмнено не попада в този кръг от лица, предвид извършена служебна проверка. Предоставяйки такава информация на заявител, който не принадлежи към „местната общност” за съставянето му на мнение за управлението на финансови средства в Община Петрич, противоречи на целите и духа на ЗДОИ. 2.1 Община Петрич няма задължения към кредитори по фактури в периода 01.05.2011 г. до 01.06.2020 г. Плащането по фактури се извършва в сроковете определи от закона. Община Петрич няма забавени или неплатени фактури в посочения по-горе период и не се е налагало позоваване на изтекла погасителна давност. 3. Срокът, в който е осигурен достъпът до обществената информация, поискана в заявлението е 30 дни от датата на получаване на решението. С настоящото решение, получавате в срок отговор на поставените въпроси в заявлението. 4. Разходи за предоставяне на обществената информация не се дължат, тъй като на основание чл.15в, ал.3 и чл.35, ал.3 от ЗДОИ, заявителят е поискал достъпът до информацията да му бъде предоставен чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването. Копие от настоящото решение да се изпрати на заявителя на посочения от него електронен адрес и да се публикува в платформа за достъп до обществена информация. Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването му пред съответния Административен съд, съобразно чл.133 от АПК. КМЕТ НА ОБЩИНА ПЕТРИЧ (п) /ДИМИТЪР БРЪЧКОВ /

261

Дата Процес
11.02.2021 17:41 Подаване на заявление
11.02.2021 17:41 Изпратено към деловодна система
12.02.2021 08:40 Потвърждение от деловодна система
16.02.2021 16:56 Крайно решение (Оставено без разглеждане)