Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Мизия от 20.04.2021

Рег. №: 1618929740639-20.04.2021 | Общинска администрация - Мизия | Одобрено | Дата на подаване: 20.04.2021 | Срок:05.05.2021

Юридическо лице |

ДО KMETA НА ОБЩИНА ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ От ФОНДАЦИЯ „АНТИКОРУПЦИОНЕН ФОНД“ с ЕИК 177101397 („Фондацията“), представлявана от Бойко Христов Станкушев - директор седалище и адрес за кореспонденция: гр. София 1000, ул. „Княз Борис“ № 71, офис 2, acf@acf.bg тел. 02/9079700 УВАЖАЕМИ Г-Н/Г-ЖО КМЕТ, Фондация „Антикорупционен фонд“ е фондация в обществена полза, която изпълнява проект в обществен интерес за проучване на влиянието на контролирания и купен вот в политическите избори в България. Изследването обхваща периода от 2013 до днес, включвайки и изминалите парламентарни избори през април 2021 година, в рамките на проект „Нарушена легитимност: контролираният и купен вот в България, размер и влияние“, подкрепен от Фонд Активни граждани България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014 – 2021. На основание разпоредбите на Закона за достъп до обществена информация молим да ни бъде предоставена следната обществена информация: 1) Подробна справка колко лица са променили настоящия си адрес в населено място в представляваната от Вас община за периода 1.01.2021 г. до 20.03.2021 г. Молим справката да бъде изготвена поотделно за периодите: 1.1. 01.01.2021г-31.01.2021г. 1.2. 01.02.2021г-28.02.2021г. 1.3. 01.03.2021г-20.03.2021г. 2) Подробна справка колко лица от цитираните в т.1 са подали молба за гласуване по настоящ адрес за парламентарните избори, проведени на 4.4.2021г. Чрез исканата информация цели да повиши и информираността на гражданите и правоохранителните органи, като систематизира информация и данни, индикиращи за риск от купен или контролиран вот, както и гарантиране честнотта и прозрачността на изборния процес. Молим да получим информацията по електронен път на посочения в настоящото заявление електронен адрес в машиннно-читаем вид. Оставаме на Ваше разположение в случай, че има нужда да уточним нашето заявление. 20.4.2021 г. С уважение: Бойко Станкушев

Решение


Дата: 28.04.2021

Р Е Ш Е Н И Е № 16 / 28.04.2021г. гр.Мизия Подписаната ДЕСИСЛАВА ЦВЕТАНОВА ЛЕХЧЕВСКА – СЕКРЕТАР НА ОБЩИНА МИЗИЯ, оправомощена със Заповед № РД.11-88 / 12.02.2020 г.на Кмета на Община Мизия,след като се запознах и разгледах Заявление за предоставяне на достъп до обществена информация с вх.№ 48.00-1/21.04.2021 г. ,УРИ1618929740639-20.04.2021 г.на Платформата за достъп до обществена информация, подадено от Фондация “Антикорупционен фонд” с ЕИК 177101397,представлявана от Бойко Христов Станкушев – директор, със седалище и адрес за кореспонденция : гр.София 1000,ул.”Княз Борис „ № 71,офис 2; и от фактическа и правна страна взех предвид следното : Заявителят отправя искане за предоставяне на достъп до обществена информация относно: 1) Подробна справка колко лица са променили настоящия си адрес в населено място в представляваната от Вас община за периода 1.01.2021 г. до 20.03.2021 г. Молим справката да бъде изготвена поотделно за периодите: 1.1. 01.01.2021г-31.01.2021г. 1.2. 01.02.2021г-28.02.2021г. 1.3. 01.03.2021г-20.03.2021г. 2) Подробна справка колко лица от цитираните в т.1 са подали молба за гласуване по настоящ адрес за парламентарните избори, проведени на 4.4.2021г. Заявлението е ОСНОВАТЕЛНО .Мотиви: Съгласно чл.2,ал.1 от Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/, обществена информация е всяка информация ,свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти.Съгласно чл.3,ал.1 от ЗДОИ ,този закон се прилага за достъп до обществена информация ,която се създава или съхранява от държавните органи и органите на местното самоуправление в Република България. Според регламентацията на чл. 9 от ЗДОИ обществената информация е два вида-официална и служебна. В разпоредбата на чл. 10 от ЗДОИ е посочено, че официална е информацията, която се съдържа в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление при осъществяване на техните правомощия. Информацията, която е поискана следва да се определи като официална обществена информация по смисъла на чл. 10 от ЗДОИ, поради това, че е била създадена по повод дейността на органа и неговата администрация. Достъпът до официална обществена информация е свободен . Заявителят отправя искане информацията да му бъде предоставена по електронен път на електронен адрес : acf@acf.bg ; С оглед на гореизложеното и на основание чл.28, ал.2 от Закона за достъп до обществена информация РЕШИХ: РАЗРЕШАВАМ ПЪЛЕН достъп до обществена информация относно : 1) Подробна справка колко лица са променили настоящия си адрес в населено място в представляваната от Вас община за периода 1.01.2021 г. до 20.03.2021 г. Молим справката да бъде изготвена поотделно за периодите: 1.1. 01.01.2021г-31.01.2021г. 1.2. 01.02.2021г-28.02.2021г. 1.3. 01.03.2021г-20.03.2021г. 2) Подробна справка колко лица от цитираните в т.1 са подали молба за гласуване по настоящ адрес за парламентарните избори, проведени на 4.4.2021г. на Заявителя – Фондация “Антикорупционен фонд”с ЕИК 177101397,представлявана от Бойко Христов Станкушев – директор, с адрес за кореспонденция : гр.София 1000,ул.”Княз Борис „ № 71,офис 2; Съгласно чл.35,ал.3 изречение последно от ЗДОИ за получаване на информацията не се заплащат разходи. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – Враца в 14-дневен срок от датата на получаването му чрез Кмета на община Мизия. СЕКРЕТАР НА ОБЩИНА МИЗИЯ : ДЕСИСЛАВА ЛЕХЧЕВСКА Р Е Ш Е Н И Е № 16 / 28.04.2021г. гр.Мизия Подписаната ДЕСИСЛАВА ЦВЕТАНОВА ЛЕХЧЕВСКА – СЕКРЕТАР НА ОБЩИНА МИЗИЯ, оправомощена със Заповед № РД.11-88 / 12.02.2020 г.на Кмета на Община Мизия,след като се запознах и разгледах Заявление за предоставяне на достъп до обществена информация с вх.№ 48.00-1/21.04.2021 г. ,УРИ1618929740639-20.04.2021 г.на Платформата за достъп до обществена информация, подадено от Фондация “Антикорупционен фонд” с ЕИК 177101397,представлявана от Бойко Христов Станкушев – директор, със седалище и адрес за кореспонденция : гр.София 1000,ул.”Княз Борис „ № 71,офис 2; и от фактическа и правна страна взех предвид следното : Заявителят отправя искане за предоставяне на достъп до обществена информация относно: 1) Подробна справка колко лица са променили настоящия си адрес в населено място в представляваната от Вас община за периода 1.01.2021 г. до 20.03.2021 г. Молим справката да бъде изготвена поотделно за периодите: 1.1. 01.01.2021г-31.01.2021г. 1.2. 01.02.2021г-28.02.2021г. 1.3. 01.03.2021г-20.03.2021г. 2) Подробна справка колко лица от цитираните в т.1 са подали молба за гласуване по настоящ адрес за парламентарните избори, проведени на 4.4.2021г. Заявлението е ОСНОВАТЕЛНО .Мотиви: Съгласно чл.2,ал.1 от Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/, обществена информация е всяка информация ,свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти.Съгласно чл.3,ал.1 от ЗДОИ ,този закон се прилага за достъп до обществена информация ,която се създава или съхранява от държавните органи и органите на местното самоуправление в Република България. Според регламентацията на чл. 9 от ЗДОИ обществената информация е два вида-официална и служебна. В разпоредбата на чл. 10 от ЗДОИ е посочено, че официална е информацията, която се съдържа в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление при осъществяване на техните правомощия. Информацията, която е поискана следва да се определи като официална обществена информация по смисъла на чл. 10 от ЗДОИ, поради това, че е била създадена по повод дейността на органа и неговата администрация. Достъпът до официална обществена информация е свободен . Заявителят отправя искане информацията да му бъде предоставена по електронен път на електронен адрес : acf@acf.bg ; С оглед на гореизложеното и на основание чл.28, ал.2 от Закона за достъп до обществена информация РЕШИХ: РАЗРЕШАВАМ ПЪЛЕН достъп до обществена информация относно : 1) Подробна справка колко лица са променили настоящия си адрес в населено място в представляваната от Вас община за периода 1.01.2021 г. до 20.03.2021 г. Молим справката да бъде изготвена поотделно за периодите: 1.1. 01.01.2021г-31.01.2021г. 1.2. 01.02.2021г-28.02.2021г. 1.3. 01.03.2021г-20.03.2021г. 2) Подробна справка колко лица от цитираните в т.1 са подали молба за гласуване по настоящ адрес за парламентарните избори, проведени на 4.4.2021г. на Заявителя – Фондация “Антикорупционен фонд”с ЕИК 177101397,представлявана от Бойко Христов Станкушев – директор, с адрес за кореспонденция : гр.София 1000,ул.”Княз Борис „ № 71,офис 2; Съгласно чл.35,ал.3 изречение последно от ЗДОИ за получаване на информацията не се заплащат разходи. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – Враца в 14-дневен срок от датата на получаването му чрез Кмета на община Мизия. СЕКРЕТАР НА ОБЩИНА МИЗИЯ : ДЕСИСЛАВА ЛЕХЧЕВСКА

57

Дата Процес
20.04.2021 17:42 Подаване на заявление
20.04.2021 17:42 Изпратено към деловодна система
21.04.2021 08:30 Потвърждение от деловодна система
28.04.2021 16:26 Крайно решение (Оставено без разглеждане)