Заявление от Физическо лице до Министерски съвет и неговата администрация от 31.05.2021

Рег. №: 1621517128141-20.05.2021 | Министерски съвет и неговата администрация | Одобрено | Дата на подаване: 31.05.2021 | Срок:14.06.2021

Физическо лице |

Информация от кой момент запова да тече срока за отговор по съответно заявление - от момента на подаване на заявлението в Платформата или от момента на регистрирането му в деловодството на съответния субект по чл. 3 ЗДОИ. Респ. възможно ли е ако същия не регистрира подадено, чрез Платформата заявление, да се счита, че заявлението изобщо не е подавано, предвид факта, че не е регистрирано в деловодната му система. Моля да ми предоставите и съответените Правила/инструкция или друг нормативен или вътрешен акт за работа с Платформата за достъп до обществена информация, в изведения смисъл

Решение


Дата: 09.06.2021

Предоставям пълен достъп до исканата обществена информация, както следва: 1. По въпроса: „От кой момент започва да тече срока за отговор по съответното заявление - от момента на подаване на заявлението в Платформата или от момента на регистрирането му в деловодствата на съответния субект по чл. 3 ЗДОИ. Респ. възможно ли е, ако същият не регистрира подадено чрез Платформата заявление да се счита, че заявлението изобщо не е подавано, предвид факта, че не е регистрирано в деловодната му система“ Ви уведомяваме следното: Съгласно чл. 28 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) заявленията за предоставяне на достъп до обществена информация се разглеждат във възможно най-кратък срок, но не по-късно от 14 дни след датата на регистриране, т. е определящ за началото на срока за отговор по съответното заявление е моментът на регистрирането му в деловодната система на задължения субект. Платформата е само едно от възможните средства за подаване на заявления и в случай, че подадено заявление чрез платформата не е регистрирано от задължен субект, остават възможни другите способи за подаването му – чрез електронна поща на съответната институция, на място в деловодството на задължения субект или устно по телефон. Законът свързва правните последици по произнасянето на едно заявление с факта на регистрирането му в съответната деловодна система на задължения субект. 2. По искането за предоставяне на: „съответните Правила/инструкция или друг нормативен или вътрешен акт за работа с Платформата за достъп до обществена информация, в изведения смисъл“, Ви уведомяваме следното: Инструкция за работа с Платформата за достъп до обществена информация е публикувана на публичната част на платформата - https://pitay.government.bg/PDoiExt/resources/docs/User_Guide%20v41.pdf, където за улеснение на потребителите са добавени и видео презентации за основните моменти, свързани с нейното ползване – „регистрация“ и „подаване на заявление“ - https://pitay.government.bg/PDoiExt/help.jsf. Относно работата с Платформата от страна на институциите и нейни задължени субекти и доколкото заявленията, подадени чрез Платформата се изпращат до съответните деловодни системи на задължените субекти чрез Системата за електронен обмен на съобщения, за регистрирането на заявленията са относими следните нормативни актове: Наредба за обмена на документи в администрацията, приета с ПМС № 101 от 17.05.2008 г. (обн. ДВ. бр.48 от 23 май 2008г., изм. ДВ. бр.58 от 30 юли 2010г., изм. ДВ. бр.102 от 30 декември 2010г., изм. дв. бр.47 от 21 юни 2011 г., изм. ДВ. бр.106 от 30 декември 2011г., изм. ДВ. бр.21 от 13 март 2012г., изм. ДВ. бр.49 от 29 юни 2012г., изм. ДВ. бр.48 от 31 май 2013г., изм. ДВ. бр.108 от 17 декември 2013 г., изм. ДВ. бр.8 от 29 януари 2016г., изм. ДВ. бр.5 от 17 януари 2017 г.); Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги, приета с ПМС № 3 от 09.01.2017 г. (обн. ДВ. бр.5 от 17 януари 2017г., изм. ДВ. бр.66 от 10 август 2018г., изм. и доп. ДВ. бр.4 от 14 януари 2020г.) Методически указания за начина на обмен на документи чрез системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), издадени от Държавната агенция „Електронно управление“ - https://e-gov.bg/wps/wcm/connect/e-gov.bg-18083/5bcca9c4-ad18-4f11-a971-a80a90eea53c/seos-metodicheski+ukazania+za+eObmen+na+dokumenti.pdf?MOD=AJPERES&CVID=mLW79HE&useDefaultText=0&useDefaultDesc=0.

120

Дата Процес
31.05.2021 12:24 Препращане по компетентност
31.05.2021 12:24 Изпратено към деловодна система
31.05.2021 14:40 Потвърждение от деловодна система
09.06.2021 16:34 Крайно решение (Оставено без разглеждане)