Заявление от Физическо лице до Министерски съвет и неговата администрация от 02.06.2021
Рег. №:
1622643508314-02.06.2021 | Министерски съвет и неговата администрация | Одобрено |
Дата на подаване: 02.06.2021 |
Срок:16.06.2021
Процесът по техническата обработка на заявления, подадени чрез Платформата за ДОИ до съответния субект по чл. 3 ЗДОИ, стъпка по стъпка от подаване на заявлението до регистрацията му в деловодната система на задължения субект.. Моля същия да бъде разяснен подробно, както и за конкретни отговори на следните въпроси, именно:
Какво се случва след като заявлението бъде подадено и получи статус "Изпратено към деловодната система". Системен администратор от администрацията на Министерски съвет ли генерира заявлението към задължения субект или автоматично, по електронен път се пренасочва към същия. Има ли срок в който заявлението, от момента на подаването му следва да бъде регистрирано в деловодството на задължения субект. От момента на получаване на статус "Изпратено към деловодната система" ли заявлението вече е получено /видимо/ при задължения субект /респ. пренасочено е от администратора на Платформата/ и единствено от него зависи кога ще регистрира заявлението в деловодството си. Кой отговаря за генерирането му към задължения субект, респ. кой е отговорен за навременното му регистриране в деловодството на субекта.
Решение
Дата: 09.06.2021
Предоставям пълен достъп до исканата обществена информация, както следва: 1. По искането за предоставяне на информация за: «Процесът по техническата обработка на заявления, подадени чрез Платформата за ДОИ до съответния субект по чл. 3 ЗДОИ, стъпка по стъпка от подаване на заявлението до регистрацията му в деловодната система на задължения субект». Ви уведомяваме следното: След подаване на заявление за достъп до обществена информация на Платформата за достъп до обществена информация (платформата), то автоматично получава уникален регистрационен идентификатор (УРИ) от нея. След това, чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) заявлението се препраща към съответната деловодна система на задължения субект. В зависимост от деловодната система на задължения субект и от направените на нея настройки, изпратеното от платформата, чрез СЕОС заявление, или се регистрира автоматично от деловодната система, или се изисква действие, потвърждаващо регистрацията от съответния деловодител. В случай, че деловодната система на задължения субект не е интегрирана със СЕОС, регистрацията на заявлението се извършва ръчно от определеното за модератор –администратор лице на задължения субект. Към момента, всички задължени субекти, до които могат да се подадат заявления за достъп чрез платформата са интегрирали деловодните си системи със СЕОС. 2. По искането за конкретни отговори на следните въпроси, именно: «Какво се случва след като заявлението бъде подадено и получи статус "Изпратено към деловодната система". Системен администратор от администрацията на Министерски съвет ли генерира заявлението към задължения субект или автоматично, по електронен път се пренасочва към същия.» Ви уведомяваме следното: Заявлението се изпраща автоматично от платформата към деловодната система на задължения субект чрез Системата за електронен обмен на съобщенията (СЕОС). Администраторът на платформата от страна на Министерския съвет няма никаква роля по препращане на заявлението, доколкото процесът е автоматичен. 3. По въпроса «Има ли срок, в който заявлението, от момента на подаването му следва да бъде регистрирано в деловодството на задължения субект. От момента на получаване на статус "Изпратено към деловодната система" ли заявлението вече е получено /видимо/ при задължения субект /респ. пренасочено е от администратора на Платформата/ и единствено от него зависи кога ще регистрира заявлението в деловодството си.» Ви уведомяваме следното: Няма срок, доколкото се предполага, че при автоматизиран процес, времето от постъпване на заявлението на платформата до изпращането му в деловодната система на задължения субект отнема най-много няколко минути, освен ако в този момент не е настъпил някакъв технически проблем или „срив“ в СЕОС, който да доведе до това да не може да се изпратят подадени заявления от платформата до съответните деловодни системи. От създаването на платформата е имало само 1-2 подобни случая, при които чрез намесата на лицата, поддържащи платформата „неизпратените“ заявления са били повторно препратени до деловодните системи на съответните задължени субекти. Всеки заявител, ползвал платформата може да види в „история“ на заявленията си информация за това, че заявлението е „изпратено към деловодна система“. Това означава, че от деловодната система на платформата то е изпратено към деловодната система на съответния задължен субект. Дали е „видимо“ от задължения субект, зависи от това какви са настройките на неговата деловодна система. Има деловодни системи, при които автоматично от постъпването си в тях заявлението се регистрира, но има и такива, при които то се визуализира на екрана на съответната административно-информационна система“ (АИС) и за да се регистрира в нея трябва да се извършат определени действия от оправомощените за това лица. 4. По въпроса: «Кой отговаря за генерирането му към задължения субект, респ. кой е отговорен за навременното му регистриране в деловодството на субекта.» Ви уведомяваме следното: За регистриране в деловодната система на задължения субект отговорят оправомощените от съответната институция лица, имащи функции по организацията на документооборота и работа с административно-информационните системи.84
Дата | Процес |
---|---|
02.06.2021 17:18 | Подаване на заявление |
02.06.2021 17:18 | Изпратено към деловодна система |
02.06.2021 17:40 | Потвърждение от деловодна система |
09.06.2021 16:35 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |