Заявление от Физическо лице до Министерски съвет и неговата администрация от 06.01.2022

Рег. №: 1641477084737-06.01.2022 | Министерски съвет и неговата администрация | Одобрено | Дата на подаване: 06.01.2022 | Срок:27.01.2022

Физическо лице |

1. Информация по видове администрации относно брой изпълнени адм. услуги по предоставяне на достъп до обществена информация по ЗДОИ - идентификатор 2 през портала EGOV.BG в периода 2020 г. и 2021 г., вкл. описание на начина на получаване на резултатите. 2. В случай че информацията по т. 1 не консолидира данни от платформата за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена информация относно спазването на изискванията на Глава II от Закона за електронното управление и практическите насоки на ДАЕУ за спазване на ЗЕУ в тази част по отношение функционирането на платформата за достъп до обществена информация. 3. Предвижда ли се изменение и допълнение на ЗДОИ във връзка с привеждането в съответствие на уреденото в същия закон адм. производство по предоставяне на достъп до общ. информация с въведените в ЗЕУ и АПК възможности за изпращане и получаване на документи като електронни админинистративни услуги /ССЕВ/, вкл. начина за идентификация на подател на зявление за достъп до общ. информация по ел. път? 4. Предоставянето на достъп до обществена информация представлява ли адм. услуга по смисъла на АПК? 5. На какво правно основание съществуват две форми за електронно подаване на зявления за достъп до общ. информация - портал EGOV.BG със задължителна идентификация на заявителя чрез ПИК на НОИ или квалифициран електронен подпис и платформа за достъп до обществена информация, позволяваща попълване на произволни идентификационни данни от заявител - имена, ел. поща, адрес? 6. Предоставяне на резултатите от проучването на потребностите на гражданите и бизнеса и социологическото проучване по проект BG05SFOP001-2.001. 7. Информация за отработените човекочасове по т. 1 и т. 2 на ангажираните длъжностни лица и сумата на разходите за създаване и поддръжката на ел. услуга по т. 1 и платформата по т. 2 /вкл. разходи за възнаграждения, за външни услуги и др. преки и непреки разходи/.

Решение


Дата: 28.01.2022

Предоставям пълен достъп до исканата обществена информация, която попада в обхвата на ЗДОИ и е налична в администрацията на Министерския съвет. По т. 1 и 2 от заявлението: 1. „Информация по видове администрации относно брой изпълнени адм. услуги по предоставяне на достъп до обществена информация по ЗДОИ - идентификатор 2 през портала EGOV.BG в периода 2020 г. и 2021 г., вкл. описание на начина на получаване на резултатите. 2. В случай че информацията по т. 1 не консолидира данни от платформата за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена информация относно спазването на изискванията на Глава II от Закона за електронното управление и практическите насоки на ДАЕУ за спазване на ЗЕУ в тази част по отношение функционирането на платформата за достъп до обществена информация“. Платформата за достъп до обществена информация съдържа статистическа информация относно броя подадени заявления чрез нея на месечна и годишна база, относно вида на заявителя (физическо или юридическо лице) и относно статуса на заявлението („Очаква регистрация при задължен субект“, „Регистрирано/в процес на обработка“, „Одобрено“, „Частично одобрено“, „Неодобрено“, „Информацията не съществува“, „Оставено без разглеждане“) - https://pitay.government.bg/PDoiExt/sectStatView.jsf?codeSect=5 Допълнителна информация за организирането на достъпа до информация от държавните органи може да се почерпи от съответните раздели на годишните Доклади за състоянието на администрацията, достъпни на Интегрираната информационна система на държавната администрация. Конкретно за 2020 г. докладът за състоянието на администрацията през 2020 г., приет с Решение № 404 на Министерския съвет от 28.04.2021 г. може да бъде видян на: https://iisda.government.bg/annual_report/504. Докладът за 2021 г. е в процес на изготвяне, съгласно сроковете по чл. 62 от Закона за администрацията. По т. 3 от заявлението: „Предвижда ли се изменение и допълнение на ЗДОИ във връзка с привеждането в съответствие на уреденото в същия закон адм. производство по предоставяне на достъп до общ. информация с въведените в ЗЕУ и АПК възможности за изпращане и получаване на документи като електронни административни услуги /ССЕВ/, вкл. начина за идентификация на подател на заявление за достъп до общ. информация по ел. път? За измененията и допълненията на действащи закони, информация може да се почерпи от законодателната програма правителството и от интернет-страницата на Народното събрание. Последната законодателна програма, приета от правителство на Република България е за периода 1-30.06.2021 г. - https://www.strategy.bg/Publications/View.aspx?lang=bg-BG&categoryId&Id=325 В нея не се предвижда изменение на Закона за достъп до обществена информация. По т. 4 от заявлението: „Предоставянето на достъп до обществена информация представлява ли адм. услуга по смисъла на АПК?“ Достъпът до информация е конституционно гарантирано право по смисъла на чл. 41 от Конституцията на Република България. Неговото правно скрепяване е предвидено в Закона за достъп до обществена информация, чрез който се уреждат основните му елементи – кой е правоносител, кои са задължените субекти на правото, каква е процедурата за упражняването му, какви са ограниченията при предоставянето му. Това разбиране за правото за достъп до информация се възприема и от константната по въпроса съдебна практика. Предоставянето на достъп до обществена информация е посочено като услуга предоставяна от всички администрации в Интегрираната информационна система на държавната администрация Административен регистър https://iisda.government.bg/adm_services/services/from_all_administrations По т. 5 от заявлението: „На какво правно основание съществуват две форми за електронно подаване на заявления за достъп до общ. информация - портал EGOV.BG със задължителна идентификация на заявителя чрез ПИК на НОИ или квалифициран електронен подпис и платформа за достъп до обществена информация, позволяваща попълване на произволни идентификационни данни от заявител - имена, ел. поща, адрес? Подаването на заявление за достъп до обществена информация е елемент от процедурата по упражняването на правото на достъп до информация и е регламентирано в чл. 24 и сл. от Закона за достъп до обществена информация. Идентификационните данни на заявителя по смисъла на закона са – трите имена на физическите лица-заявители, съответно наименованието и седалището на юридическите лица – заявители и адрес за кореспонденция. Предоставянето на заявления за достъп до информация чрез Платформата за достъп до информация е на основание чл. 15 „в“ от ЗДОИ. По т. 6 от заявлението: „Предоставяне на резултатите от проучването на потребностите на гражданите и бизнеса и социологическото проучване по проект BG05SFOP001-2.001.“ Проучване на потребностите на гражданите и бизнеса за публикуване на публична информация в отворен формат е публикувано на 19.12.2019 г. на Портала за обществени консултации - https://www.strategy.bg/Publications/View.aspx?lang=bg-BG&Id=298 По т. 7 от заявлението: „Информация за отработените човекочасове по т. 1 и т. 2 на ангажираните длъжностни лица и сумата на разходите за създаване и поддръжката на ел. услуга по т. 1 и платформата по т. 2 /вкл. разходи за възнаграждения, за външни услуги и др. преки и непреки разходи/“. Информация относно административния капацитет за осигуряване на достъпа до информация може да бъде намерена в Доклада за състоянието на администрацията през 2020 г. (т.ІV.2):https://pitay.government.bg/PDoiExt/applicationView.jsf?idObj=5097&baBtn=searchApplications Информация за разходите за създаването и поддръжката на Платформата за достъп до обществена информация е предоставена в отговор на друго заявление за достъп до обществена информация, от чийто отговор, публикуван на платформата може да се извлече търсената информация - https://pitay.government.bg/PDoiExt/applicationView.jsf?idObj=5097&baBtn=searchApplications

122

Дата Процес
06.01.2022 15:51 Подаване на заявление
06.01.2022 15:51 Изпратено към деловодна система
13.01.2022 10:30 Потвърждение от деловодна система
28.01.2022 14:57 Крайно решение (Оставено без разглеждане)