Заявление от Юридическо лице до Агенция по вписванията от 20.11.2022
Рег. №:
1668972005936-20.11.2022 | Агенция по вписванията | Оставено без разглеждане |
Дата на подаване: 20.11.2022 |
Срок:05.12.2022
Уважаеми г-н / г-жо Директор,
На основание чл. 24, ал. 1 и чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Районен съд - Сливница и вписани в Служба по вписвания-Сливница?
2. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Сливница и вписани в Служба по вписвания-Сливница?
3. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Драгоман и вписани в Служба по вписвания-Сливница?
4. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Божурище и вписани в Служба по вписвания-Сливница?
За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е материалният интерес на вписаните в Служба по вписвания-Сливница договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Районен съд - Сливница?
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от ЗДОИ, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от ЗДОИ, моля исканата информация да ни бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
Настоящото заявление адресираме и подаваме до г-н Асен Василев - Заместник министър-председател по еврофондовете и министър на финансите, като се надяваме същото да бъде уважено от него и изисканата информация да бъде предоставена в законоустановените в Закона за достъп до обществена информация срокове.
Решение
Дата: 02.12.2022
Причина за оставяне без разглеждане:
Подписаната Нина Иванова – директор на дирекция „Правно обслужване, човешки ресурси и деловодство“, в качеството си на оправомощено лице съгласно заповед № РД-01-725/18.10.2022 г. на изпълнителния директор на Агенция по вписванията, на основание чл. 6, ал. 2, т. 22 от Устройствения правилник на Агенция по вписванията и чл. 3, ал. 1, във връзка с чл. 28, ал. 2, чл. 34 и чл. 39 от ЗДОИ, разгледах заявление за достъп до обществена информация УРИ 1668972005936-20.11.2022 с вх. № 95-00-16/21.11.2022 г. в Агенция по вписванията. Производството е образувано по подадено от Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество", с адрес за контакт: Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14 и електронен адрес: aisociety20@gmail.com. Заявителят отправя искане за предоставяне на следната информация: 1. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Районен съд - Сливница и вписани в Служба по вписвания - Сливница? 2. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Сливница и вписани в Служба по вписвания-Сливница? 3. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Драгоман и вписани в Служба по вписвания - Сливница? 4. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Божурище и вписани в Служба по вписвания - Сливница? Заявлението е процесуално допустимо – подадено е в писмена форма; съдържа задължителните реквизити по чл. 25, ал. 1, т. 1, т. 2 и т. 4 от ЗДОИ; заявена е форма на достъп по чл. 26, ал. 1, т. 3, във връзка с ал. 3 от ЗДОИ – на адреса на електронната поща, посочена в заявлението – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. Заявлението е подадено до легитимиран орган – изпълнителния директор на Агенция по вписванията. Разгледано по същество, заявлението за достъп до обществена информация се явява неоснователно по следните съображения: Съгласно чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ, обществена информация по смисъла на този закон е всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти. Исканата от заявителя информация относно общия брой договори за покупко-продажбите на недвижими имоти за периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. на територията на Районен съд – Сливница, Община Сливница, Община Драгоман и Община Божурище, вписани в Служба по вписванията - Сливница не представлява официална обществена информация по смисъла на чл. 10 от ЗДОИ, тъй като не е информация, която се съдържа в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление при осъществяване на техните правомощия. Информацията относно покупко-продажбите на недвижими имоти не представлява и служебна обществена информация по смисъла на чл. 11 от ЗДОИ, тъй като не се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация или и по повод дейността на държавен орган или неговата администрация. Разкриването на съдържанието на информация за покупко-продажбите на недвижими имоти не дава възможност на заявителя да си състави собствено мнение относно дейността на Агенция по вписванията, тъй като Агенция по вписванията не е собственик на имотите, поради което не може да се приеме, че това е и информация, свързана с обществения живот в Република България. В допълнение, съгласно чл. 5, ал. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР) Агенция по вписванията води и съхранява имотния регистър. В последния се вписват актовете, с които се признава или прехвърля правото на собственост или се учредява, прехвърля, изменя или прекратява друго вещно право върху недвижими имоти, възбраните и ипотеките върху тях, както и други действия, обстоятелства и юридически факти, за които закон предвижда вписване. Съгласно чл. 42, ал. 1 от Правилника за вписванията, всеки може да поиска справки по вписванията, отбелязванията и заличаванията, извлечения от съдържанието на всички книги и регистри, незаверен препис от всички вписани и отбелязани актове или актове за заличаване, както и удостоверение за наличието или за отсъствието на вписване. Агенцията по вписванията осигурява възможност за заявяване на услугите чрез регистриран отдалечен достъп и до електронния образ на поисканите незаверени преписи от сканирани копия чрез Единния портал за заявяване на електронни административни услуги (ЕПЗЕУ) към Агенцията по вписванията. Справки и удостоверения могат да бъдат заявявани на място в съответната службата по вписвания по местонахождение на недвижимия имот или чрез Единния портал за заявяване на електронни административни услуги (https://portal.registryagency.bg) след заплащане на съответната държавна такса съгласно Тарифата за събираните от Агенция по вписванията държавни такси. Агенция по вписванията е създала възможност чрез електронните системи, които поддържа, да предоставя онлайн услуги по извършване на справки. Съгласно чл. 41а, ал. 2 от ЗДОИ, организациите от обществения сектор не са длъжни да предоставят информация за повторно използване, когато това изисква нейното създаване или адаптиране или когато е свързано с предоставяне на части от документи или други материали, което изисква непропорционално много усилия, излизащи извън рамките на обичайната операция. Статистиките и справките, които изготвя Агенция по вписванията са по предварително заложени критерии, даващи възможност за извършване на справка по лице и по недвижим имот. Търсената със заявлението информация само за договори за покупко-продажба не е структурирана в информационните масиви на Агенция по вписванията по начина, по който е поискана, поради което е налице хипотезата на чл. 41а, ал. 2 от ЗДОИ. С оглед гореизложеното и на основание чл. 28, ал. 2, във връзка с чл. 37 от ЗДОИ, предвид посочените по-горе мотиви РЕШИХ: 1. Отказвам достъп до следната информация: 1.1. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Районен съд - Сливница и вписани в Служба по вписвания-Сливница? 1.2. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Сливница и вписани в Служба по вписвания-Сливница? 1.3. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Драгоман и вписани в Служба по вписвания-Сливница? 1.4. За периода от 01.01.2020 г. до 01.11.2022 г. какъв е общият брой договори за покупко-продажба на недвижими имоти, осъществени на територията на Община Божурище и вписани в Служба по вписвания-Сливница? 2. Възлагам на Диана Митева – главен специалист в дирекция „Правно обслужване, човешки ресурси и деловодство“, да изпрати решението на електронен адрес: aisociety20@gmail.com, за което да приложи разпечатка от служебната си електронна поща, както и по пощата с обратна разписка на следния адрес - Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14. При отсъствие на посочения служител, действията да се извършат от Росица Ефтимова - главен специалист в дирекция „Правно обслужване, човешки ресурси и деловодство“. На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ, решението подлежи на обжалване пред Административен съд - София област по реда на Административнопроцесуалния кодекс в 14-дневен срок от съобщаването му.78
Дата | Процес |
---|---|
20.11.2022 21:20 | Подаване на заявление |
20.11.2022 21:20 | Изпратено към деловодна система |
21.11.2022 08:50 | Потвърждение от деловодна система |
02.12.2022 15:28 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |