Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Петрич от 28.11.2022
Рег. №:
1669666199375-28.11.2022 | Общинска администрация - Петрич | Одобрено |
Дата на подаване: 28.11.2022 |
Срок:13.12.2022
1. Какъв е броя на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.11.2022 г.?
1.1. Каква е таксата за регистрация на търговци за извършване на таксиметров превоз? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
1.2. Каква е таксата за издаване на дубликат на удостоверение за регистрация на търговец за извършване на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
1.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата?
1.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги?
1.5. Какъв е броя на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз, вписани в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 2 от същия закон и каква е причината, поради която не са заличени от него?
1.6. Получавани ли са указания от страна на ИА “Автомобилна администрация” за служебно отписване от регистъра на търговци, регистрирани на територията на общината, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 2 от Закона за автомобилните превози?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Какъв е броя на автомобилите, вписани в списъците към удостоверенията на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.11.2022 г.?
2.1. Каква е таксата за вписване на превозно средство в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
2.2. Каква е таксата за отписване на превозно средство от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
2.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата?
2.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги?
2.5. В регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози има ли вписани автомобили в списъците към удостоверенията на търговци, регистрирани на територията на общината, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 7, т. 4 от същият закон и каква е причината поради която не са заличени от него?
2.6. Получавани ли са указания от страна на ИА “Автомобилна администрация” за служебно отписване от регистъра на автомобили, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 7, т. 4 от Закона за автомобилните превози?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Какъв е броя на водачите, вписани в списъците към удостоверенията на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.11.2022 г.?
3.1. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
3.2. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по отписване на водачи от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
3.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата?
3.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги?
3.5. В регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози има ли вписани водачи, на които издадените удостоверения за водач на лек таксиметров автомобил са с изтекъл срок на валидност и каква е причината поради която не са заличени от него?
3.6. Получавани ли са указания от страна на ИА “Автомобилна администрация” за служебно отписване от регистъра на водачите с изтекъл срок на валидност на удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Какъв е броя на валидните разрешения за таксиметров превоз, издадени от общината, към 01.11.2022 г.?
4.1. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
4.2. Каква е таксата за промяна на обстоятелствата, вписани в разрешението за извършване на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
4.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата?
4.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Какъв е броят на вписаните водачи в разрешенията за таксиметров превоз, издадени за територията на общината към 01.11.2022 г.?
5.1. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи към разрешението за таксиметров превоз? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
5.2. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по отписване на водачи от разрешението за таксиметров превоз? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
5.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата?
5.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги?
5.5. Какъв е броя на издадените валидни разрешения за таксиметров превоз, при които едно и също лице е вписано като водач на таксиметровият автомобил?
Решение
Дата: 08.12.2022
Р Е Ш Е Н И Е № 15/ 06.12.2022г. Със заявление за достъп до обществена информация, постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация № УРИ 1669666199375-28.11.2022г., по електронен обмен и входирано в деловодството на Общинска администрация-Петрич с вх. № ЕО-ПЧ-1367/29.11.2022г., е поискана от СНЦ „Такси клуб-България”, гр.София,, ж.к. „Младост”1, ул. „Въртопо” №47, подробна информация свързана с таксиметров превоз на пътници за територията на община Петрич. На основание чл.3, ал.1, чл.15в, ал.3, чл.28, ал.2, чл.34, ал.1 и 35 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със заявление постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен обмен от СНЦ „Такси клуб-България” и като взех предвид факта, че исканата информация е обществена по смисъла на чл.2 от ЗДОИ. Р Е Ш И Х: 1.Да се предостави от Община Петрич на СНЦ „Такси клуб-България” достъп до поисканата в заявлението обществена информация. 2.Разрешеният достъп до обществена информация да се предостави в срок на заявителя чрез платформата за достъп до обществена информация и на посочения ел. адрес под формата на отговор на поставените въпрои, както следва: По т.1 – Съгласно информацията в Единния таксиметров регистър, регистрираните търговци на територията на Община-Петрич за извършване на таксиметров превоз са 114. Това е информацията от ИА”Автомобилна администрация” и от Общинска администрация-Петрич, след дадения достъп за вписване в Единния таксиметров регистър на регистрираните търговци от общините. По т.1.1 – Таксата за издаване на Удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници е в размер на 50 (петдесет) лв., определена с Решение №449/28.01.2021г. на Общински съвет-Петрич. Не е изготвен разчет на разходите за услугата, а определеният размер е съобразен с таксите, които са събирани от ИА”Автомобилна администрация” и намалена с 50 на сто. По т.1.2 – Таксата за издаване на дубликат на Удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници е в размер на 10 (десет) лв. и е определена с горецитираното Решение на ОбС-Петрич, като е съобразена с таксата, събирана от ИА”Автомобилна администрация”. По т.1.3 – Не са предвидени възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията. По т.1.4 – Не са предвидени възможности за електронно заявяване на услугата. Възможно е чрез електронната поща на Общинска администрация да се подаде заявление за услугата, като се използват образците от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. По т.1.5 – Общинска администрация не разполага с информация колко търговци за извършване на таксиметров превоз на пътници от регистрираните и вписани в регистъра по чл.12, ал.4 от ЗАП не отговарят на изискванията по чл.12, ал.2 от същия закон. По т.1.6 – Не са получени указания от ИА”Автомобилна администрация” за служебно отписване от Регистъра. Редът за прекратяване на правото да се извършва таксиметров превоз на пътници и заличаване от регистъра е уреден в чл.13 и чл.15 на Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. Кмет на Община не може служебно да прекрати регистрация, извършена от ИА”Автомобилна администрация”(чл.13, т.1). По т.2 – Автомобилите, вписани в списъците към удостоверенията на регистрираните на територията на Община-Петрич търговци за извършване на таксиметров превоз на пътници са 168(сто шестдесет и осем). По т.2.1 – Таксата за вписване на превозно средство в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършване на таксиметров превоз на пътници и в размер на 10(десет) лв. за всяко конкретно превозно средство. Таксата е определена с Решение №449/28.01.2021г. на ОбС-Петрич, като е съобразена с таксата, която е събирана от ИА”Автомобилна администрация”. По т.2.2 – За отписване на превозно средство от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършване на таксиметров превоз на пътници не е определена такса и не се събира. По т.2.3 – Не са предвидени възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията. По т.2.4 – Не са предвидени възможности за електронно заявяване на услугата. Възможно е чрез електронната поща на Общинска администрация да се подаде заявление за услугата, като се използват образците от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. По т.2.5 – В регистъра по чл.12, ал.4 от ЗАП има вписани автомобили в списъците към удостоверенията на търговци, регистрирани на територията на Община-Петрич, които не отговарят на изискванията по чл.12, ал.7, т.4 от същия закон. По т.2.6 – Не са получени указания от ИА”Автомобилна администрация” за служебно отписване от Регистъра на автомобили, които не отговарят на изискванията по чл.12, ал.7, т.4 от закона. По т.3 – Към удостоверенията на регистрираните на територията на Община-Петрич търговци за извършване на таксиметров превоз на пътници са вписани 53(петдесет и три) водачи. По т.3.1 – За вписване на водачи в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършване на таксиметров превоз на пътници, към заявлението образец (Приложение № 4 от Наредба № 34) се прилага и Списък с данни на водачите, които ще осъществяват таксиметров превоз на пътници (Приложение № 4б от Наредба № 34). Такса за вписване на водачи не е определена и не се събира. По т.3.2 – Процедурата за отписване на водачи от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършване на таксиметров превоз на пътници е регламентирана в чл.10б, ал.3 и ал.4 на Наредбата. Такса за отписване на водачи не е определена и не се събира. По т.3.3 – Не са предвидени възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията. По т.3.4 – Не са предвидени възможности за електронно заявяване на услугата. Възможно е чрез електронната поща на Общинска администрация да се подаде заявление за услугата, като се използват образците от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. По т.3.5 – В регистъра по чл.12, ал.4 от Закона за автомобилните превози няма водачи, на които удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил са с изтекъл срок на валидност. По т.3.6 – Не са получени указания от ИА”Автомобилна администрация” за служебно отписване от Регистъра на водачите с изтекъл срок на валидност на удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил. По т.4 – Валидните разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници, издадени от Общинска администрация-Петрич са 86 (осемдесет и шест). По т.4.1 – Прилаганата от ОбА-Петрич процедура по издаване на разрешения за таксиметров превоз на пътници е утвърдена в Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници (чл.24 от Наредбата). Таксата е 20 (двадесет) лв., съгласно чл.69, т.5.3 от Приложение № 8 от Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община-Петрич. По т.4.2 – Няма определена такса за вписване на промени в обстоятелствата, вписани в разрешението за извършване на таксиметров превоз на пътници и такава не се събира. По т.4.3 – Не са предвидени възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията. По т.4.4 – Не са предвидени възможности за електронно заявяване на услугата. Възможно е чрез електронната поща на Общинска администрация да се подаде заявление за услугата, като се използват образците от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. По т.5 – В разрешенията за таксиметров превоз на пътници, издадени от ОбА-Петрич, не се вписват водачи на автомобила. Съгласно чл.25, ал.2 на Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници в разрешението по чл. 24, ал. 1 се отбелязват данните на водача, когато се извършва дейността от водач, от името на регистриран търговец, но за своя сметка. По т.5.1 – Няма утвърдена процедура по вписване на водач в разрешението за таксиметров превоз на пътници, тъй като такава не е предвидена в Наредбата. Няма определена такса и такава не се заявява и не се събира. Водачите на таксиметрови автомобили с валидни удостоверения са вписани в списъка на водачите към удостоверението за регистрация (Приложение № 5б от Наредбата). По т.5.2 – Процедурата по отписване на водачи от списъка е съгласно чл.10б, ал.3 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. Няма определена такса и такава не се събира. По т.5.3 – Не са предвидени възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията. По т.5.4 – Не са предвидени възможности за електронно заявяване на услугата. Възможно е чрез електронната поща на Общинска администрация да се подаде заявление за услугата, като се използват образците от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. По т.5.5 – Няма издадени разрешения за таксиметров превоз на пътници при които едно и също лице е вписано като водач на таксиметров автомобил. 3.Срокът, в който е осигурен достъпът до обществената информация, поискана в заявлението е 30 дни от датата на получаване на решението. С настоящото решение, получавате в срок поисканата в заявлението информация. 4.Разходи за предоставяне на обществената информация не се дължат, тъй като на основание чл.15в, ал.3 и чл.35, ал.3 от ЗДОИ, заявителят е поискал достъпът до информацията да му бъде предоставен чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването. Настоящото решение да бъде предоставено на заявителя чрез платформа за достъп до обществена информация и да му се изпрати на посочения от него електронен адрес. Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването му пред съответния Административен съд, съобразно чл.133 от АПК. КМЕТ НА ОБЩИНА ПЕТРИЧ46
Дата | Процес |
---|---|
28.11.2022 22:09 | Подаване на заявление |
28.11.2022 22:09 | Изпратено към деловодна система |
29.11.2022 08:20 | Потвърждение от деловодна система |
08.12.2022 08:54 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |