Заявление от Физическо лице до Министерство на вътрешните работи от 07.12.2022
Рег. №:
1670419558049-07.12.2022 | Министерство на вътрешните работи | Одобрено |
Дата на подаване: 07.12.2022 |
Срок:21.12.2022
Здравейте,
Бих желал до получа информация относно параметрите и условията, при които е сключен договор между МВР и частната компания за закупуване на тестови устройства "Дръг Чек 5000".
В частност ме интересува , какви са гаранциите за достоверност на резултатите, продавачът /производителят изложил ли е в офертата вероятността и процента на евентуални грешни показания и какви следва да са действията и последствията от такива?
Про какви условия за гаранция за безпогрешно отчитане и достоверност на резултатите е сключен договорът ?
Благодаря за вниманието!
Решение
Дата: 21.12.2022
ОТНОСНО: Предоставяне на достъп до обществена информация по заявление с вх. № 812104-361/07.12.2022 г. по описа на Министерство на вътрешните работи от ……………….с …………………………. След като се запознах с гореописаното заявление, с приложените доказателства и административната преписка, установих следното: Господин ……………………. e подал заявление за достъп до обществена информация с вх. № 812104-361/07.12.2022 г. по описа на Министерство на вътрешните работи, с което на основание Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) е поискал да му бъде предоставен достъп до информацията, подробно посочена в заявлението. В заявлението е посочена предпочитана форма за предоставяне на достъп до исканата информация като е предоставен адрес на електронна поща: …………………… Със заповед рег. № 8121з-1347/11.10.2022 г. министърът на вътрешните работи е определил директора на дирекция „Правно-нормативна дейност“ (ДПНД) да разглежда заявленията за достъп до обществена информация, постъпили в МВР по реда на ЗДОИ, да издава съответните решения или уведомления по тях, както и да уведомява писмено заявителя за решението. Във връзка с постъпилото заявление, с писмо на директора на дирекция „Правно – нормативна дейност“, е изискана информация от компетентните структури като им е изпратено и копие на заявлението. Горепосочените субекти предоставят отговор и информация съгласно своята компетентност. Търсената информация не представлява държавна тайна по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация и не е служебна тайна, включена в Списъка на категориите информация, подлежащи на класификация като служебна тайна, обявен със заповед № 8121з-878/24.07.2015 г. на министъра на вътрешните работи, изменена и допълнена със заповед № 8121з-1433/24.11.2017 г. Тя представлява обществена информация и може да бъде предоставена на заявителят по реда на ЗДОИ. По поставените въпроси: В дирекция „Управление на собствеността и социални дейности“- МВР (ДУССД – МВР) е постъпила заявка, утвърдена от ВПД директора на Главна дирекция „Национална полиция“ за стартиране на процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Закупуване и доставка на тест –касети за електронен анализатор „Drager Drug Test 5000” за проверка на употребата на наркотични вещества или техните аналози, финансирана по фонд „Безопасност на движението“. Същата е открита с решение № 5785опм-19-5785мпр-62/09.06.2022 г. на директора на ДУССД – МВР, оправомощено длъжностно лице по чл. 7, ал. 1 от ЗОП, съгласно заповед № 8121з -1710/23.12.2021 г. на министъра на вътрешните работи, с което се одобрява обявление за поръчка, публикувано в ОВ на ЕС под номер № 2022/S 113-317830 на 14.06.2022 г. и документацията за обществената поръчка с решение № F191874 от 09.06.2022 г. (деловоден УРИ 5785опм-19-5785мпр-62/09.06.2022 г.) на директора на ДУССД –МВР, уникален номер на поръчката в РОП: 00752-2022-0021. След изтичане на законоустановения срок за подаване на оферти (13.07.2022 г.) със заповед № 7585мпз-91 от 14.07.2022 г. на директора на ДУССД –МВР, в качеството му на оправомощено длъжностно лице, съгласно заповед № 8121з-1710/23.12.2021 г. на министъра на вътрешните работи, е назначена комисия за разглеждане, оценка и класиране на офертите след проведена открита процедура за възлагане на обществената поръчка по реда на ЗОП. В Определеният от Възложителя в обявлението за поръчка и в графика на поръчката , в ЦАИС ЕОП, срок за подаване на оферти до 23.59 часа на 13.07.2022 г. е получена една оферта за участие. Работата на комисията е приключила в определения в заповедта срок с Доклад и предложение да бъде сключен договор за обществена поръчка с класирания на първо място участник – „Дрегер Сейфти България“ ЕООД. За обявяване на обществената поръчка е изготвена Техническа спецификация, която е неразделна част от договора. Участникът е декларирал, че изделията отговарят на изискванията от Тоническата спецификация и ще изпълни всички условия на договора. Участникът е представил следните документи: Декларация за произход на предлаганите стоки с посочване на име на фирмата производител и страна на производство; Копие на валиден сертификат за въведена система за управление на качеството по EN ISO 9001:2015, издаден на името на производителя с обхват разработване, производство и продажба на тестове и на анализатори за проверка на наркотични вещества, издаден от TUV Nord Cert GmbH, Германия. Копие на валиден сертификат за въведена система за управление по отношение на околната среда по EN ISO 14001:2015, издаден на името на производителя с обхват разработване, производство и продажба на тестове и на анализатори за проверка на наркотични вещества, издаден от TUV Nord Cert GmbH, Германия. При определянето на средствата за контрол над водачите на МПС е изпратено писмо до Изпълнителна агенция по лекарствата и е получен отговор, че продуктите на фирма Drager Safety AG & CoKGaA- Drager Drug Test 5000 – анализатор, Drager Drug Test 5000 Test Kit – набор на тестове, Drager DSD5000 – система за събиране, съхраняване и транспортиране на проби на течности от човешката уста, са с оценено съответствие и нанесена CE маркировка съгласно изискванията на ЗМИ и могат да се използват от службите за контрол. Съгласно чл. 3а от Наредба № 1 от 19 юли 2017 г. за реда за установяване концентрацията на алкохол в кръвта и/или употребата на наркотични вещества или техни аналози, изм. и доп., ДВ бр. 99 от 20 ноември 2020 г., когато лицето не приема показанието на техническото средство, установяването на употребата на наркотични вещества или техни аналози е с медицинско и химико-технологично лабораторно изследване. Публичната преписка на поръчката е налична на следният електронен адрес: https://app.eop.bg/todey/185342. Тъй като в заявлението е посочено по какъв начин заявителят иска да му бъде предоставена информация, като е предоставен електронен адрес за кореспонденция е налице основание по чл. 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, като и чл. 26, ал. 1, т. 3 от Вътрешните правила за организация на работата в Министерството на вътрешните работи по постъпили заявления по ЗДОИ решението да бъде изпратено по електронен път, на посочения в заявлението адрес на електронна поща……………... Ако заявителят е променил адреса на електронната поща, за което административният орган не е уведомен, или посочения адрес е неверен или несъществуващ, информацията се смята за получена от датата на изпращането. Поради това и на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ, във вр. с чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила за организацията на работата в МВР по постъпили заявления по ЗДОИ, Р Е Ш И Х: Предоставям на г-н …………………… достъп до наличната в МВР информация, поискана със заявление с вх. № 812104-361/07.12.2022 г. по описа на Министерство на вътрешните работи. Информацията се предоставя в мотивите на настоящето решение и представлява неразделна част от него. Директорът на дирекция „Координация и информационно-аналитична дейност”- МВР да изпрати настоящото решение на заявителят по реда на 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ на посочения адрес на електронна поща: …………………. като представи към административната преписка доказателства за изпращането, както и да уведоми заявителят за същото чрез Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от администрацията на Министерския съвет, съгласно чл. 15в от ЗДОИ. На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ във връзка с чл. 149 от АПК решението подлежи на оспорване пред съответния административен съд, в 14-дневен срок от съобщаването му.161
Дата | Процес |
---|---|
07.12.2022 15:25 | Подаване на заявление |
07.12.2022 15:25 | Изпратено към деловодна система |
07.12.2022 16:00 | Потвърждение от деловодна система |
21.12.2022 16:38 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |