Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Попово от 09.12.2022

Рег. №: 1670613611629-09.12.2022 | Общинска администрация - Попово | Одобрено | Дата на подаване: 09.12.2022 | Срок:26.12.2022

Юридическо лице |

1. Какъв е броя на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.12.2022 г.? 1.1. Каква е таксата за регистрация на търговци за извършване на таксиметров превоз? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 1.2. Каква е таксата за издаване на дубликат на удостоверение за регистрация на търговец за извършване на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 1.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата? 1.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги? 1.5. Какъв е броя на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз, вписани в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 2 от същия закон и каква е причината, поради която не са заличени от него? 1.6. Получавани ли са указания от страна на ИА “Автомобилна администрация” за служебно отписване от регистъра на търговци, регистрирани на територията на общината, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 2 от Закона за автомобилните превози? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Какъв е броя на автомобилите, вписани в списъците към удостоверенията на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.12.2022 г.? 2.1. Каква е таксата за вписване на превозно средство в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 2.2. Каква е таксата за отписване на превозно средство от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 2.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата? 2.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги? 2.5. В регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози има ли вписани автомобили в списъците към удостоверенията на търговци, регистрирани на територията на общината, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 7, т. 4 от същият закон и каква е причината поради която не са заличени от него? 2.6. Получавани ли са указания от страна на ИА “Автомобилна администрация” за служебно отписване от регистъра на автомобили, които не отговарят на изискванията по чл. 12, ал. 7, т. 4 от Закона за автомобилните превози? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3. Какъв е броя на водачите, вписани в списъците към удостоверенията на регистрираните на територията на общината търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.12.2022 г.? 3.1. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 3.2. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по отписване на водачи от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 3.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата? 3.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги? 3.5. В регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози има ли вписани водачи, на които издадените удостоверения за водач на лек таксиметров автомобил са с изтекъл срок на валидност и каква е причината поради която не са заличени от него? 3.6. Получавани ли са указания от страна на ИА “Автомобилна администрация” за служебно отписване от регистъра на водачите с изтекъл срок на валидност на удостоверенията за водач на лек таксиметров автомобил? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Какъв е броя на валидните до 31.12.2022 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината? 4.1. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 4.2. Каква е таксата за промяна на обстоятелствата, вписани в разрешението за извършване на таксиметров превоз на пътници? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 4.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата? 4.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 5. Какъв е броят на вписаните водачи във валидните до 31.12.2022 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?? 5.1. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по вписване на водачи към разрешението за таксиметров превоз? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 5.2. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по отписване на водачи от разрешението за таксиметров превоз? Каква е таксата за извършваната услуга? При определяне на размерът й, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им”? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 5.3. Предвидени ли са възможности за заявяване на бърза и/или експресна обработка на заявленията? Ако има такива, какви са сроковете и цените за извършването на услугата? 5.4. Предвидени ли са възможности за електронно заявяване на услугата? По какъв начин се стимулира използването на електронни услуги? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Желая информацията и копия на прилежащата документация да ми бъдат предоставени на електронна поща с адрес: admin@taxiclub-bg.eu

Решение


Дата: 22.12.2022

На основание чл. 3, ал. 1, чл. 28, ал. 2, чл. 34 ал. 1, чл. 35, ал. 3 и чл. 40, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със Заявление за предоставяне на достъп до обществена информация, входирано в деловодната система на Община Попово с вх. № 91-887-2/12.12.2022 г. от СНЦ „Такси клуб – България“, телефон: 0893324179, email: admin@taxiclub-bg.eu, с адрес за контакти: гр. София, ул. „Въртопо“ № 47, п.к. 1797, като разгледах заявление за достъп до информация, Р Е Ш И Х: 1. Предоставям пълен достъп до исканата обществена информация. 2. По отношение на поставените в Заявлението въпроси, давам следната информация: 1.Регистрираните на територията на Община Попово търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.12.2022г. са 47бр. Процедурата по регистрация на търговци за извършване на таксиметров превоз се извършва в съответствие с чл.12 от ЗАП /Закон за автомобилните превози/, и са спазени изискванията на чл.5 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници. Търговците подават заявление по образец № 4 и прилагат документи по чл. 9 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като дължимата такса е 70.00лв. Процедурата по издаване на дубликат на удостоверение се прилага съгласно чл.10, ал.6 и 7 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като се подава заявление по образец № 5е, а дължимата такса е 10.00лв. Всички услуги, предлагани от Община Попово, по отношение извършването на таксиметров превоз на пътници се изпълняват в рамките максимум на 7 работни дни, което обезсмисля заявяването на експресна услуга, като към момента няма възможност за електронното им заявяване. В Община Попово няма регистрирани търговци за извършване на таксиметров превоз, вписани в регистъра по чл. 12, ал.4 от Закона за автомобилните превози, които не отговарят на изискванията по чл.12, ал.2 от същия закон, като не са получавани указания от ИА „Автомобилна администрация“ за служебно отписване от регистъра на такива. 2. Автомобилите, вписани в списъците към удостоверенията на регистрираните на територията на Община Попово търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.12.2022г. са 46 бр. Процедурата по вписване на превозно средство в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници, се прилага съгласно чл.10, ал.4 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като се подава заявление по образец № 5в, а дължимата такса е 10.00лв. Процедурата по отписване на превозно средство и водачи от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници се прилага съгласно чл.10б, ал.1,2 и 3 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като се подава заявление по образец № 5г . Услугата на територията на Община Попово е безплатна. Всички услуги, предлагани от Община Попово, по отношение извършването на таксиметров превоз на пътници се изпълняват в рамките максимум на 7 работни дни, което обезсмисля заявяването на експресна услуга, като към момента няма възможност за електронното им заявяване. В Община Попово няма вписани автомобили в списъците към удостоверенията на търговци за извършване на таксиметров превоз, които не отговарят на изискванията по чл.12, ал.7, т.4 от ЗАП, като не са получавани указания от ИА „Автомобилна администрация“ за служебно отписване от регистъра на такива. 3. Броят на водачите, вписани в списъците към удостоверенията на регистрираните на територията на Община Попово търговци за извършване на таксиметров превоз към 01.12.2022г. са 39 бр. Процедурата по вписване на превозно средство в списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници, се прилага съгласно чл.10, ал.4 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като се подава заявление по образец № 5в, а дължимата такса е 10.00лв. Процедурата по отписване на водачи от списъка към удостоверението за регистрация на търговец за извършването на таксиметров превоз на пътници се прилага съгласно чл.10б, ал.1,2 и 3 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като се подава заявление по образец № 5г . Услугата на територията на Община Попово е безплатна. Всички услуги, предлагани от Община Попово, по отношение извършването на таксиметров превоз на пътници се изпълняват в рамките максимум на 7 работни дни, което обезсмисля заявяването на експресна услуга, като към момента няма възможност за електронното им заявяване. В Община Попово няма вписани водачи в регистъра по чл.12, ал.4 от ЗАП, на които издадените удостоверения за водач на лек таксиметров автомобил са с изтекъл срок на валидност, като не са получавани указания от ИА „Автомобилна администрация“ за служебно отписване от регистъра на такива. 4. Броят на валидните до 31.12.2022г. разрешения за таксиметров превоз, издадени на територията на Община Попов е 34. Процедурата по издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници се прилага съгласно чл. 24 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като се подава заявление по образец № 5з . Таксата се прилага съгласно Наредба на ОбС гр. Попово за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги съгласно Приложение № 1, т. 49 и е в размер на 20.00 лв. Процедурата по промяна в обстоятелствата, вписани в разрешението за извършване на таксиметров превоз на пътници се прилага съгласно чл.25, ал.3 от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници, като се подава заявление по образец № 5и. Услугата на територията на Община Попово е безплатна. Всички услуги, предлагани от Община Попово, по отношение извършването на таксиметров превоз на пътници се изпълняват в рамките максимум на 7 работни дни, което обезсмисля заявяването на експресна услуга, като към момента няма възможност за електронното им заявяване. 5. Броят на вписаните водачи във валидните до 31.12.2022г. разрешения за таксиметров превоз, издадени на територията на Община Попово е 36. Услугата на територията на Община Попово е безплатна. Всички услуги, предлагани от Община Попово, по отношение извършването на таксиметров превоз на пътници се изпълняват в рамките максимум на 7 работни дни, което обезсмисля заявяването на експресна услуга, като към момента няма възможност за електронното им заявяване. При определяне на горепосочените такси Община Попово се е съобразила с изискванията и принципите на ЗМДТ и на Методиката за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им. 3. Настоящото Решение да бъде изпратено на посочената от заявителя електронна поща: admin@taxiclub-bg.eu; 4. За предоставяне на исканата обществена информация не се заплащат разходи. Решенията подлежи на обжалване пред съответния административен съд, по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Тодор Тодоров Ст. юрисконсулт при Община Попово /Служител по достъп до обществена информация, Съгласно Заповед № З-14-1055/08.12.2014 г. на д-р Л. Веселинов – Кмет на Община Попово/

45

Дата Процес
09.12.2022 21:20 Подаване на заявление
09.12.2022 21:20 Изпратено към деловодна система
12.12.2022 09:10 Потвърждение от деловодна система
22.12.2022 14:14 Крайно решение (Оставено без разглеждане)