Заявление от Физическо лице до Министерство на околната среда и водите от 23.12.2022

Рег. №: 1671802224389-23.12.2022 | Министерство на околната среда и водите | Одобрено | Дата на подаване: 23.12.2022 | Срок:16.01.2023

Физическо лице |

ДО Министъра на околната среда и водите ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ от: Наталия Петрова Димитрова-Попова Aдрес за кореспондениця: ул. „Дойран“ 7, ап. 5, 2700 Благоевград телефон за връзка: 0888366803 e-mail: natoto@gmail.com УВАЖАЕМА ГОСПОЖО МИНИСТЪР, На основание Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) се обръщам към Вас с молба да получа следната информация и копия от приложими документи във връзка с изпълнението на проект „Проектиране и изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци за регионална система за управление на отпадъците на Регион Благоевград“ („Проекта/-ът“), финансиран по Оперативна програма Околна среда 2014-2020 г. (ОПОС) в рамките на процедура BG16M1OP002-2.004 Проектиране и изграждане на анаеробни инсталации за разделно събрани биоразградими отпадъци, с бенефициент община Благоевград („Бенефициентът/-а“): 1. Копие от подписания Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (АДБФП) по Проекта, ведно с приложенията към него и анексите към АДБФП, подписани към датата на подаване настоящето Заявление. 2. Искания и други съотносими документи, подадени от Бенефициента към датата на настоящето Заявление, на база на които Управляващият орган (УО) на ОПОС е взел решение за изменение на АДБФП; 3. Технически и финансови отчети по изпълнението на проекта, подадени от Бенефициента към датата на настоящето Заявление; 4. Актуализиран график за изпълнение на дейностите по Проекта и провеждане на предвидените процедури по ЗОП към датата на настоящето Заявление; 5. Доклади от проверки на място по изпълнението на Проекта, извършени от УО на ОПОС към датата на настоящето Заявление; 6. На 18.11.2022 г. в местна медия в Благоевград излезе публикация (https://struma.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B5-%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D1%81%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D1%87%D0%B8%D1%89%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%8F-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%8F-%D0%B4%D0%BE-%D0%B0/), съдържаща притеснителната информация, че свлачище отнася новостроящия се път до бъдещата модерна анаеробна инсталация. Съгласно публикацията коментарът на община Благоевград по повд на изнесената в статията информация е бил, че “в момента текат проверки на депото по линия на Европейската комисия, а Европейската прокуратура е образувала досъдебни производства за всички нови депа за отпадъци в страната, и че до края на месеца общинска фирма „Благоевград инвест 2016“, упражняваща строителен надзор по проекта, очаква геоложки доклад от обединението изпълнител, от който да стане ясно какви проучвания са правени във връзка със строителството на пътя и правено ли е изобщо геоложко изследване дали районът е свлачищен“. В тази връзка, получено ли е официално уведомление в УО на ОПОС от Бенефициента за наличие на свалчищна зона в близост до площадката, на която се изгражда анаеробната инсталация, финансирана по Проекта, което поставя под риск изпълнението на Проекта и какви последващи действия са предприети от УО на ОПОС за минимизиране на този риск? 7. Във връзка с публикация на сайта Bird.bg (https://bird.bg/oposkvane-opos/), че Проектът е обект на разследване/проверка и от Европейската прокуратура, моля да ми предоставите следната информация във връзка с тази проверка 7.1 Уникалният номер, начална дата и основание за осъществяване на проверката от Европейската прокуратура (ЕП)? 7.2 На какъв етап е проверката? 7.3 Какъв е крайният срок, в който трябва да приключи проверката на ЕП? 7.4 Кои договори, дейности и разходи по Проекта са обект на проверка от ЕП? 8. Във връзка с нормативно заложените изисквания в чл. 62, ал. 2, т. 2 на Закона за управление на средствата от европейските фондове при споделено управление (загл. изм. - дв, бр. 51 от 2022 г., в сила от 01.07.2022 г.) какъв в размерът на разходите, подадени за сертифициране от УО на ОПОС към Счетоводния орган по ОПОС по Проекта преди и след датата на започване на разследването/проверката на ЕП по Проекта, и какъв е размерът на сертифицираните от Счетоводния орган по ОПОС разходи преди и след датата на започване на разследването/проверката на ЕП по Проекта? 9. Към датата на подаване на настоящето заявление видно от ИСУН в раздел Дейности по Проекта са отпаднали 2 (две) от първоначално предвидените по Проекта дейности, а в същото врем,е в раздел Тръжни процедури по Проекта в ИСУН (https://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Project/Procurements?contractId=6eDaN25jNF8NJGMhNnxR8g%3D%3D&isHistoric=False), фигурира провеждане на тръжни процедури, свързани с тези дейности, както следва: - Процедура 3: Избор на изпълнител за изготвяне на заявление за издаване на комплексно разрешително за обекта, Прогнозна стойност: 30 000.00 - Процедура 8: Избор на оператор за експлоатация на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци. Прогнозна стойност: 0.00 лв. В тази връзка, моля за пояснение дали дейностите, свързани с гореспоменатите тръжни процедури са отпаднали, и ако са отпаднали, моля за копия от следните приложими документи: 9.1. Искане от Бенефициента за отпадане на тези дейности или еквивалент; 9.2. Мотиви или еквивалент, посочени от Бенефициента за отпадане на тези 2 дейности, ако същите не се съдържат в документа по т. 9.1 по-горе; 9.3 Официално решение на УО на ОПОС или еквивалент, с което се одобрява искането за отпадане на двете дейности от Проеката. 9.4. Пояснение, ако 2те дейности са отпаднали, защо тръжните процедури, свързани с тях фигурират в секция Тръжни процедури по Проекта в ИСУН. 10. Други съотносими документи и/или процедури, утвърдени от УО на ОПОС, и/или предприети мерки и действия от УО на ОПОС, които гарантират своевременното изпълнение на дейностите и извършване на разходите по Проекта до 31.12.2023 г., породени от голямото изоставане в изпълнението на Проекта и наличие на реален риск от неизпълнение на заложените дейности и разходи. Желая да получа исканата информация в следната форма:  Копиe, предоставенo по електронен път на ел. поща: natoto@gmail.com ЗАЯВИТЕЛ: гр. Благоевград Наталия Димитрова

Решение


Дата: 31.01.2023

Решение за предоставяне на достъп до наличната обществена информация по заявление с вх.№ ЗДОИГ-111/23.12.2022 г.

Документи:

1 Няма описание

42

Дата Процес
23.12.2022 15:30 Подаване на заявление
23.12.2022 15:30 Изпратено към деловодна система
23.12.2022 16:10 Потвърждение от деловодна система
11.01.2023 14:17 Удължаване на срока (Удължаване на срока поради голямо количество информация)
31.01.2023 08:30 Крайно решение (Оставено без разглеждане)