Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Благоевград от 23.12.2022
Рег. №:
1671813961933-23.12.2022 | Общинска администрация - Благоевград | Непроизнесени в срок |
Дата на подаване: 23.12.2022 |
Срок:12.01.2023
ДО
Кмета на община Благоевград
ЗАЯВЛЕНИЕ
ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
от: Наталия Петрова Димитрова-Попова
Aдрес за кореспондениця: ул. „Дойран“ 7, ап. 5, 2700 Благоевград
телефон за връзка: 0888366803 e-mail: natoto@gmail.com
УВАЖАЕМИ Г-Н СТОЯНОВ,
На основание Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) се обръщам към Вас с молба да получа следната информация и копия от приложими документи във връзка с изпълнението на проект „Проектиране и изграждане на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци за регионална система за управление на отпадъците на Регион Благоевград“ (визиран по-долу като „ПРОЕКТ 1“), финансиран по Оперативна програма Околна среда 2014-2020 г. (ОПОС) в рамките на процедура BG16M1OP002-2.004 Проектиране и изграждане на анаеробни инсталации за разделно събрани биоразградими отпадъци и проект „Изпълнение на демонстрационен проект за разделно събиране на отпадъци от домакинствата на територията на гр. Благоевград“ (визиран по-долу като „ПРОЕКТ 2“), и двата проекта с бенефициент община Благоевград („Бенефициентът/-а“):
ПО ПРОЕКТ 1:
1. Брой сключени допълнителни споразумения към Административния договор за безвъзмездна финансова помощ (БФП);
2. Искания, обосновки и други съотносими документи, подадени от Бенефициента към датата на настоящето Заявление, на база на които Управляващият орган (УО) на ОПОС е взел решение за изменения на АДБФП;
3. Актуализиран график за изпълнение на дейностите по Проекта и провеждане на предвидените процедури по ЗОП към датата на настоящето Заявление;
4. Доклади от проверки на място по изпълнението на сключените договори по Проекта, извършени от Бенефициента към датата на настоящето Заявление;
5. На 18.11.2022 г. в местна медия в Благоевград излезе публикация (https://struma.bg/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B5-%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D1%81%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D1%87%D0%B8%D1%89%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%8F-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D1%8F-%D0%B4%D0%BE-%D0%B0/), съдържаща притеснителната информация, че свлачище отнася новостроящия се път до бъдещата модерна анаеробна инсталация. Съгласно публикацията коментарът на община Благоевград по повод на изнесената в статията информация е бил, че “в момента текат проверки на депото по линия на Европейската комисия, а Европейската прокуратура е образувала досъдебни производства за всички нови депа за отпадъци в страната, и че до края на месеца общинска фирма „Благоевград инвест 2016“, упражняваща строителен надзор по проекта, очаква геоложки доклад от обединението изпълнител, от който да стане ясно какви проучвания са правени във връзка със строителството на пътя и правено ли е изобщо геоложко изследване дали районът е свлачищен“. В тази връзка, моля за следната информация и копия на документи, ако същите са налични при Бенефициента към датата на настоящето Заявление:
5.1 Копие от официално уведомление, ако такова е изпратено от Бенефициента до УО на ОПОС, за наличие на свалчищна зона в близост до площадката, на която се изгражда анаеробната инсталация, финансирана по Проект 1, което поставя под риск изпълнението на Проекта;
5.2 Последващи действия, предприети от Бенефициента за минимизиране на този риск;
5.3. Копие от визирания в публикацията по-горе геоложки доклад, изготвен от ДЗЗД БАЛКАНИКА БИОГАЗ;
5.4. Необходим бюджет (с ДДС) за укрепване на свлачището и възстановяване на пътя до анаеробната инсталация;
6. Във връзка с визираната в т. 5 публикация във в-к Струма, както и във връзка с публикация на сайта Bird.bg (https://bird.bg/oposkvane-opos/), че Проектът е обект на разследване/проверка и от Европейската прокуратура, моля да ми предоставите следната информация във връзка с тази проверка:
6.1 Уникалният номер, начална дата и основание за осъществяване на проверката от Европейската прокуратура (ЕП)?
6.2 На какъв етап е проверката?
6.3 Какъв е крайният срок, в който трябва да приключи проверката на ЕП?
6.4 Кои договори, дейности и разходи по Проекта са обект на проверка от ЕП?
7. Към датата на подаване на настоящето Заявление, видно от ИСУН в раздел Дейности по Проекта са отпаднали 2 (две) от първоначално предвидените по Проекта дейности, а в същото време в раздел Тръжни процедури по Проекта в ИСУН (https://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Project/Procurements?contractId=6eDaN25jNF8NJGMhNnxR8g%3D%3D&isHistoric=False), фигурира провеждане на тръжни процедури, свързани с тези дейности, както следва:
- Процедура 3: Избор на изпълнител за изготвяне на заявление за издаване на комплексно разрешително за обекта, Прогнозна стойност: 30 000.00
- Процедура 8: Избор на оператор за експлоатация на анаеробна инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци. Прогнозна стойност: 0.00 лв.
В тази връзка, моля за пояснение дали дейностите, свързани с гореспоменатите тръжни процедури са в действителност отпаднали и/или изменени, и ако са отпаднали и/или изменени, моля за копия от следните приложими документи:
7.1. Искане от Бенефициента за отпадане и/или изменение на тези дейности или еквивалент;
7.2. Мотиви, обосновка или еквивалент, посочени от Бенефициента за отпадане и/или изменение на тези 2 дейности, ако същите не се съдържат в документа по т. 7.1 по-горе;
7.3 Официално решение на УО на ОПОС или еквивалент, с което се одобрява искането за отпадане и/или изменени на двете дейности от Проекта.
8. Други съотносими документи и/или процедури, утвърдени от Бенефициента, и/или предприети допълнителни мерки и действия от Бенефициента, които гарантират своевременното изпълнение на дейностите и извършване на разходите по Проекта до 31.12.2023 г.
ПО ПРОЕКТ 2. Съгласно наличната публична информация за Проекта, за същия е сключен АДФП на 16.02.2022 г, с официална дата на приключване 16.09.2023 г. Т.к. към датата на настоящето Заявление в ИСУН 2020 (https://2020.eufunds.bg/bg/0/0/Project/BasicData?contractId=fboktcwffblGRx0q%2B%2BvnNA%3D%3D&isHistoric=False) не е налична никаква информация за етапа на изпълнението на проекта, моля за следната информация и копия от документи:
9. Брой сключени допълнителни споразумения към АДБФП;
10. Ако има сключени допълнителни споразумения към АДБФП, моля за копия от искания, обосновки и други съотносими документи, подадени от Бенефициента към датата на настоящето Заявление, на база на които Управляващият орган (УО) на ОПОС е взел решение за изменения на АДБФП;
11. Ако няма сключени допълнителни споразумения към АДБФП, моля за копия от уведомления, технически отчети и/или други съотносими документи и кореспонденция, подадени от Бенефициента по Проекта към УО на ОПОС от началото на проекта към датата на настоящето Заявление, с които се отчита напредъка по изпълнението на проекта;
12. Актуализиран график за изпълнение на дейностите по Проекта и провеждане на предвидените процедури по ЗОП към датата на настоящето Заявление;
13. Други съотносими документи и/или процедури, утвърдени от Бенефициента, и/или предприети допълнителни мерки и действия от Бенефициента, които гарантират своевременното изпълнение на дейностите и извършване на разходите по Проекта до 16.09.2023 г.
Желая да получа исканата информация в следната форма:
Копиe, предоставенo по електронен път на ел. поща: natoto@gmail.com
ЗАЯВИТЕЛ:
Наталия Димитрова
66
Дата | Процес |
---|---|
23.12.2022 18:46 | Подаване на заявление |
23.12.2022 18:46 | Изпратено към деловодна система |
29.12.2022 08:10 | Потвърждение от деловодна система |