Заявление от Физическо лице до Министерство на вътрешните работи от 26.12.2022
Рег. №:
1672082086301-26.12.2022 | Министерство на вътрешните работи | Одобрено |
Дата на подаване: 26.12.2022 |
Срок:12.01.2023
1. Колко теста за наркотични вещества са извършени през 2022 г.:
а) от служители на МВР;
б) на служители от МВР;
2. Колко от тях са потвърдени с друго потвърдително изследване?
3. Установени ли са и какъв е броят на фалшиво положителните тестове по т. 1, б. "а" и "б"?
4. С какви медицински изделия са извършване тестовете по т. 1, б. "а" и "б"?
5. От къде и при какви условия са закупувани медицинските изделия, с които се извършват тестовете по т. 1, б. "а" и "б"?
6. Моля, предоставете ми копия от сключените доставчика/доставчиците/ договор/и/, за да се запозная с цените, условията, отговорностите, и др. по съответните договори.
Моля, исканата информация да ми бъде предоставена като е-копия (компютърни файлове), които да ми бъдат изпратени по е-поща на посочения по-горе адрес, както и да бъдат предоставени тук - на платформата.
Решение
Дата: 12.01.2023
ОТНОСНО: Предоставяне на достъп до обществена информация по заявление с рег. № 812104-385/29.12.2022 г. по описа на МВР от П.А.В. Със заявление с рег. № 812104-385/29.12.2022 г. по описа на МВР, подадено от П.А.В., е направено искане по реда на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) да бъде предоставена следната информация: „1. Колко теста за наркотични вещества са извършени през 2022 г.: а) от служители на МВР; б) на служители от МВР; 2. Колко от тях са потвърдени с друго потвърдително изследване? 3. Установени ли са и какъв е броя на фалшиво положителните тестове по т. 1, б, „а“ и „б“? 4. С какви медицински изделия са извършени тестовете по т. 1, б, „а“ и „б“? 5. От къде и при какви условия са закупувани медицинските изделия, с които се извършват тестовете по т. 1, б, „а“ и „б“? 6. Моля, предоставете ми копия на сключените доставчика/доставчиците/договор/и, за да се запозная с цените, условията, отговорностите и др. по съответните договори.“ Със заповед с рег. № 8121з-1347/11.10.2022 г. министърът на вътрешните работи е определил директора на Дирекция „Правно-нормативна дейност“ (ДПНД)-МВР да разглежда заявленията за достъп до обществена информация, постъпили в МВР по реда на ЗДОИ, да издава съответните решения или уведомления по тях, както и да известява писмено заявителя за решението. Търсената информация не представлява държавна тайна по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация и не е служебна тайна, включена в Списъка на категориите информация, подлежащи на класификация като служебна тайна, обявен със заповед № 8121з-878/24.07.2015 г. на министъра на вътрешните работи, изменена и допълнена със заповед № 8121з-1433/24.11.2017 г.Тя представлява обществена информация и може да бъде предоставена на заявителката по реда на ЗДОИ, както следва: По въпрос 1а: През 2022 г. са извършени 31 950 броя тестове за установяване употребата на наркотични вещества или техните аналози. Информацията е на база обобщаване на изпратените данни от страна на ОДМВР и СДВР. По въпроси 1б и 4: За периода 01.01.2022 г. – 30.11.2022 г. са извършени 1687 теста на служители на МВР за употреба на наркотични вещества, като пробите са извършени с техническо средство Дрегер Дръг тест-5000 (Drager Drug Test 5000) и имуноаналитични тестове на проба от урина. По въпроси 2 и 3: Информация за отрицателните резултати от медицинските изследвания се съхранява в оторизираните лаборатории, които изследват пробите за алкохол и наркотични вещества или техните аналози и са изрично определени в чл. 19, ал. 1 от Наредба № 1 от 19.07.2017 г. за реда за установяване концентрацията на алкохол в кръвта и/или употребата на наркотични вещества. По въпрос 5: Тестовете са закупени чрез сключване на договор след проведени процедури по възлагане на обществена поръчка. По въпрос 6: Сключени са договори по обществени поръчки с предмет: „Закупуване и доставка на тест-касети за електронен анализатор „Drager Drug Test 5000“ за проверка на употребата на наркотични вещества или техните аналози“. За подробно запознаване с параметрите и условията, при които са проведени обществените поръчки и са сключени договорите, същите са качени с цялата документация по обществените поръчки на следните интернет адреси: https://app.eop.bg/today/115758 и https://app.eop.bg/today/185342. В заявленията за достъп до обществена информация е изразено желанието информацията да бъде изпратена на посочен електронен адрес. Следователно, на основание чл. 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, като и чл. 26, ал. 1, т. 3 от Вътрешните правила за организация на работата в МВР по постъпили заявления по ЗДОИ, търсената информация следва да бъде предоставена с настоящото решение на посочената по-горе електронна поща. Поради гореизложеното и на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ, във вр. с чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила за организацията на работата в МВР по постъпили заявления по ЗДОИ Р Е Ш И Х: Предоставям достъп на П.А.В. до търсената от нея информация със заявление с рег. № 812104-385/29.12.2022 г. по описа на МВР. Информацията се съдържа в обстоятелствената част на настоящото решение. Д “КИАД“ - МВР да изпрати решението на посочения от заявителката електронен адрес, като приложи доказателство за изпращането към преписката, както и да осигури публикуването на същото на Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от администрацията на Министерския съвет съгласно чл. 15в от ЗДОИ. На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ във връзка с чл. 149 от АПК решението подлежи на обжалване пред съответния Административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на заявителя.72
Дата | Процес |
---|---|
26.12.2022 21:14 | Подаване на заявление |
26.12.2022 21:14 | Изпратено към деловодна система |
29.12.2022 08:20 | Потвърждение от деловодна система |
12.01.2023 14:00 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |