Заявление от Физическо лице до Министерство на правосъдието от 21.01.2023
Рег. №:
1674297848986-21.01.2023 | Министерство на правосъдието | Частично одобрено |
Дата на подаване: 21.01.2023 |
Срок:06.02.2023
Според публикации в различни печатни и електронни медии на 26 май 2009 г. тогавашните премиер Симеон Сакскобургготски и министър на правосъдието Миглена Тачева са направили във Варна първата копка за нова съдебна палата в града. По време на церемонията е било обявено, че има готов проект и определен с обществена поръчка изпълнител.
Според цитирани изказвания на Миглена Тачева стойността на проекта е била 130 млн. лв., а част от средствата били преведени на избрания изпълнител на проекта.
Във връзка с цитираното бих искал да получа справка, съдържаща следното информация:
1. Номер, дата, страни и стойност по договора за изработване на проекта за нова Съдебна палата във Варна.
2. Процедура, по която е бил избран изпълнителят на проекта за сградата.
3. Процедура, по която е бил избран изпълнителят на строителните работи.
4. Номер и стойност на обществената поръчка за строителство на съдебна палата във Варна.
5. Данни (име на компанията и булстат/ЕИК) на избрания изпълнител на обществената поръчка за строителство на новата Съдебна палата във Варна.
6. Каква част от финансирането на проекта е била преведена на избрания изпълнител и върнати ли са парите в държавния бюджет?
7. Причини, поради които строителството на нова съдебна палата не е започнало.
Бих искал да получа исканата информация на посочения от мен електронен адрес: spas.spasov@dnevnik.bg
Решение
Дата: 06.02.2023
ПРЕДОСТАВЯ достъп на заявителя до съществуващата информация, която е създадена, обработена и съхранявана от Министерството на правосъдието, както следва: 1. По въпрос № 1: Между Министерство на правосъдието и „Валекс“ ЕООД е сключен Договор № 93-00-300/29.12.2008 г. с предмет: „Предпроектни проучвания, проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на съдебна палата гр. Варна”. Съгласно чл. 3.1 от договора ориентировъчната стойност на договора се определя на 98 500 000 лева без ДДС. Точната стойност на договорените за изпълнение строително-монтажни работи в обема, съгласно предмета на договора, се определя след изготвяне и одобряване на техническия проект и изработени количествено-стойностни сметки от проектанта и единични цени с параметри на ценообразуване, съгласно посочените в офертата.. 2. По въпроси № № 2, 3 и 4: Процедурата, чрез която е бил избран изпълнител на проекта на сградата и на строителните работи е една и е проведена по Наредбата за възлагане на специални обществени поръчки, а именно процедура за възлагане на специална обществена поръчка, чрез конкурс по документи, за сключване на договор с обект: „Предпроектни проучвания, проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на съдебна палата гр. Варна“, открита с Решение № ЛС-07-176/10.10.2008 г. 3. По въпрос № 5: „Валекс“ ЕООД, ЕИК 107055527. 4. По въпрос № 6: По договор рег. № 93-00-300/29.12.2008 г. на изпълнителя „Валекс” ЕООД на 30.12.2008 г. от Министерство на правосъдието са преведени 3 120 000,00 лв., представляващи аванс по договора. По счетоводни данни авансът по договора не е усвоен от Изпълнителя. Същият е осчетоводен по сметка „Доставчици по аванси в страната“ и са прехвърлени счетоводно на Висш съдебен съвет (ВСС) на 06.07.2016 г. На основание § 82 и § 83 от Преходните и заключителни разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за съдебната власт (обн. ДВ, бр. 28 от 08.04.2016 г.), недвижимите имоти на съдебната власт преминават към ВСС, като се предават заедно с цялата свързана с тях документация. В изпълнение на посочените разпоредби на 03.06.2016 г. финансовите досиета на договорите са прехвърлени от Министерството на правосъдието на Висшия съдебен съвет. 5. По въпрос № 7: Предвид обстоятелството, че Министерството на правосъдието не разполага с исканата информация, на основание чл. 32, ал. 1 ЗДОИ, цитираното заявление следва да се препрати на ВСС за произнасяне по компетентност. Степен на осигурения достъп до исканата обществена информация: Предоставя се пълен достъп до исканата от заявителя обществена информация. Срок за осигуряване на достъп до обществената информация: Срокът за осигуряване на достъп до обществената информация е съгласно чл. 34, ал. 3 във връзка с чл. 35, ал. 3 ЗДОИ. Място, където ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация: Достъпът до информация ще бъде предоставен по електронен път на посочения от заявителя адрес на електронна поща. Форма, под която ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация: Достъпът до информацията ще бъде предоставен на заявителя в писмен вид и се съдържа в настоящото решение. Разходи по предоставянето на достъп до исканата обществена информация: На основание чл. 35, ал. 3 ЗДОИ не се заплащат разходи по предоставянето на исканата информация. На основание чл. 32, ал. 1 ЗДОИ заявлението в частта по т. 7 да се препрати на ВСС, с адрес гр. София, 1000, ул. „Екзарх Йосиф“ № 12, за произнасяне по компетентност. На основание чл. 40, ал. 1 ЗДОИ решението може да бъде обжалвано в 14-дневен срок от съобщаването му на заявителя пред съответния административен съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс. Решението да се изпрати на посочения от заявителя електронен адрес: spas.spasov@dnevnik.bg.32
Дата | Процес |
---|---|
21.01.2023 12:44 | Подаване на заявление |
21.01.2023 12:44 | Изпратено към деловодна система |
23.01.2023 08:10 | Потвърждение от деловодна система |
06.02.2023 14:34 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |