Заявление от Физическо лице до Министерство на вътрешните работи от 14.04.2023

Рег. №: 1681454251581-14.04.2023 | Министерство на вътрешните работи | Одобрено | Дата на подаване: 14.04.2023 | Срок:02.05.2023

Физическо лице |

1. Постъпвали ли са в МВР искания за осигуряване на автоматизиран достъп (чрез приложно-програмен интерфейс – API) до данните съдържащи се в разширена справка за български лични документи на български граждани и чужденци – V2, респ. до данните за лична карта и паспорт, като част от НАИФ НРБЛД? 2. От кого са получавани подобни искания? 3. В кои случаи е предоставен такъв достъп и в кои случаи такъв е бил отказан? 4. Сключвало ли е МВР договори с частноправни субекти, вкл. доставчици на квалифицирани удостоверителни услуги, за предоставяне на достъп по т. 1? 5. Ако такива договори са сключвани, какви суми са получени от МВР по тях? 6. Моля, за е-копия от съхраняваните в МВР документи, отнасящи се до въпросите по т. 1 – 5 от настоящото заявление. Моля, при наличие на надделяващ обществен интерес, достъп до поисканата информация да ми бъде предоставен чрез изпращане на е-копия на съдържащите я документи по електронна поща.

Решение


Дата: 02.05.2023

Предоставяне на достъп до обществена информация по заявление с вх. № 812104-133/18.04.2023 г. по описа на Министерство на вътрешните работи от г-жа ……………………. Велчева с адрес за кореспонденция: ………………….. и с адрес на електронна поща: ………………… След като се запознах с гореописаното заявление, с приложените доказателства и административната преписка, установих следното: Госпожа …………………. e подала заявление за достъп до обществена информация с вх. № 812104-133/18.04.2023 г. до Министерство на вътрешните работи, с което на основание Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) е поискала да й бъде предоставена информация по следните въпроси: „1. Постъпвали ли са в МВР искания за осигуряване на автоматизиран достъп (чрез приложно-програмен интерфейс – API) до данните, съдържащи се в разширена справка за български лични документи на български граждани и чужденци V2, респ. до данните за лична карта и паспорт , като част от НАИФ НРЛБД? 2. От кого са получавани подобни искания? 3. В кои случаи е предоставен такъв достъп и в кой случай такъв е бил отказан? 4. Сключвало ли е МВР договори с частноправни субекти, вкл. доставчици на квалифицирани удостоверителни услуги, за предоставяне на достъп по т.1? 4. Ако такива договори са сключвани, какви суми са получили от МВР по тях? 6. Моля за е - копия от съхраняваните в МВР документи отнасящи се до въпросите от т. 1 до т.5 от настоящето заявление.“ В заявлението е посочена предпочитана форма за предоставяне на достъп до исканата информация и предоставен адрес на електронна поща: …………………………. Със заповед рег. № 8121з-183/09.02.2023 г. министърът на вътрешните работи е определил директора на дирекция „Правно-нормативна дейност“ (ДПНД) да разглежда заявленията за достъп до обществена информация, постъпили в МВР по реда на ЗДОИ, да издава съответните решения или уведомления по тях, както и да уведомява писмено заявителя за решението. Във връзка с постъпилото заявление, с писмо на директора на дирекция „Правно – нормативна дейност“ е изискана информация и становище от компетентните структури – дирекция „Комуникационни и информационни системи“, дирекция „Координация и информационно - аналитична дейност“, дирекция „Български документи за самоличност“, дирекция „Миграция“ и длъжностното лице по защита на личните данни в МВР като им е изпратено и копие на заявлението. По поставените въпроси: Компетентните структури посочени по – горе и длъжностното лице по защита на личните данни в МВР посочват, че не разполагат с търсената от заявителката информация. За пълнота на изложението следва да се има предвид, че разширената справка за български лични документи на български граждани и чужденци – V2 представлява административна удостоверителна услуга от регистър „Български документи за самоличност“, чрез която автоматизирано се извличат данни по електронен път от първичния администратор (МВР). Услугата е реализирана чрез средата за междурегистров обмен (Regix), която предоставя възможност чрез ползванена интерфеис автоматизирано да се подават и обслужват стандартизирани заявки за административни услуги по електронен път. Съгласно Общите условия за присъединяване на регистри и база данни към информационната система за обмен на справочна и удостоверителна информация (Regix) и осигуряване на достъп до тях предоставянето на достъп се осъществява от Министерството на електронното управление. Предвид това изпращам копие на настоящето решение и на заявление № 812104-133/18.04.2023 г. по описа на Министерство на вътрешните работи за предоставяне на информация при наличие на такава на Министерството на електронното управление Тъй като в заявлението е посочено по какъв начин заявителката иска да й бъде предоставена информация като е предоставен електронен адрес за кореспонденция, е налице основание по чл. 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, като и чл. 26, ал. 1, т. 3 от Вътрешните правила за организация на работата в Министерството на вътрешните работи по постъпили заявления по ЗДОИ решението да бъде изпратено по електронен път, на посочения в заявлението адрес на електронна поща: ………………………….Ако заявителката е променила адреса на електронната поща, за което административният орган не е уведомен, или посочения адрес е неверен или несъществуващ, информацията се смята за получена от датата на изпращането. Поради това и на основание чл. 28, ал. 2 във връзка с чл.37, ал.2 от ЗДОИ, във вр. с чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила за организацията на работата в МВР по постъпили заявления по ЗДОИ, Р Е Ш И Х: Предоставям на г-жа ……………………наличната информация, поискана със заявление с вх. № 812104-133/18.04.2023 г. по описа на Министерство на вътрешните работи. Предоставената информация е обективирана в мотивите на настоящото решение и представлява неразделна част от него. Изпращам копие на настоящето решение и на заявление № 812104-133/18.04.2023 г. по описа на Министерство на вътрешните работи за предоставяне на информация при наличие на такава на Министерството на електронното управление.. Директорът на дирекция „Координация и информационно-аналитична дейност”- МВР да изпрати настоящото решение на заявителката по реда на 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ на посочения адрес на електронна поща: …………………… като представи към административната преписка доказателства за изпращането, както и да уведоми заявителката за същото чрез Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от администрацията на Министерския съвет, съгласно чл. 15в от ЗДОИ. Директорът на дирекция „Координация и информационно-аналитична дейност”- МВР да изпрати копие на настоящото решение на Министерството на електронното управление ведно с копие на заявление № 812104-133/18.04.2023 г. като представи към административната преписка доказателства за изпращането, На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ във връзка с чл. 149 от АПК решението подлежи на оспорване пред съответния административен съд, в 14-дневен срок от съобщаването му.

105

Дата Процес
14.04.2023 09:37 Подаване на заявление
14.04.2023 09:37 Изпратено към деловодна система
18.04.2023 10:30 Потвърждение от деловодна система
02.05.2023 17:15 Крайно решение (Оставено без разглеждане)