Заявление от Физическо лице до Министерство на вътрешните работи от 17.05.2023
Рег. №:
1684302192706-17.05.2023 | Министерство на вътрешните работи | Одобрено |
Дата на подаване: 17.05.2023 |
Срок:10.06.2023
Съгласно приложението.
Решение
Дата: 07.06.2023
: Заявление за достъп до обществена информация с вх. № 812104-166/17.05.2023 г. по описа на Министерство на вътрешните работи, подадено от ==========, с адрес за кореспонденция: =================== и адрес на електронна поща: ====== Административното производство е образувано по повод заявление за достъп до обществена информация с вх. № 812104-166/17.05.2023 г. по описа на Министерството на вътрешните работи (МВР), подадено от госпожа ======================== чрез Платформата за достъп до обществена информация. По реда и при условията на Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) госпожа ======== е поискала да й бъде предоставена наличната в Министерството на вътрешните работи информация относно: 1. Щатна численост на министерството по години. 2. Брой новоназначени служители по служебно/трудово правоотношение в административните звена на министерството по години. 3. Численост на Инспектората, създаден по Закона за администрацията по години. 4. Вакантни длъжности в Инспектората по Закона за администрацията по години. 5. Процедури за попълване на вакантните длъжности в Инспектората по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители по години. 6. Извършени проверки на декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 2 и 4 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество (ЗПКОНПИ) по реда на Наредбата за организацията и реда за извършване на проверка на декларациите и за установяване конфликт на интереси (НОРИПДУКИ). 7. Извършени от Инспектората проверки на декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 1 и 3 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКУ. 8. Извършени от Инспектората проверки за спазване на срока за подаване на декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 2 и 4 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКИ. 9. Извършени от Инспектората проверки на данните в декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 2 и 4 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКИ. 10. Извършени от Инспектора проверки на декларациите по чл. 351 ал. 1, т. 1 и т. 3 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКИ относно достоверността на декларираните факти. 11. Брой подадени пред органа по назначаване декларации за несъвместимост по чл. 35, ал. 1, т. 1 и т. 3 от ЗПКОНПИ от служителите на министерството, задължени от закона по години. 12. Брой подадени декларации за имущество и интереси по чл. 35, ал. 1, т. 2 и т. 4 от ЗПКОНПИ от служителите на министерството, задължени от закона, по години. 13. Брой получени сигнали през 2022 г. и извършени от Инспектората проверки за корупция и/или конфликт на интереси на държавни служители/служители по трудово правоотношение по реда на НОРИПДУКИ. 14. Брой лица, които не са подали в законоустановения срок декларации по чл. 35, ал. 1, т. 1 и т. 3 от ЗПКОНПИ пред органа по назначаване. 15. Брой лица, които не са подали в законоустановения срок декларации по чл. 35, ал. 1, т. 2 и т. 4 от ЗПКОНПИ. 16. Брой служители по служебно/трудово правоотношение, освободени поради несъвместимост. 17. Брой служители по служебно/трудово правоотношение, за които е установен конфликт на интереси с влязъл в сила акт, и брой лица, които са освободени от длъжност в изпълнение на чл. 80, ал. 1 от ЗПКОНПИ. 18. Брой лица, за които е установено, че не са декларирали или невярно са декларирали обстоятелства, съгласно ЗПКОНПИ. 19. Издаден ли е акт на министъра за овластяване на лица, които да съставят актове за установяване на административно нарушение по чл. 173, ал. 2 и чл. 174, ал. 2 от ЗПКОНПИ? Същият да бъде приложен. 20. Брой съставени актове за установяване на нарушения и брой издадени наказателни постановления по ЗПКОНПИ. 21. Предложени от Инспектората дисциплинарни производства за неподадени в срок декларации по чл. 35, ал. 1 от ЗПКОНПИ. 22. Брой служители от Инспектората, преминали обучение във връзка с антикорупционната политика по теми, посочени от заявителя. Описаните по-горе въпроси са поставени в приложен към заявлението файл. Заявителят е изготвил нарочни таблици, в които да бъдат нанесени интересуващите го данни във връзка с търсената информация по години – от 2019 г. до 2022 г. В заявлението не е посочена предпочитана форма за предоставяне на достъп до исканата информация, но е въпросите са зададени в електронна форма и е посочен адрес на електронна поща: ==============. Със заповед рег. № 8121з-183/09.02.2023 г. министърът на вътрешните работи е определил директора на дирекция „Правно-нормативна дейност“ (ДПНД) да разглежда заявленията за достъп до обществена информация, постъпили в МВР по реда на ЗДОИ, да издава съответните решения или уведомления по тях, както и да уведомява писмено заявителя за решението. На основание чл. 30, ал. 1 от ЗДОИ е удължен срокът за произнасяне по заявлението с 10 (десет) дни до 09 юни 2023 г. Госпожа ============== е уведомена за удължаването на срока за произнасяне с писмо рег. № 812100-9528/31.05.2023 г. по описа на МВР. Във връзка с постъпилото заявление, с писмо на директора на дирекция „Правно – нормативна дейност“ е изискана информация и становище от компетентните структури при МВР – дирекция „Инспекторат“, дирекция „Координация и информационно-аналитична дейност“ и дирекция „Човешки ресурси“, като им е изпратено и копие на заявлението с приложението към него. И трите дирекции са представили наличните при тях данни по поставените от госпожа Николова въпроси. От гледна точка на Закона за достъп до обществена информация, информацията, създавана и/или съхранявана от структурите на МВР при и по повод осъществяването на дейността им, съставлява служебна информация по смисъла на чл. 11 от ЗДОИ. По правило достъпът до служебна обществена информация е свободен с изключение на изрично уредените в закона хипотези. В конкретния случай исканата обществена информация не съдържа лични данни и не представлява държавна тайна по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ). Търсената информация не съставлява и служебна тайна, тъй като не е включена в Списъка на категориите информация, подлежаща на класификация като служебна тайна, обявен със заповед № 8121з-878/24.07.2015 г. на министъра на вътрешните работи, изменена и допълнена със заповед № 8121з-1433/24.11.2017 г. По тези съображения и на госпожа Николова следва да се предостави пълен достъп до наличната в Министерство на вътрешните работи информация в представляващите интерес за нея направления от дейността на ведомството. По поставените въпроси: 1.Щатна численост на министерството по години: Общата щатна численост на Министерството на вътрешните работи е определена с нормативен акт, какъвто е Правилникът за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи, приет с Постановление № 207 от 18.07.2014 г. и обнародван в Държавен вестник, брой 60 от 22 юли 2014 г., в сила от същата дата. По същество тези данни съставляват официална обществена информация по смисъла на ЗДОИ, достъпът до която се осъществява чрез обнародването й. Независимо от горното и за улеснение на заявителката МВР предоставя достъп до тази информация и в табличен вид, както следва: 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. 49818 49818 49798 49798 2.Брой новоназначени служители по служебно/трудово правоотношение в административните звена на министерството по години: Брой новоназначени служители 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. -по служебно правоотношение 1187 1078 848 860 -по трудово правоотношение 707 1021 955 1378 Общо 1894 2099 1803 2238 3.Численост на Инспектората, създаден по Закона за администрацията по години: Управлението и устройството на Министерството на вътрешните работи и статута на служителите в него са уредени в Закона за Министерството на вътрешните работи, който е специален по отношение на Закона за администрацията. Съобразно чл. 10а от Правилника за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи, министърът на вътрешните работи при изпълнение на контролните си функции се подпомага от дирекция „Инспекторат“, която е пряко негово подчинение. Длъжности 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. Ръководни длъжности 6 6 2 4 Експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции 32 33 27 27 Експертни длъжности със спомагателни функции 5 6 5 5 Общо 43 45 34 36 4. Вакантни длъжности в Инспектората по Закона за администрацията по години: Длъжности 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. Ръководни длъжности - - 2 - Експертни длъжности с аналитични и/или контролни функции 2 1 1 2 Експертни длъжности със спомагателни функции 1 - 1 1 Общо 3 1 4 3 5. Процедури за попълване на вакантните длъжности в Инспектората по реда на Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители по години: 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. - 1 - - 6. Извършени от Инспектората проверки на декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 2 и 4 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество (ЗПКОНПИ) по реда на Наредбата за организацията и реда за извършване на проверка на декларациите и за установяване конфликт на интереси (НОРИПДУКИ): Брой Проверки 3 4 - 1 Проверени декларации 3 4 - 1 7. Извършени от Инспектората проверки на декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 1 и 3 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКИ: Брой 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. Проверки 2397 95 60 35 Проверени декларации 2397 95 60 35 8. Извършени от Инспектората проверки за спазване на срока за подаване на декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 2 и 4 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКИ: Брой 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. Проверки 1 1 1 1 Проверени декларации 9. Извършени от Инспектората проверки на данните в декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 2 и 4 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКИ: Брой 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. Проверки 3 4 - 1 Проверени декларации 3 4 1 10. Извършени от Инспектората проверки на декларациите по чл. 35, ал. 1, т. 1 и 3 от ЗПКОНПИ по реда на НОРИПДУКИ относно достоверността на декларираните факти: Информацията е подадена в точка 7 по-горе. 11. Брой подадени пред органа по назначаване декларации за несъвместимост по чл. 35, ал. 1, т. 1 и т. 3 от ЗПКОНПИ от служители на министерството, задължени по закона, по години: 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. 10625 5979 3171 3428 12. Брой подадени декларации за имущество и интереси по чл. 35, ал. 1, т. 2 и т. 4 от ЗПКОНПИ от служители на министерството, задължени по закона, по години: 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. 47924 47739 47790 48111 13. Брой получени сигнали през 2022 г. и извършени от Инспектората проверки за корупция и/или конфликт на интереси на държавни служители/служители по трудово правоотношение по реда на НОРИПДУКИ: Брой 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. Сигнали 9 Извършени проверки 3 14. Брой лица, които не са подали в законоустановения срок декларации по чл. 35, ал. 1, т. 1 и т. 3 от пред органа по назначаване: 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. 9 9 6 2 15. Брой лица, които не са подали в законоустановения срок декларации по чл. 35, ал. 1, т. 2 и т. 4 от ЗПКОНПИ: 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. 68 68 44 73 16. Брой служители по служебно/трудово правоотношение, освободени поради несъвместимост: Брой служители, освободени поради несъвместимост 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. -по служебно правоотношение 0 4 0 1 -по трудово правоотношение 6 11 1 3 общо 6 15 1 4 17. Брой служители по служебно/трудово правоотношение, за които е установен конфликт на интереси с влязъл в сила акт, и брой лица, които са освободени от длъжност в изпълнение на чл. 80, ал. 1 от ЗПКОНПИ: Брой служители 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. С установен конфликт на интереси 3 3 0 0 Освободени от длъжност в изпълнение на чл. 80 от ЗПКОНПИ 1 1 0 0 18. Брой лица, за които е установено, че не са декларирали или невярно са декларирали обстоятелства, съгласно ЗПКОНПИ: 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. 1 1 0 1 19. Издаден ли е акт на министъра за овластяване на лица, които да съставят актове за установяване на административно нарушение по чл. 173, ал. 2 и чл. 174, ал. 2 от ЗПКОНПИ? Моля да бъде приложен. На основание чл. 33, т. 9 от Закона за Министерството на вътрешните работи във връзка с § 2 от Допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество, министърът на вътрешните работи е издал заповед № 8121з-1517/03.12.2018 г., изменена със заповед № 8121з-1664/09.12.2021 г. на същия орган. 20. Брой съставени актове за установяване на нарушения и брой издадени наказателни постановления по ЗПКОНПИ: Брой 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. АУАН 23 23 1 0 Наказателни постановления 8 8 2 0 21. Предложени от Инспектората дисциплинарни производства за неподадени в срок декларации по чл. 35, ал. 1 от ЗПКОНПИ: Няма данни за предложени от дирекция „Инспекторат“ при МВР дисциплинарни производства за неподадени в срок декларации по чл. 35, ал. 1 от ЗПКОНПИ от задължени от този закон лица, намиращи в служебно или трудово правоотношение с министерството. По т. 22. Брой служители от Инспектората, преминали обучение във връзка с антикорупционната политика по теми, както следва: Тема 2019 г. 2020 г. 2021 г. 2022 г. Превенция и противодействие на корупцията в държавната администрация Прилагане на ЗПКОНПИ 33 35 24 Прилагане на правилата на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация 43 45 34 Етика на държавната администрация 43 45 34 Борба с противоправното поведение, засягащо финансовите интереси на ЕС Интегритет, идентичност, личност. Организационна среда и методи за изследване Тъй като в заявлението не е уточнено по какъв начин заявителката иска да й бъде предоставена информацията, но е посочен електронен адрес за кореспонденция, е налице основание по чл. 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, като и чл. 26, ал. 1, т. 3 от Вътрешните правила за организация на работата в Министерството на вътрешните работи по постъпили заявления по ЗДОИ решението да бъде изпратено по електронен път, на посочения в заявлението адрес на електронна поща: ==============. Ако заявителката е променила адреса на електронната поща, за което административният орган не е уведомен, или посочения адрес е неверен или несъществуващ, информацията се смята за получена от датата на изпращането. Поради изложеното и на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ във връзка с чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила за организация на работата в МВР по ЗДОИ Р Е Ш И Х: Предоставям на ========================, с адрес за кореспонденция: гр. ============= и електронен адрес: ==============, достъп до поисканата обществена информация със заявление вх. № 812104-166/17.05.2023 г. по описа на Министерството на вътрешните работи. Информацията се съдържа в обстоятелствената част на настоящото решение и в приложените към него копия на заповед № 8121з-1517/03.12.2018 г. и заповед № 8121з-1664/09.12.2021 г., издадени от министъра на вътрешните работи. Директорът на дирекция „Координация и информационно-аналитична дейност”- МВР да изпрати настоящото решение на заявителката по реда на 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ на посочения адрес на електронна поща: =========== като представи към административната преписка доказателства за изпращането, както и да уведоми заявителката за същото чрез Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от администрацията на Министерския съвет, съгласно чл. 15в от ЗДОИ. На основание чл. 40, ал. 1 от ЗДОИ във връзка с чл. 149 от АПК решението подлежи на оспорване пред съответния административен съд, в 14-дневен срок от съобщаването му.69
Дата | Процес |
---|---|
17.05.2023 08:43 | Подаване на заявление |
17.05.2023 08:43 | Изпратено към деловодна система |
17.05.2023 09:20 | Потвърждение от деловодна система |
31.05.2023 16:03 | Удължаване на срока (Удължаване на срока поради голямо количество информация) |
07.06.2023 10:23 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |