Заявление от Физическо лице до Министерство на финансите от 16.06.2023
Рег. №:
1686916680412-16.06.2023 | Министерство на финансите | Одобрено |
Дата на подаване: 16.06.2023 |
Срок:30.06.2023
minfin.bg. 21600 IN NS lars.ns.cloudflare.com.
minfin.bg. 21600 IN NS linda.ns.cloudflare.com.
minfin.bg. 1676 IN SOA lars.ns.cloudflare.com. dns.cloudflare.com. 2311780862 10000 2400 604800 1800
minfin.bg. 300 IN TXT "MS=ms36868912"
minfin.bg. 300 IN TXT "v=spf1 mx a ptr ip4:212.122.164.0/23 ip4:10.40.0.0/16 ip4:217.145.162.112/32 ip4:217.145.168.112/32 include:spf.hes.trendmicro.com ~all"
Cloudflare, Inc. е американска компания, която предоставя услуги за CDN, облачна киберсигурност, смекчаване на DDoS, регистриране на домейни, акредитирани от ICANN, DNS хостинг и др. Централата на Cloudflare се намира в Сан Франциско, Калифорния. Microsoft също е американска компания, предоставяща услуги в облак.
Моля, предоставете ми обществената информация относно:
1. Какви услуги на Cloudflare и/или на Microsoft използвате?
2. Как са уредени отношенията Ви с Cloudflare и с Microsoft? Сключен/и/ ли е /са/ договор/и/ за ползване на услуги и заплащат ли се възнаграждения (в какъв размер)?
3. Съдържат ли се в договора /договорите/ разпоредби относно неприкосновеността на личния живот на гражданите и защитата на личните данни?
4. Осъществява ли се трансфер на лични данни (напр. IP-адреси)?
5. При какви общи и/или индивидуално уговорени условия ползвате услугите на Cloudflare и Microsoft? Използвани ли са одобрени стандартни договорни клаузи? Как са гарантирани правата на субектите на лични данни?
6. Консултирана ли е Комисията за защита на личните данни по въпросите, свързани с неприкосновеността на личния живот и защитата на данните?
6. Моля, предоставете ми е-копия от всички сключени договори за услуги и общите условия към тях, както и от счетоводните документи за извършени плащания на такива услуги, тъй като желая да се запозная с предмета на договорите, цената, правата и задълженията, евентуалните клаузи относно защитата на лични данни и като цяло - с всички уговорки между страните.
Съгласно § 1, т. 5, буква "е" и т. 6 от ЗДОИ, касае се за информация от надделяващ обществен интерес. Това следва и от изискването на чл. 5, пар. 1, буква а) от ОРЗД, установяващ принципа на прозрачност при обработването на лични данни.
Желая информацията да ми бъде предоставена като е-копия на документите, които я съдържат (договори, споразумение, общи условия, първични счетоводни документи), които да ми бъдат изпратени по е-поща и се публикува на ПДОИ по реда на чл. 15в ЗДОИ.
Решение
Дата: 29.06.2023
Информацията се предоставя с настоящото решение: По т. 1 Министерството на финансите не използва услуги в облак на Microsoft. От услугите на Cloudflare Министерството на финансите ползва абонамент за Cloudflare – ниво „Pro”, което предоставя допълнителна защита от атаки при отказ на услуги (DDoS атаки). По т. 2 За ползване услуга Cloudflare „Pro” не е сключван договор. Облачната услуга Cloudflare няма официални представители на българския пазар и „Pro” абонаментът може да се закупи единствено „online“. За периода до м. август 2019 г. Министерството на финансите е ползвало безплатната версия на Cloudflare. По т. 3 За получаване на услугата Cloudflare „Pro” няма сключен договор между Министерството на финансите и Cloudflare, съобразно отговора по т. 2. По т. 4 Законът за защита на личните данни, както и Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните – ОРЗД) не третират понятието „трансфер“ на лични данни. Като ползвател на услугата Министерството на финансите спазва общите условия на предоставящия услугата и не участва в „трансфер“ на лични данни по смисъла на ОРЗД и националното законодателство. По т. 5 Уговорените условия на услугите на Cloudflare са стандартните, които са публично обявени на официалния им сайт. По т. 6 Комисията за защита на личните данни не е консултирана, тъй като дейността не засяга отношения, свързани с неприкосновеността на личния живот и защитата на данните. По т. 7 Предоставяме копия от фактури за м. септември 2019 г., м. октомври 2019 г., м. декември 2019 г., м. септември 2020 г., м. октомври 2020 г., м. ноември 2020 г. и м. декември 2020 г., а за периода 01.01.2020-31.08.2020 г. и имейли, потвърждаващи извършените ежемесечни плащания. Информацията се предоставя в приложения файл с наименование „за предоставяне.zip“.100
Дата | Процес |
---|---|
16.06.2023 14:58 | Подаване на заявление |
16.06.2023 14:58 | Изпратено към деловодна система |
16.06.2023 15:10 | Потвърждение от деловодна система |
29.06.2023 10:12 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |