Заявление от Физическо лице до Министерство на труда и социалната политика от 16.06.2023
Рег. №:
1686921070594-16.06.2023 | Министерство на труда и социалната политика | Информацията не съществува |
Дата на подаване: 16.06.2023 |
Срок:30.06.2023
С Решение на ВАС на РБ (https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=136858) на осн. чл. 193 АПК е обявена нищожността на Методиката за определяне на индивидуалните потребности на хората с увреждания, при които се отпуска месечната добавка за социална интеграция съгласно чл. 42, ал. 3 от Закона за интеграция на хората с увреждания, утвърдена със Заповед № РД-01-230 от 14.03.2011 г. на министъра на труда и социалната политика, по-нататък за краткост означавана като „недействителния подзаконов нормативен акт“ („НПНА“).
Съгласно чл. 195, ал. 2 АПК, правните последици, възникнали от подзаконов нормативен акт, който e обявен за нищожен или е отменен като унищожаем, се уреждат служебно от компетентния орган в срок не по-дълъг от три месеца от влизането в сила на съдебното решение. Предметното съдържание на понятието „правни последици”, съгласно Тълкувателно решение № 2/2016 г. на Общото събрание на съдиите от ВАС включва:
а) преценка за валидността на правоотношенията, възникнали в периода от приемането до отмяната (обявяване нищожността) на НПНА;
б) преценка за правата, придобити, изменени или погасени въз основа на НПНА; както и
в) преценка на обезщетението (на имуществени и неимуществени вреди) за нарушени права от прилагането на НПНА за периода до отмяната му или обявяването му за нищожен.
Доколкото установеният в АПК тримесечен срок за служебното уреждане на горните последици понастоящем очевидно е изтекъл, ако същият е бил спазен, при Вас [би трябвало да] е налична обществена информация - законът Ви задължава да я създадете.
Правомощията по чл. 195, ал. 2 АПК са възложени на административния орган, приел порочния (недействителен) подзаконов нормативен акт, който в посочения от закона срок да се произнесе по всички правни последици. Касае се за изрично предоставена му компетентност, от [не]упражняването на която могат да се правят изводи за дейността му. Налице е надделяващ обществен интерес, предвид възможността да се разкрие нарушаване на закона и злоупотреба с власт. Търсената информация ще способства и за повишаване на прозрачността и отчетността на субекта по чл. 3, ал. 1 ЗДОИ.
За да мога да си съставя собствено мнение за законово регламентираната Ви дейност по чл. 195, ал. 2 АПК, моля, да ми предоставите достъп до следната обществена информация:
1. Извършена ли е преценка за валидността на правоотношенията, възникнали в периода от издаването на НПНА до влизане в сила на посоченото съдебното решение? В какъв документ са обективирани направените констатации и изводи от дължимата по закон преценка и какви са те в конкретния случай?
2. Извършена ли е преценка относно правата, придобити, изменени или погасени въз основа на НПНА? В какъв документ са обективирани направените констатации и изводи от дължимата по закон преценка и какви са те в конкретния случай?
3. Извършена ли е преценка относно обезщетението (на имуществените и неимуществените вреди) от прилагането (действието) на НПНА? В какъв документ са обективирани направените констатации и изводи от дължимата по закон преценка и какви са те в конкретния случай?
4. Какви правни последици са идентифицирани (установени) като подлежащи на уреждане, съгл. чл. 195, ал. 2 АПК?
5. Уредени ли са (служебно и/или по искане на заинтересовани лица) тези правни последици в законоустановения срок? По какъв начин – с какви актове и/или действия?
6. Предприемани ли са действия, респ. издавани ли са актове за уреждане на правните последици от НПНА? Какви действия и в какъв срок са били предприети? В какви актове са обективирани?
7. Има ли постъпили искания за уреждане на правни последици (посочени в б. „а“, „б“ и „в“ по-горе) от НПНА? Какво е произнасянето по тях?
8. Моля, предоставете ми копия от всички съхранявани при Вас документи (напр. заповеди, доклади, отчети, анализи, инструкции, указания, заявления, искания, молби), имащи отношение към поставените в предходните т. 1 – 7 въпроси и съдържащи обществената информация, свързана с уреждане последиците от прилагането на НПНА.
Предпочитаната от мен форма на достъп е чрез:
- изпращане на е-копия (сканирани образи във формат pdf или друг стандартен файлов формат) на документите по т. 8 на адреса на електронна поща, посочен в настоящото заявление, както и
- чрез публикуване на информацията по реда, предвиден в чл. 15в, ал. 3 ЗДОИ, на Платформата за достъп до обществена информация.
Ако в съхраняваните при Вас документи се съдържат лични данни, моля, достъпът да ми бъде предоставен след заличаването им. Не целя достъп до подобна категория данни.
Ако не са предприемани действията, посочени в т. 1 – 7 по-горе, моля, да ме уведомите, че не разполагате с търсената от мен информация, както е предвидено в член 33 ЗДОИ. Относно приложимостта на последния, моля, да съобразите и съдебната практика по Определение № 4162 от 30.03.2018 г. на ВАС по адм. д. № 4950/2016 г., V о., Определение № 7563 от 23.06.2015 г. на ВАС по адм. д. № 4400/2015 г., V о., Определение № 12261 от 18.11.2015 г. на ВАС по адм. д. № 12188/2015 г., V о. Във връзка с посочените съдебни актове уточнявам, че не целя и не търся получаване на консултация по правни въпроси, поради което не е нужно да ми бъде предоставяна такава в случай, че към датата на подаване на настоящото заявление търсената обществена информация не е създавана и не се съхранява при Вас.
Решение
Дата: 30.06.2023
Министерството на труда и социалната политика не разполага с поисканата информация и няма данни за нейното местонахождение.33
Дата | Процес |
---|---|
16.06.2023 16:11 | Подаване на заявление |
16.06.2023 16:11 | Изпратено към деловодна система |
16.06.2023 16:30 | Потвърждение от деловодна система |
30.06.2023 13:40 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |