Заявление от Физическо лице до Министерство на вътрешните работи от 16.08.2023

Рег. №: 1692182935872-16.08.2023 | Министерство на вътрешните работи | Частично одобрено | Дата на подаване: 16.08.2023 | Срок:30.08.2023

Физическо лице |

На основание разпоредбите на Закона за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена наличната информация относно изпълнението от страна на органите на МВР за периода 01.01.2023 г.-1.08.2023 г. на разпоредбите на нормативните актове, свързани с предоставянето на защита от домашно насилие на пострадали лица, както следва: Описание на исканата информация: I. Наличната информация при Националния координатор в МВР по въпросите, свързани с домашното насилие: Националният координатор е служител на Главна дирекция „Национална полиция“, определен в изпълнение на т. 27. 1. от Методическите указания за действията на полицейските органи по Закона за защита от домашното насилие, утвърдени със Заповед, рег. № Iз-717/05.04.2012 г. на министъра на вътрешните работи). Като такъв в изпълнение на посочените Методически указания и заповедта на главния секретар за определянето му, би следвало при него да е получена от регионалните координатори, а той е длъжен в определените срокове да е събрал, обобщил и анализирал следната информация относно изпълнението от страна на органите на МВР за периода 01.01.2023 г. - 01.08.2023 г. на разпоредбите на актове, свързани с предоставянето на защита от домашно насилие на пострадали лица, която моля да ми бъде предоставена: 1. Брой на заповедите за защита, постъпили в структурите на МВР за изпълнение за периода 01.01.2023 г. - 01.08.2023 г., разпределени по: 1.1. вид (заповеди за незабавна защита и заповеди за постоянна защита); 1.2. пострадали лица – жени, мъже, деца; 1.3. извършители – по пол. Информацията да бъде предоставена отделно за всяка от 28-те ОДМВР/СДВР - общо до момента за 2023 г., както и по месеци за съответната ОДМВР/СДВР. 2. Само и единствено, ако националният координатор е събрал и обобщил информация, да бъде посочен брой на заповедите, които са били нарушени за периода 01.01.2023 г. -01.08.2023 г. - информацията да бъде предоставена отделно за всяка от 28-те ОДМВР/СДВР - общо до момента за 2023 г., както и по месеци за съответната ОДМВР/СДВР, като бъде посочено на територията на съответното ОДМВР/СДВР на колко и кои от видовете заповеди е било нарушението, като включва всички нарушени през съответната година или период заповеди за защита, а не само издадените през съответната година, в която е постъпила заповедта в структурата на МВР. В случай, че такава не е събрана от националния координатор, не желая заявлението ми да бъде препращано към ОДМВР за допълнително събиране и обобщаване на посочената в т. 2 информация, като в този случай да се счита, че се отказвам от искането за достъп до нея. II. Статистическа информация от АИС „Интегрирана регионална полицейска статистика“ за периода 01.01.2023 г.-1.08.2023 г.: 1. Регистрирани престъпления, извършени в условия на домашно насилие: 1.1. брой - общо до момента за 2023 г. и разпределено по състави на съответните престъпления от Наказателния кодекс (НК); 1.2. общо до момента за 2023 г., както и по месеци за всяка ОДМВР/СДВР; 1.3. разпределение по място на извършване; 1.4. разпределени по пол и възраст на извършителя; 1.5. разкрити престъпления; 1.6. Брой на установените извършители. 2. Образуваните и водени досъдебни производства за престъпления, извършени в условия на домашно насилие: 2.1. брой - общо до момента за 2023 г. и разпределено по състави на съответните престъпления от Наказателния кодекс (НК); 2.2. общо до момента за 2023 г., както и по месеци за всяка ОДМВР/СДВР; 2.3. разпределение по място на извършване; 2.4. разпределени по пол и възраст на извършителя. Моля, информацията по съставите на престъпления от Наказателния кодекс, за която АИС няма присвоена функция за филтриране по критерий „извършени в условия на домашно насилие“, да бъде представена в пълнота, като изрично бъде индикирано за кои точно състави на престъпления не е налична такава възможност за автоматизирана обработка на информацията при формиране на полицейската статистика. III. В случай, че Методическите указания за действията на полицейските органи по Закона за защита от домашното насилие, утвърдени със Заповед, рег. № Iз-717/05.04.2012 г. на министъра на вътрешните работи, са изменени или допълнени, да ми се предостави заверено копие от тях. IV. В случай, че се посочените Методически указания по т. III са отменени и е приет друг акт, моля да бъде предоставено копие или препис на същия. V. Предвид, че от страна на началникът на сектор „Домашно насилие“ при ГДНП бе медийно огласено, че има създадена работна група за промяна на посочените по-горе Методически указания, моля да бъде предоставено заверено копие от: 1. заповедта за създаването ѝ; 2. заповеди, с които е била изменяна и допълвана, ако има такива; 3. докладни записки или справки, изготвяни до контролиращия изпълнението на заповедта или други ръководители с информация за хода на изпълнение на поставената задача. VI. Да бъде предоставена подробна информация за изпълнението на дейностите по проект „Подобряване ефективността на полицейската дейност в областта на домашното насилие и насилието, основано на пола“ с бенефициер Главна дирекция „Национална полиция” по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 812108-71/05.11.2019 г., сключен по процедура с код BGHOMEAFFAIRS-3.001 с източник на финансиране Норвежки финансов механизъм 2014 - 2021 г. - Програма „Вътрешни работи“: 1. Информация относно планирани и/или изпълнени дейности; 2. Информация относно проведени и/или открити процедури за избор на изпълнители – с посочване на етапа, до който е достигнала съответната поръчка, избрани ли са изпълнители, сключени ли са договори, до какъв етап е изпълнението на съответно възложените поръчки – моля, също така да се предостави линк към всяка една от поръчките в Профила на купувача в ЦАИС ЕОП; 3. Информация относно планирани и/или проведени обучения (дата, място на провеждане, брой обучени служители, обучители); 4. Информация относно степента на изпълнение на предвидените по проекта дейности, свързани с разработването и внедряването в експлоатация по за автоматизирана информационна система „Домашно насилие и насилие, основано на полов признак“ (АИС); 5. Информация относно организацията по провеждане на процедурите по Закона за обществените поръчки за доставка на хардуер за посочената в т. 5 АИС с посочване на етапа, до който е достигнала съответната поръчка, избрани ли са изпълнители, сключени ли са договори, до какъв етап е изпълнението на съответно възложените поръчки – моля, също така да се предостави линк към всяка една от поръчките в Профила на купувача в ЦАИС ЕОП; 6. Информация относно актуалния краен срок за изпълнението на проекта по НФМ. Предвид, че цялата поискана информация би следвало да се обработва и съхранява от ГДНП, моля същата, да бъде предоставена в законовия срок без допълнително удължаване на същия. В случай, че въпреки това, някаква част от посочената в настоящето заявление информация, не е била събрана и/или обобщена от националния координатор и/или други служители и/или структури в МВР, независимо от разписаните им нормативни задължения в тази насока, моля: 1. заявлението ми да не бъде препращано към ОДМВР за допълнително събиране на липсващата информация, като в този случай да се счита, че се отказвам от искането за достъп до информацията в частта, която не е налична; 2. наличната информация да бъде предоставена в законовия срок без допълнително удължаване на същия. Предпочитаната форма на получаване на исканата информация е електронна (в Word и Excel формат) на електронна поща: blagorodna_makeva@abv.bg

Решение


Дата: 30.08.2023

Предоставяне на достъп до обществена информация по заявление, рег. № 812104-297/16.08.2023 г. по описа на Министерството на вътрешните работи, от ……………………. Със заявление, рег. № 812104-297/16.08.2023 г. по описа на Министерството на вътрешните работи (МВР), подадено чрез Платформата за достъп до обществена информация, УРИ 1692182935872-16.08.2023 г., …………….., с адрес за кореспонденция: ……………., адрес на електронна поща: …………, е отправила искане, на основание Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), да й бъде предоставен достъп до информация, подробно посочена в заявлението в т. I-VI. Заявителката е посочила предпочитана форма на достъп до исканата информация, а именно: предоставянето й по електронен път, в Word и Excel формат, на електронна поща: …………….. След като разгледах постъпилото заявление за достъп до обществена информация, на основание заповед № 8121з-951/20.06.2023 г. на министъра на вътрешните работи, с която съм определен, в качеството на директор на дирекция „Правно-нормативна дейност“-МВР (ДПНД-МВР), да вземам решения по ЗДОИ, за да се произнеса, взех предвид следното: Срокът за произнасяне по заявлението по смисъла на чл. 28, ал. 1 ЗДОИ е до 30.08.2023 г. Във връзка с постъпилото заявление и с оглед естеството на информацията, достъп до която е поискан, на основание чл. 19 и чл. 20 от Вътрешните правила за организацията на работата в МВР по постъпили заявления по Закона за достъп до обществена информация, утвърдени със заповед № 8121з-73/28.01.2016 г. на министъра на вътрешните работи, изменени и допълнени със заповед № 8121з-616/27.05.2019 г. и заповед № 8121з-1408/30.12.2020 г. (Вътрешните правила), са изискани данни и становище от компетентната структура в МВР, като е изпратено копие на заявлението. Получено е писмо с информация и становище от Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП). Съгласно чл. 15, ал. 7 и 8 от Закона за защита от домашното насилие (ЗЗДН), съдът се произнася с решение по молба за издаване на заповед за защита по този закон, като, ако уважи молбата, издава заповед за защита, която има действие за срока по чл. 5, ал. 2 ЗЗДН. Решението и заповедта се връчват освен на страните и на районното управление на Министерството на вътрешните работи. Съответно, съгласно чл. 18, ал. 1 и 2 ЗЗДН, при издадена заповед за незабавна защита в срок до 24 часа от получаването на молбата, когато молбата до компетентния районен съд съдържа данни за пряка, непосредствена или последваща опасност за живота или здравето на пострадалото лице, заповедта се връчва на страните и се изпраща служебно до районното управление на Министерството на вътрешните работи. На основание чл. 21, ал. 1 ЗЗДН, полицейските органи следят за изпълнението на заповедта, когато с нея е наложена мярка по чл. 5, ал. 1, т. 1, 2 и 3 от същия закон. Предвид разпоредбата на чл. 15, ал. 1 от Закона за Министерството на вътрешните работи, дейността по разследване на престъпления се осъществява от разследващи полицаи и други полицейски органи при условията и по реда на Наказателно-процесуалния кодекс (НПК), като съгласно чл. 194, ал. 3 и 4 НПК, извън случаите по ал. 1 разследването се извършва от разследващи полицаи. Съответно, полицейските органи в Министерството на вътрешните работи могат да извършват действията по чл. 212, ал. 2, както и действия по разследването, възложени им от прокурор, следовател или от разследващ полицай. С оглед на изложеното, търсената от заявителката информация е относима към дейността на МВР. По отношение на част от търсената информация, а именно, описаната в подточка 1 (1.1, 1.2 и 1.3) от т. I и т. II от заявлението, относима към периода 01.01.2023 г. – 28.02.2023 г., по месеци за всяка областна дирекция, е налице хипотезата на чл. 37, ал. 1, т. 3 ЗДОИ. Липсва основание за предоставянето й, доколкото е предоставена на заявителката през предходните шест месеца – с решение № 812104-124/31.03.2023 г. на ВПД директор на ДПНД-МВР, оправомощен със заповед № 8121з-183/09.02.2023 г. на министъра на вътрешните работи, като информацията в приложенията към решението (неразделна част от него), за регистрираните престъпления, извършени в условията на домашно насилие и за образуваните и водени досъдебни производства за престъпления, извършени в условията на домашно насилие, е представена за всяка областна дирекция на МВР и по месеци. Данните за месеците януари и февруари на 2023 г. са представени отделно в съответните колони на относимите таблици от приложенията. Съответно, данни за броя на заповедите за защита, постъпили в структурите на МВР за изпълнение, са представени в Приложение № 1 към посоченото решение в таблици с наименования: „Обобщаване на данни 01.2023 година“ и „Обобщаване на данни 02.2023 година“. В този смисъл, с настоящото решение следва да се предостави достъп до търсената информация, обобщено за целия период, посочен в заявлението, и поотделно само за месеците от март до юли 2023 г. По подточка 2 на т. I от заявлението, доколкото се търси информация под условие, свързано със събирането й и обобщаването й от националния координатор, и предвид това, че е установено, че ГДНП не разполага с такава информация (относно броя на заповедите за защита, които са били нарушени на територията на всяка областна дирекция на МВР (ОДМВР), и свързаната с това информация по критериите, посочени в заявлението), а същата следва да се съхранява и обработва от областните дирекции на МВР, с оглед изричния отказ на заявителката от достъп до информацията в хипотезата на чл. 32, ал. 1 ЗДОИ, настоящото производство в тази част следва да се прекрати, на основание чл. 56, ал. 1 от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), по аргумент на противното на чл. 24, ал. 1 ЗДОИ. При националния координатор в МВР по въпросите, свързани с домашното насилие се съхранява и обработва информация по подточка 1 (1.1, 1.2 и 1.3) от т. I от заявлението, а именно за броя на заповедите за защита, постъпили в структурите на МВР за изпълнение в периода 01.03.2023 г.-31.07.2023 г., разпределена по критериите, посочени в заявлението, и поотделно за всяка областна дирекция на МВР. Информацията е систематизирана в справки, представляващи приложение № 1 (поотделно за месеците от март до юли на 2023 г. и общо за 2023 г. – от I до VII месец) – 6 страници, представляващо неразделна част от настоящото решение. Наличната статистическата информация от Автоматизирана информационна система „Интегрирана регионална полицейска статистика“ общо за периода от 01.01.2023 г. до 31.07.2023 г. и за месеците от март до юли на 2023 г., кореспондираща на искането в т. II от заявлението, е представена в 20 (двадесет) справки-разпечатки от Централна полицейска статистика, представляващи приложение към настоящото решение, неразделна част от същото – 20 листа. В МВР са действащи и се прилагат Методически указания за действията на полицейските органи по ЗЗДН, утвърдени със заповед № Iз-717/05.04.2012 г. на министъра на вътрешните работи. Съгласно заповед № 8121з-1469/02.11.2022 г., изменена със заповед № 8121з-349/02.03.2023 г., на министъра на вътрешните работи е създадена междуведомствена работна група за изготвяне на Методически указания за действията на полицейските органи по Закона за защита от домашно насилие. В състава на работната група са включени служители от ГДНП, Столична дирекция на вътрешните работи (СДВР)/ОДМВР, Институт по психология, Академия на МВР, дирекция „Национална система 112“, Агенция за социално подпомагане, Държавна агенция за закрила на детето (ДАЗД), Софийски районен съд и Софийска районна прокуратура. Срокът за приключване на дейността на работната група е 29.09.2023 г. Заповедта за създаване на работната група и заповедта за изменението й нямат самостоятелно значение. Те са със служебен, организационен характер и са свързани с оперативната подготовка по вземане на решение за утвърждаване (приемане) или не на нови Методически указания, респективно, за издаване на относимите актове. В този смисъл, достъпът до тази информация е целесъобразно да бъде ограничен. Не са налице хипотезите на чл. 13, ал. 3 и 4 ЗДОИ. Не е налице надделяващ обществен интерес за достъп до търсената информация. Предвид посочения срок, дейността на работната група, в която са ангажирани представители на различни ведомства и институции, не е приключила, съответно няма предложение до министъра на вътрешните работи за вземане на конкретно решение. Самите заповеди не засягат обществените отношения, регулирани от ЗЗДН, и не рефлектират върху дейността на органите, пряко ангажирани с прилагане на този закон. Дейността на органите на МВР към настоящия момент е подчинена на регламента, установен в ЗЗДН, Наказателния кодекс (в относимите разпоредби), Закона за Министерството на вътрешните работи и действащите Методически указания за действията на полицейските органи по ЗЗДН, утвърдени със заповед № Iз-717/2012 г. на министъра на вътрешните работи, което осигурява обществените отношения, свързани със защита от домашното насилие. До настоящия момент не са изисквани и изготвяни нарочни докладни записки или справки за главния секретар на МВР, контролиращ изпълнението на заповедта. Предоставената по-горе информация съответства на изискванията на обществения интерес в степен да се състави представа за дейността на МВР в посочения аспект. Знанието на заявителката за имената на членовете на междуведомствената работна група, евентуално, за организацията на дейността й, не представлява информация, която е свързана с обществения живот в страната и същата няма да способства за съставянето й на мнение за дейността на МВР в частност. Към въпроса, обективиран в т. VI от заявлението, във връзка с изпълнение на проект „Подобряване ефективността на полицейската дейност в областта на домашното насилие и насилието, основано на пола“ с бенефициер ГДНП по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № 812108-71/05.11.2019 г., сключен по процедура с код BGHOMEAFFAIRS-3.001, с източник на финансиране Норвежки финансов механизъм 2014-2021 г. - Програма „Вътрешни работи“, е относима следната информация: Информацията за Дейност 1: Разработване на алгоритъм за оценка на риска при разпознаване на случаи на домашно насилие и насилие, основано на полов признак (ДННОПП), с приложени протоколи (въпросници), е предоставена на заявителката през предходните шест месеца, с решение № 812104-124/31.03.2023 г. на ВПД директор на ДПНД-МВР, оправомощен със заповед № 8121з-183/09.02.2023 г. на министъра на вътрешните работи. По Дейност 2.1: Обучение на полицейски служители (обучение на обучители). Тема: Прилагане оценка на риска при случаи на ДННОПП, включително за борба с ромските стереотипи: Проведени са 2 тридневни международни обучения, в периода 24-26 април и 26-28 април 2023 г., в община Хисаря, обл. Пловдив. Брой на обучените служители: 80 обучители, по 40 човека на всеки семинар с участие на международни лектори. Дейността е изпълнена. По Дейност 2.2: Обучение на полицейски служители. Тема: Прилагане оценката на риска при случаи на ДННОПП, включително за борба с ромските стереотипи: Проведени са З тридневни национални обучения, в периода 10-12 май, 15-17 май, 17-19 май 2023 г., в гр. Велинград, обл. Пазарджик. Брой на обучените служители: 120 полицейски служители, по 40 човека на всеки семинар. Дейността е изпълнена. По Дейност 3: Обучение на експерти за защита на жертви на домашно насилие и насилие, основано на полов признак: Проведени са 4 тридневни национални обучения, в периода 05-07 юни, 07-09 юни, 12-14 юни, 14-16 юни 2023 г. в общ. Мъглиж, обл. Стара Загора. Брой на обучените служители - 200 експерти, по 50 човека на всеки семинар. В обученията са участвали служители на МВР, служители на Министерството на правосъдието, Министерството на отбраната, социални работници и представители на неправителствения сектор. Дейността е изпълнена. По Дейност 4: „Обмен на информация с НПО, GREVIO, CEDAW, FRA, СоЕ, за събиране на най-добри практики и съответните данни” - дейността е изпълнена. По Дейност 5: „Разработване на АИС ДННОПП и доставка на хардуер за нея - в процес на изпълнение. АИС ДННОПП: В процес на разработване от служители на ДКИС-МВР. Съгласно плана на проекта, АИС ще е на етап „пробна експлоатация“ през месец декември 2023 г. - хардуер: На 21.07.2023 г. е обявена обществена поръчка с предмет „Доставка на хардуер - компютърни конфигурации, с включени лицензи за операционна система и доставка на мултифункционални устройства“. Крайна дата за получаване на оферти: 04.09.2023 г. Уникален номер на поръчката: 05070-2023-0007. Електронен адрес: https://app.eop.bg/today/266422. По Дейност 6.1: Обучение и повишаване осведомеността на професионалисти, във връзка с предоставяне и използване на данни от АИС, с оглед спазване на минималните изисквания на ЕС и на международни институции относно подаване на сигнали и осъществяване на надзор при случаи на домашно насилие и насилие, основано на полов признак (обучение на обучители) - предстои изпълнение. Планирани дати: месец декември 2023 г. Ще бъдат проведени 2 тридневни международни обучения в рамките на една седмица. Брой на обучаемите - 90 обучители, по 45 човека на всеки семинар. В обученията ще участват полицейски служители (ГДНП, СДВР, ОДМВР и други компетентни структури на МВР). По Дейност 6.2: Обучение и повишаване на осведомеността на професионалисти, във връзка с предоставяне и използване на данни от АИС, с оглед спазване на минималните изисквания на ЕС и на международни институции относно подаване на сигнали и осъществяване на надзор при случаи на домашно насилие и насилие, основано на полов признак - предстои изпълнение. Планирани дати: периода януари - февруари 2024 г. Ще бъдат проведени 12 тридневни национални обучения. Брой на обучаемите - 540 човека, по 45 човека на всеки семинар. В обученията ще участват полицейски служители (ГДНП, СДВР, ОДМВР и други компетентни структури на МВР), социални и здравни работници, прокурори, съдии, представители на ДАЗД и на НПО. По Дейност 7: „Информация и публичност“: Разработен е и се поддържа самостоятелен уебсайт на проекта https://dnnorwaygrants.gdnp.eu/. Предстои актуализиране на информацията и визията на сайта. Отпечатана е начална статия за проекта в национален ежедневник (в. Труд, октомври 2021 г.), извършена е първа реклама за проекта във Фейсбук страницата на ГДНП. Отпечатана е втора междинна статия за проекта в национален ежедневник (в. Труд, август 2023 г.), извършена е втора реклама за проекта във Фейсбук страницата на ГДНП. По дейността предстои подготовка на материали за публичност. Екипът на проекта е предал на Изпълнителя на логистичните услуги своите изисквания за тях. Подготвя се обществена поръчка с предмет „Дизайн, предпечат и печат на информационни материали, материали за публичност и обучителни материали”, за отпечатване на брошури и обучителни помагала. По Дейност 7.1 е сключен договор № 3286д-14/17.11.2022 г. с изпълнител …… АД и предмет „Проучване на общественото мнение сред населението от ромски произход за установяване на доверието в полицията, чрез провеждане на национално представително анкетно проучване (в два етапа)“. Първото проучване е извършено през месец февруари 2023 г., изготвен е доклад с анализ на резултатите. Второто анкетно проучване предстои през м. февруари 2024 г. По Дейност 8: Съгласно анекс № 812108-79/27.10.2022 г. към Договора за предоставяне на БФП, срокът за изпълнение на проекта е удължен до 04.04.2024 г. Сключените договори след проведени процедури за възлагане на обществени поръчки по Закона за обществените поръчки са: Обществена поръчка с предмет: „Подготовка на анкетни материали, провеждане на 2 етапа на анкетно проучване и анализ на резултатите от проведените анкети” по две обособени позиции. По обособена позиция № 1 е сключен договор с № 3286д-14/17.11.2022 г. Изпълнител на договора е ……..АД. Договорът се изпълнява. Уникален номер на поръчката: 05070-2022-0007. Електронен адрес: https://app.eop.bg/today/185816. Обществена поръчка с предмет: „Осигуряване на логистика и организационно-техническа подготовка за провеждане на събития по проекти, изпълнявани от ГДНП”. По обособена позиция № 2 е сключен договор № 3286д-20/01.12.2022 г. Изпълнител на договора е ………. ЕООД. Договорът се изпълнява. Уникален номер на поръчката: 05070-2022-0004. Електронен адрес: https://app.eop.bg/today/181309. Обществена поръчка с предмет: „Осигуряване на самолетни билети за превоз по въздух на пътници и багажи, за изпълнение на дейности по проекти, изпълнявани от ГДНП”, финансиране - НФМ 2014-2021 г.“. Сключен е договор № 3286д-l/21.02.2022 г. Изпълнител на договора е ………. ЕООД. Договорът се изпълнява. Уникален номер на поръчката: 05070-2021-0004. Електронен адрес: https://app.eop.bg/today/80406. Обществена поръчка с предмет: „Осигуряване на писмен и консекутивен превод от и на чужд език по време на семинари, посещения и други мероприятия по дейности от проекти на ГДНП”, финансирана по НФМ 2014-2021 г, с 2 обособени позиции: Обособена позиция № 1.: „Осигуряване на писмен превод от английски, немски, френски, италиански и норвежки език на български език и обратно“. Обособена позиция № 2 „Осигуряване на консекутивен превод по време на обучителните семинари и дейностите по проекти на ГДНП“. Сключени са договор № 3286д-17/23.11.2022 г. и договор № 3286д-18/2З.11.2022 г. Изпълнител по двата договора е ……….. ООД. Договорите се изпълняват. Уникален номер на поръчката: 05070-2022-0010. Електронен адрес: https://app.eop.bg/today/190989. Обществена поръчка в процес на провеждане: Документацията за обществена поръчка с предмет „Дизайн, предпечат и печат на информационни материали, материали за публичност и обучителни помагала по дейности от проекти на ГДНП” към момента е в дирекция „Международни проекти”-МВР, за осъществяване на предварителен контрол. Представената по-горе информацията не представлява държавна тайна по смисъла на Закона за защита на класифицираната информация и не подлежи на класификация като служебна тайна. За предоставянето й не е предвиден специален ред. Чрез предоставянето й, ще се повиши прозрачността и отчетността на МВР като субект по чл. 3 ЗДОИ, както и ще се даде възможност на заявителката да си състави собствено мнение относно дейността на МВР. Доколкото информацията, достъп до която е поискан и е налична, представлява служебна обществена такава по смисъла на чл. 11 ЗДОИ, може да бъде предоставена на заявителката по реда на ЗДОИ. Информацията се предоставя в обстоятелствената част на настоящото решение и приложенията, представляващи неразделна част от него, чрез изпращане на сканирано копие в pdf формат на решението, съответно, в pdf формат и в Word формат или Excel формат на приложенията към решението, по електронен път на посочения адрес на електронна поща: ………….., на основание чл. 34, ал. 3, чл. 35, ал. 3, във връзка с чл. 26, ал. 1, т. 4 ЗДОИ и 26, ал. 1, т. 3 от Вътрешните правила. Предвид изложеното и на основание чл. 28, ал. 1, чл. 37, ал. 1, т. 3 ЗДОИ и чл. 56, ал. 1 АПК, във връзка с чл. 24, ал. 1 ЗДОИ, във връзка с чл. 5, ал. 1 от Вътрешните правила, РЕШИХ: ПРЕДОСТАВЯМ на ……………., с адрес за кореспонденция: ……………., адрес на електронна поща: …………….., свободен достъп до наличната в МВР информация, относима към дейността на МВР, поискана със заявление с рег. № 812104-297/16.08.2023 г. по регистъра на МВР. Информацията се предоставя в обстоятелствената част на настоящото решение и в приложенията, неразделна част от него, представляващи: приложение № 1 – справки (поотделно за месеците от март до юли на 2023 г. и общо за 2023 г.- от I до VII месец) – 6 страници, с информация по подточка 1 (1.1, 1.2 и 1.3) от т. I на заявлението, а именно за броя на заповедите за защита, постъпили в структурите на МВР за изпълнение в периода 01.03.2023 г.-31.07.2023 г., разпределена по критериите, посочени в заявлението, и поотделно за всяка областна дирекция на МВР; и 20 (двадесет) справки-разпечатки от Централна полицейска статистика, с отразена информация, относима към искането по т. II на заявлението. УВЕДОМЯВАМ заявителката, че МВР не създава, съхранява и обработва информацията, достъп до която е поискан със заявлението, в частта на подточка 2 на т. I от заявлението, по посочените критерии, като в тази част, поради изричен отказ на заявителката заявлението да се препрати, на основание чл. 32, ал. 1 ЗДОИ, за разглеждане по компетентност, на СДВР и останалите ОДМВР, където търсената информация се съхранява и обработва, ПРЕКРАТЯВАМ настоящото производство, на основание чл. 56, ал. 1 АПК, по аргумент на противното на чл. 24, ал. 1 ЗДОИ. ОТКАЗВАМ предоставянето на …………. на достъп до наличната в МВР информация, относима към дейността на МВР, поискана със заявление с рег. № 812104-297/16.08.2023 г. по регистъра на МВР, описана в подточка 1 (1.1, 1.2 и 1.3) от т. I и т. II от заявлението, относима към периода 01.01.2023 г. – 28.02.2023 г., по месеци за всяка областна дирекция, доколкото е предоставена на заявителката през предходните шест месеца – с решение № 812104-124/31.03.2023 г. на ВПД директор на ДПНД-МВР, оправомощен със заповед № 8121з-183/09.02.2023 г. на министъра на вътрешните работи. Директорът на дирекция „Координация и информационно-аналитична дейност“ - МВР, да осигури изпращането на настоящото решение чрез сканирано копие в pdf формат, съответно, в pdf формат и в Word формат или Excel формат на приложенията към него, на заявителката по реда на 34, ал. 3 и чл. 35, ал. 3 ЗДОИ на посочения адрес на електронна поща: …………, като представи към административната преписка доказателства за изпращането, както и да осигури публикуването на същото на Платформата за достъп до обществена информация, поддържана от администрацията на Министерския съвет, съгласно чл. 15в, ал. 3 ЗДОИ. Ако заявителката е променила адреса на електронната поща, за което административният орган не е уведомен, или посочения адрес е неверен или несъществуващ, информацията се смята за получена от датата на изпращането. На основание чл. 40, ал. 1 ЗДОИ, във връзка с чл. 149 АПК, настоящото решение може да бъде обжалвано пред административния съд по постоянния адрес или седалището на посочения в акта адресат, в четиринадесетдневен срок от съобщаването му, по реда на АПК, чрез директора на ДПНД-МВР.

36

Дата Процес
16.08.2023 13:48 Подаване на заявление
16.08.2023 13:48 Изпратено към деловодна система
16.08.2023 14:20 Потвърждение от деловодна система
30.08.2023 15:07 Крайно решение (Оставено без разглеждане)