Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Аксаково от 17.02.2020

Рег. №: 1581939154860-17.02.2020 | Общинска администрация - Аксаково | Частично одобрено | Дата на подаване: 17.02.2020 | Срок:02.03.2020

Физическо лице |

Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: глоби, наложени за неправилно паркиране на МПС на територията на общината за периода 2015-2019 г. вкл.; глоби, наложени за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) за периода 2015-2019 г.вкл.; сключените договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби за неправилно паркиране са наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 2. Какъв е общия размер на наложените глобиза за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат правомощие на територията на общината да съставят актове за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) и по Наредбата за управление на отпъдъците, приета от Общинския съвет, на основание чл. 22 от ЗУО. 7. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация (ако има такива), които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за наршения, свързани с отпадъците. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците, респ. преминават ли периодично такова? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на горните нормативни актове - по т. 6? 14. За какво разходвате приходите по т. 13 - целево за ликвидиране последиците от отпадъците и справяне с проблема с тях или за друго? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е кмета на общината или общината и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на общината за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл.? 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям три имена и постоянен адрес – КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т.4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната ми поща, посочен в настоящото заявление, ivan13@abv.bg, на компютърни файлове в удобен за Вас формат - pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция –Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 02.03.2020

П Р Е Д О С Т А В Я М : на ..., с посочен адрес за кореспонденция – ..., достъп до обществена информация по регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация Заявление под № УРИ 1581939154860 от 17.02.2020г. и заведено в деловодната програма на Община Аксаково с вх. № ДОИ1-7/17.02.2020г., в частта му: - по въпросите от т. 1 до т. 5, както следва : След извършена справка е установено, че са наложени общо 43 (четиридесет и три) глоби за неправилно паркиране по Наредбата за обществения ред на община Аксаково (Наредбата) за периода 2015-2019 г., като в допълнение указвам на заявителя, че контролът по Закона за движение по пътищата на територията на община Аксаково се осъществява от службите за контрол на Министерството на вътрешните работи. Наложените за посочения период глоби по Наредбата, действаща на местно ниво, са в общ размер възлизащ на 2180 лв. (две хиляди сто и осемдесет лева), от които към настоящия момент са събрани 780 лв. (седемстотин и осемдесет лева), респективно несъбраните вземания от наложените глоби са в размер на 1400лв. (хиляда и четиристотин лева). Наказателните постановления, с които са наложени тези глоби не са обжалвани. - по въпросите от т. 6 до т. 8, както следва : Лицата по т. 6 до т. 8 са кметовете на кметства и кметските наместници на населените места на територията на община Аксаково, Началник отдел „ООС“, Началник отдел „ПБЗНОРК“, Гл. експерт „КУСС“, Гл. специалист „ООС“, две лица на длъжност Гл. специалист „ОРПБЗН“, Гл. специалист „УСОГ“ и технически сътрудник „ОМП“, с изключение на частта относно трите имена на тези лица (мотиви за което ще бъдат изложени по-долу). - по въпроса по т. 9, както следва : Конкретните права, задължения и отговорности, както и изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, т. 7 и т. 8 са съобразно въведените от законодателя специфики за заемане на съответната длъжност, длъжностната характеристика (за длъжностите, за които е приложима) и пълномощията определени от общинския съвет, съгласно чл. 46а, ал. от ЗМСМА (за кметските наместници), като указва на заявителя, че може да се запознае със съществуващата информация, така както тя е регламентирана в специалните закони и нормативните актове, уреждащи съответната материя – например Закон за администрацията, Закон за местното самоуправление и местната администрация, Закон за държавния служител, Класификатор на длъжностите в администрацията, Наредба за служебното положение на държавните служители и др. Към някои от тези лица има изискване да са завършили специалност „екология“ или свързана с екологията специалност. Сред лицата има такива, които са преминали обучение, свързано с екологията и управление на отпадъците. - по въпроса по т. 10, както следва : Сред лицата по т.6 до т.8 има лице с юридическо образование и придобита юридическа правоспособност, както и лица, притежаващи образование, в хода на което са изучавали правни дисциплини. - по исканията по т. 11 и т. 12, както следва : копия на длъжностни характеристики на лицата по т.6 до т.8 и копие на заповед за надлежната им оторизация за дейностите по т.6 до т.8, при спазване на Закона за защита на личните данни. - по въпросите по т. 13 и т. 14, както следва : За периода 2015-2019 г. в бюджета на община Аксаково не са постъпвали приходи от санкции, наложени за нарушение по Закона за управление на отпадъците и Наредбата за управление на отпадъците на територията на община Аксаково, поради което и такива средства не са разходвани. - по въпроса по т. 15, както следва : За всяка от посочените години (2015г., 2016г., 2017г., 2018г. и 2019г.) е сключван договор с предмет : „Предоставяне на правни консултации, юридическо обслужване на Общински съвет - Аксаково и постоянните комисиите към него и процесуално представителство пред съдилищата по дела, по които страна е Общински съвет – Аксаково“. О Т К А З В А М : на ..., с посочен адрес за кореспонденция – ..., достъп до обществена информация по регистрирано в интернет базираната платформа за достъп до обществена информация Заявление № УРИ 1581939154860 от 17.02.2020г. и заведено в деловодната програма на Община Аксаково с вх. № ДОИ1-7/17.02.2020г., в частта му по т. 6, т. 7 и т. 8, относно имената на длъжностните лица от общинската администрация и по т.16, т.17 и т.18, по следните МОТИВИ, изложени общо и по шестте посочени по-горе искания : Исканата от заявителя информация не би могла да постигне една от основните цели на ЗДОИ, а именно : да послужи за формиране на мнение за дейността на задължения субект. Формулираните искания от заявителя не касаят факти, които да са обективирани в създаден или съхраняван от задължения по ЗДОИ субект документ, съдържащ обществена информация. За да бъде предоставена поисканата информация под „удобен за администрацията формат“ (впрочем чл.26, ал.1 от ЗДОИ изрично изброява формите на достъп) следва да бъдат извършени допълнителни справки и обобщавания, а ЗДОИ не предвижда извършването на специални дейности с цел създаване на конкретни отчети. Целта на ЗДОИ е различна от това задължените субекти по чл.3 да събират данни и извършват дейности с цел създаване на конкретни отчети по заявлението за предоставяне на достъп до обществена информация. В случая не е поискано само представяне на статистически данни, а за предоставяне на поисканата информация се изисква и извършване на анализ за периода 2015-2019г. на постановеното от съда от всички инстанции спрямо всеки спор. Последното е несъвместимо със ЗДОИ, доколкото исканата обществена информация следва да е била създадена назад във времето или да се съхранява вече от задължения субект, а не да си извлича такава от други документи и/или актове на съда. (в този смисъл Решение от 03.02.2017г., постановено по Адм. дело № 1904/2016г. по описа на АС-Варна). Наред с това, информацията, която е поискана не се създава в нито една от формите предвидени в чл. 26, ал.1 от ЗДОИ, а гражданите биха могли да се запознаят със съществуващата информация, така както тя е регламентирана в специалните закони (Закона за адвокатурата, Закон за публичните финанси, АПК, ГПК, Наредба № 1 от 09.07.2004г. и др., но не и по реда на ЗДОИ. Достъпът до създаваната от съда информация, включително предметът на съдебните дела и материалния интерес, е подчинен на специален режим, съобразен с правата на страните по делото, регламентиран в Правилника за администрацията в съдилищата, като не е в обхвата на ЗДОИ. В конкретния случай става въпрос за правораздавателна дейност, осъществявана от съдилищата. Поради това въобще данните за водените от Кмета на общината или Общината съдебни дела, пред кой съд и с какъв предмет, и осъществявано ли е процесуално представителство от адвокати и адвокатски дружества не представлява обществена информация, доколкото този вид информация не е свързана с дейността на задължения субект – Община Аксаково. (в този смисъл Решение №9556/02.07.2012г. на ВАС постановено по Адм. дело №11285/2011г.). В допълнение, поисканата информация за цената на месечния абонамент и в какъв размер са разходите за процесуално представителство е свързана не със същинската дейност и правомощия на Кмета на община Аксаково и Община Аксаково, така както те са разписани в ЗМСМА, а е във връзка с реализиране правото на защита и не би могла сама по себе си да способства да се изгради мнение за дейността на задължения по закон субект. Законодателят е установил различни режими за предоставяне на различните видове информация. Съгласно чл. 2, ал. 4 от ЗДОИ информацията, представляваща лични данни не може да бъде предоставяна по реда на този закон. Легална дефиниция на понятието "лични данни" се съдържа в чл. 2, ал. 1 от Закона за защита на личните данни /ЗЗЛД/, както и в § 1, т. 2 от ДР на ЗДОИ. Лични данни по смисъла на § 1, т.2 ДР ЗДОИ и чл. 2, ал.1 във връзка с § 1, т.16 ДР ЗЗЛД са всяка информация, отнасяща се до физическо лице, което е идентифицирано или може да бъде идентифицирано пряко или непряко чрез идентификационен номер или чрез един или повече специфични признаци, свързани с физическа, физиологична, генетична, психическа, психологическа, икономическа, културна, социална или друга идентичност на лицето. Посоченото от заявителя съдържание на заявлението, не определя търсената от него информация като официална или служебна обществена такава. Исканата информация с оглед естеството й, представлява обработване под формата на "предоставяне" на лични данни, а съгласно чл. 2, ал.4 от ЗДОИ достъпът до лични данни е изрично изключен от приложното поле на закона, а предоставянето й на трето лице е неправомерно. В случая информацията относно трите имена на лицата, заемащи длъжност в общинската администрация, представлява лични данни, разкриващи физическа, икономическа, културна, социална идентичност на лицата. Предоставянето на такива данни е извън приложното поле на ЗДОИ и разкриването й не може да влиза в колизия със защитата по ЗЗЛД (в този смисъл Решение № 3974 от 16.06.2014 г. на АдмС - София по адм. д. № 2714/2014 г.). Процесната информация не попада в обхвата на чл. 2, ал.1 от ЗДОИ, тъй като не е свързана с обществения живот в Република България и не е от естество да даде възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти (в този смисъл Решение на ВАС № 3872/19.03.2014 г. по адм.д. № 6575/2013г; Решение на ВАС № 4098/25.03.2013 г. по адм.д. № 955/2013г; Решение № 2418/24.10.2014г. по Адм. дело № 2584/2014г. на АС – Варна) Предвид това, не следва да се излагат мотиви досежно наличието на надделяващ обществен интерес.

54

Дата Процес
17.02.2020 13:32 Подаване на заявление
17.02.2020 13:32 Изпратено към деловодна система
17.02.2020 15:50 Потвърждение от деловодна система
02.03.2020 14:56 Крайно решение (Оставено без разглеждане)