Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Аксаково от 13.11.2023

Рег. №: 1699891331-13.11.2023 | Общинска администрация - Аксаково | Одобрено | Дата на подаване: 13.11.2023 | Срок:27.11.2023

Юридическо лице |

1. Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

4. Какъв е определения от Общинския съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината?

5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?

6. Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техният общ капацитет?

7. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ?

9. Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им” при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз ? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub-bg.eu

По т. 1 и т.2 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да се установи.

Решение


Дата: 27.11.2023

На основание чл. 28, ал. 2 и чл. 34 от Закона за достъп до обществена информация, П Р Е Д О С Т А В Я М достъп до обществена информация, както следва:

- по въпросът по т. 1., както следва: Към 01.11.2023 г. е издадено 1 (едно) валидно разрешение за таксиметров превоз на територията на община Аксаково;

 

- по въпросът по т. 2., както следва: броя на вписаните водачи в разрешения за таксиметров превоз за територията на общината към 01.11.2023 г. е един.

 

- по въпросът по т. 3., както следва: В общинска администрация-Аксаково е предвидена възможност за електронно заявяване на услугата за „Издаване на разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници към удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз“. Електронните услуги са достъпни чрез официалния интернет сайт на Община Аксаково – www.aksakovo.bg, рубрика „Административни услуги“, подрубрика – „Електронни административни услуги на Община Аксаково“. Предприети са действия за осигуряване на възможност за електронно заявяване на всички услуги за извършване на таксиметров превоз на пътници.

 

- по въпросите по т. 4., т. 5., т.6, както следва: С Решение № 25.10 от Протокол № 25 от 22.06.2017 г. на Общински съвет – Аксаково, са определени реда и условията за броя на таксиметровите автомобили, работещи на територията на община Аксаково.

 

- по въпросът по т. 7., както следва: С Решение № 17.6.2 от Протокол № 17 от 02.02.2005 г. на Общински съвет – Аксаково е определена такса за извършване на услугата в размер на 20 (двадесет) лева.

 

- по въпросът по т. 8., както следва: За определяне размера на таксите за административни услуги, при което за определянето на таксата за услуга „Разрешение за извършване на таксиметров превоз на пътници“, са спазени изискванията и принципите заложени в чл. 7, ал. 1, чл. 8, ал. 1 и чл. 115а от ЗМДТ.

 

- по въпросът по т. 9., както следва: При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз е ползвана методиката за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им.

 

- по въпросът по т. 10., както следва: Съгласно приетата Наредба за определяне на местни данъци и такси на територията на община Аксаково размера на данъка върху таксиметров превоз на пътници в община Аксаково за 2024 г. е 300 лв. (триста лева).

 

- по въпросът по т. 11., както следва: Данъка върху таксиметров превоз на пътници в община Аксаково е приет с Решение № 12.2. от Протокол № 012/ 23.06.2016 г. на Общински съвет – Аксаково и е част от Наредба за определяне на местни данъци и такси на територията на община Аксаково. Наредбата може да бъде намерена на официалния интернет сайт на община Аксаково – www.aksakovo.bg, „Раздел „Общински съвет“.

 

58

Дата Процес
13.11.2023 18:02 Подаване на заявление
27.11.2023 16:18 Крайно решение (Одобрено)