Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Чепеларе от 13.11.2023

Рег. №: 1699900073-13.11.2023 | Общинска администрация - Чепеларе | Одобрено | Дата на подаване: 13.11.2023 | Срок:28.11.2023

Юридическо лице |

1. Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

4. Какъв е определения от Общинския съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината?

5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?

6. Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техният общ капацитет?

7. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ?

9. Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им” при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз ? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub-bg.eu

По т. 1 и т.2 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да се установи.

Решение


Дата: 27.11.2023

РЕШЕНИЕ

 

14

 

гр. Чепеларе, 24.11.2023 г.

 

            Подписаният БОРАН СМИЛКОВ ХАДЖИЕВ – КМЕТ НА ОБЩИНА ЧЕПЕЛАРЕ, разгледах заявление за предоставяне на достъп до обществена информация постъпило през ПЛАТФОРМА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ с УРИ 1699900073-13.11.2023, заведено с вх. № 63-00-224/14.11.2023 г., подадено от СНЦ "Такси клуб - България", с адрес за кореспонденция: гр.София, ж.к. "Младост" 1, ул. "Въртопо" 47, п.к. 1797, телефон: 0893324179 и ел. поща: admin@taxiclub-bg.eu и взех предвид следното от фактическа и правна страна:

Заявителят отправя искане на основание Закона за достъп  до обществена информация, да му бъде предоставена наличната в Общинска администрация – Чепеларе информация относно:

1. Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

4. Какъв е определения от Общинския съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината?

5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?

6. Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техният общ капацитет?

7. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ?

9. Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им” при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз ? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.

            Заявителят посочва, че предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация е: чрез ПЛАТФОРМА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ и на електронна поща с адрес: admin@taxiclub-bg.eu .

С оглед гореизложеното и на основание чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация

 

Р Е Ш И Х:

 

ДА СЕ ПРЕДОСТАВИ на СНЦ "Такси клуб - България", с адрес за кореспонденция: гр.София, ж.к. "Младост" 1, ул. "Въртопо" 47, п.к. 1797, телефон: 0893324179 и ел. поща: admin@taxiclub-bg.eu  наличната информация за Общинска администрация – Чепеларе, както следва:

1. Брой валидни към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на Община Чепеларе – 0 бр.

2. Брой на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на Община Чепеларе – 0 бр.

На територията на община Чепеларе фирмите, изпълняващи таксиметров превоз работят сезонно - през зимата в периода от 01 декември до 31 март. През 2023 г. по изключение имаше издадени няколко разрешения за таксиметров превоз през месец юли, заради провеждането на Събор на народното творчество и животновъдство Рожен 2023.

3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

- Клиентите подават заявления в Центъра за административно обслужване на Община Чепеларе. Услугата може да бъде заявена и електронно през портала EGOV.BG.

4. Определеният от Общинския съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на Община Чепеларе – 30бр

5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?

- Максималният брой автомобили за извършване на таксиметров превоз от едно физическо или юридическо лице, е 5 броя.

6. Броят на таксиметровите стоянки на територията на община Чепеларе е 11 бр., с общ капацитет - 47 места.

7. Таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на Община Чепеларе е 25 лв. на месец за автомобил. Еднократна такса за холограмен стикер – 20 лв.

8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на Община Чепеларе, са спазени изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ.

9. Не е ползвана “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им” при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз.

10. Размерът на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на Община Чепеларе е 300 лв.

11. В архива на Община Чепеларе не се съхранява доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз.

Настояшото решение, съдържащо наличната информация да бъде публикувано в ПЛАТФОРМА ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ в отговор на Заявление за достъп до обществена информация с УРИ 1699900073-13.11.2023 от Катя Стайкова – секретар на Община Чепеларе и да се изпрани на ел. поща: admin@taxiclub-bg.eu, в срок до 28.11.2023 г.

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - гр. Смолян.

 

 

 

БОРАН ХАДЖИЕВ

Кмет на Община Чепеларе

71

Дата Процес
13.11.2023 20:27 Подаване на заявление
27.11.2023 09:38 Крайно решение (Одобрено)