Заявление от СНЦ Такси клуб България до Общинска администрация - Бургас от 15.11.2023

Рег. №: 1700003949-15.11.2023 | Общинска администрация - Бургас | Одобрено | Дата на подаване: 15.11.2023 | Срок:29.11.2023

СНЦ Такси клуб България |

1. Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

4. Какъв е определения от Общинския съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината?

5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?

6. Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техният общ капацитет?

7. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ?

9. Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им” при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз ? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.

10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

11. Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub-bg.eu

По т. 1 и т.2 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да се установи.

Решение


Дата: 24.11.2023

Р Е Ш И Х:

 

                 ДА СЕ ПРЕДОСТАВИ на СНЦ „ТАКСИ КЛУБ-БЪЛГАРИЯ“, с адрес за кореспонденция: гр. София, ж. к. „Младост 1“, ул. „Въртопо“ № 47 исканата информация, както следва:

На въпрос 1: Броят на валидните разрешителни за таксиметров превоз на територията на Община Бургас към 01.11.2023 г. е – 864 бр.

На въпрос 2: Броят на вписаните като данъчно задължени лица  водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешителни за таксиметров превоз издадени от Община Бургас са – 124 бр.

На въпрос 3: Процедурите по издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници, вписване на водачи в разрешението за таксиметров превоз и промяна в обстоятелствата в издадени разрешения за таксиметров превоз, отговарят на разписаните в чл.24, чл.24а, чл.25 и чл.28 от Наредба №34  от 6 декември 1999 г. за таксиметров превоз на пътници.  Електронно заявяване на услугите по т. 4-12, гражданите могат да заявят на  e-mail: obshtina@burgas.bg, като приложат изискуемите документи.

На въпрос 4: Съгласно решение на Общински съвет Бургас по  т. 25 от  Протокол №38 /18.09.2002 г. на територията на община Бургас могат да работят не повече от 1400 бр. таксиметрови автомобили.

                Съгласно нормативна база / Организация на пътническия транспорт- Василев, Е./ за община с брой на населението до 300000 души, брой таксиметрови автомобили на 1000 жители  е:  3,5-3,0.  На това основание предложението на общинска администрация е броят на работещите автомобили да бъде 1000. С цел осигуряване на по-голяма възможност за работа в бранша общинските съветници приемат брой работещи автомобили на територията  на общината да бъде 1400.

На въпрос 5: Пределния брой от 1400 разрешителни за таксиметров превоз не е надвишаван, т.е. всички заявления за издаване на  разрешение за таксиметров превоз са удовлетворени.

                На въпрос 6: На територията на гр. Бургас има обособени 64 таксиметрови стоянки, с общ капацитет 268 места за престой.

На въпрос 7: Цената за издаване на разрешение за таксиметров превоз в законоустановения срок е 40лв. Предоставена  е възможност за бърза обработка на документите и  издаване на разрешително за таксиметров превоз на пътници в рамките на три работни дни. Цената на услугата е 60лв.

На въпрос 8 и 9: Поставените изисквания и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл.8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ не са относими  при определяне  стойността на цени на услуги и права по чл.6, ал.2 от ЗМДТ, предоставяни от Община Бургас. Стойността на извършваната услуга за издаване на разрешителни за таксиметров превоз по смисъла на чл.6, ал.2 от ЗМДТ, е определена с решение на Общински съвет.

На въпрос 10: Размерът на данък таксиметров превоз на пътници в община Бургас е 660лв. Приет е  с  решение на Общински съвет Бургас  по Протокол № 17/ 27.09.2016година.  Размерът на данъка не е променян през годините, т. к. предложения за промяна не са постъпвали.

На въпрос 11: Размерът на данък таксиметров превоз е  определен  в съответствие с категорията на Общината, на база постъпили предложения от Сдружение с нестопански цели - Независим Транспортен синдикат АВТО 94  и представители на 11 фирми, извършващи дейност на територията на община Бургас, становище от общинска администрация и допълнение към докладната  записка.

За повече информация: http://www.2015-2019.burgascouncil.org/Dokladni-zapiski-Proektonaredbi/1407

Настоящото решение, съдържащо исканата информация, да бъде изпратено на електронен адрес: admin@taxiclub-bg.eu и публикувано на Платформата за достъп до обществена информация.

Контрол по изпълнение на решението възлагам на Мария Димова – главен юрисконсулт, дирекция „Управление на общинската собственост“.

 

 

 

 

 

СТАНИМИР АПОСТОЛОВ

Заместник-кмет „Финанси, бюджет и икономика

 

218

Дата Процес
15.11.2023 01:19 Подаване на заявление
15.11.2023 02:00 Изпратено към деловодна система
15.11.2023 09:00 Потвърждение от деловодна система
24.11.2023 09:58 Крайно решение (Одобрено)