Заявление от СНЦ Такси клуб България до Общинска администрация - Петрич от 15.11.2023
Рег. №:
1700003962-15.11.2023 | Общинска администрация - Петрич | Одобрено |
Дата на подаване: 15.11.2023 |
Срок:29.11.2023
1. Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?
3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?
4. Какъв е определения от Общинския съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината?
5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?
6. Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техният общ капацитет?
7. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?
8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ?
9. Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им” при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз ? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.
10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?
11. Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.
Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub-bg.eu
По т. 1 и т.2 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да се установи.
Решение
Дата: 29.11.2023
РЕШЕНИЕ:
Да се предостави от Община Петрич на СНЦ „Такси клуб-България” достъп до поисканата в заявлението обществена информация.
2.Разрешеният достъп до обществена информация да се предостави в срок на заявителя чрез платформата за достъп до обществена информация и на посочения ел. адрес под формата на отговор на поставените въпроси, както следва:
По т.1 – Броя на валидните към 01.11.2023г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на община Петрич е 96.
По т.2 – Броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на община Петрич е 0.
По т.3 – Издаването на разрешение за таксиметров превоз се извършва при спазване изискванията на раздел V от НАРЕДБА № 34 от 1999 г. за таксиметров превоз на пътници.Не са предвидени възможности за електронно заявяване на услугата. Възможно е чрез електронната поща на Общинска администрация да се подаде заявление за услугата, като се използват образците от Наредба № 34 за таксиметров превоз на пътници.
По т.4 – С решение на Общински съвет-Петрич определеният брой на таксиметровите автомобили, които да работят на територията на Община-Петрич е 110(сто и десет), като автомобилите на едно физическо или юридическо лице да не надвишава 15(петнадесет) броя. Решението на Общинския съвет е на основание чл.21, ал.1, т.23 от ЗМСМА, във връзка с чл.24а, ал.10 от Закона за автомобилните превози, след проведена среща на общински съветници, представители на Общинска администрация и фирми, извършващи таксиметров превоз на пътници на територията на общината и на които са издадени разрешения за извършване на тази дейност.
По т.5 – Определения брой на таксиметровите автомобили, работещи на територията на Община Петрич е 110 , като е прието автомобилите на едно ФЛ или ЮЛ да не надвишава 15 бр. При определяне на броя работещи таксиметрови автомобили са взети предвид регистрирани в предходни години таксиметрови автомобили, които са по-малко на брой, като по този начин се даде възможност за разширяване дейността на някои от превозвачите при изразено от тях желание.
По.т.6 – Определеният брой на таксиметровите стоянки на територията на община Петрич е 13 бр., съгласно чл.26 и чл.27 от НАРЕДБА за организация и управление на движението и паркирането извън "Синя зона" на територията на Община Петрич.По т.7 – Размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз е на 20.00лв., съгласно чл.69, т.5.3 от приложение №8 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Петрич.По т.8 – Спазени са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл.8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ;По т.9 – Определянето на размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз е съобразено с Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им.По т.10 – Размерът на данъка върху таксиметров превоз на пътници за 2022г. за територията на Община-Петрич е в размер на 300 (триста) лв. Определен е в Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община – Петрич, на основание чл.1, ал.2 на Закона за местните данъци и такси.
По т.11 – Наредбата за определяне размера на местните данъци на територията на Община – Петрич е публично достъпна и е публикувана на интернет страницата на Община Петрич.3.Срокът, в който е осигурен достъпът до обществената информация, поискана в заявлението е 30 дни от датата на получаване на решението. С настоящото решение, получавате в срок поисканата в заявлението информация.
4.Разходи за предоставяне на обществената информация не се дължат, тъй като на основание чл.15в, ал.3 и чл.35, ал.3 от ЗДОИ, заявителят е поискал достъпът до информацията да му бъде предоставен чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването.
Кмет на Община Петрич
189
Дата | Процес |
---|---|
15.11.2023 01:19 | Подаване на заявление |
15.11.2023 01:30 | Изпратено към деловодна система |
15.11.2023 09:30 | Потвърждение от деловодна система |
29.11.2023 14:23 | Крайно решение (Одобрено) |