Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Никола Козлево от 21.02.2020

Рег. №: 1582258005098-21.02.2020 | Общинска администрация - Никола Козлево | Частично одобрено | Дата на подаване: 21.02.2020 | Срок:06.03.2020

Физическо лице |

Моля, основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да предоставите следната информация от обществен интерес, свързана с: глоби, наложени за неправилно паркиране на МПС на територията на общината за периода 2015-2019 г. вкл.; глоби, наложени за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) за периода 2015-2019 г.вкл.; сключените договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл., както следва: 1. Колко глоби за неправилно паркиране са наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 2. Какъв е общия размер на наложените глобиза за периода 2015-2019 г. вкл.? 3. Колко от наложените глоби са отпаднали в следствие на обжалване или по други причини за периода 2015-2019 г. вкл.? 4. Какъв е общият размер на събраните до момента глоби, наложени за периода 2015-2019 г. вкл.? 5. Какъв е общият размер на неотменените, но несъбрани до момента глоби за периода 2015-2019 г. вкл.? 6. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат правомощие на територията на общината да съставят актове за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) и по Наредбата за управление на отпъдъците, приета от Общинския съвет, на основание чл. 22 от ЗУО. 7. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация (ако има такива), които имат правомощие да налагат глоби с фишове и квитанции за нарушения по т. 6. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 8. Трите имена и длъжностите на лицата от общинската администрация, които имат право да издават предписания и/или да налагат принудителни мерки за наршения, свързани с отпадъците. Ако няма такива лица, моля посочете това обстоятелство. 9. Какви са правата, задълженията и отговорностите, изискванията към образованието, квалификацията и стажа на въпросните длъжностни лица по т. 6, 7, 8? Има ли изискване да са завършили спeциалност "екология" или свързана с екологията специалност? Преминали ли са някакаво обучение, свързано с екологията и управлението на отпадъците, респ. преминават ли периодично такова? 10. Някое от лицата по т. 6, 7, 8 има ли юридическо образование или образование, в хода на което е изучавало правни дисциплини и какви? 11. Моля, предоставете ми електронно копия на длъжностните характеристики на лицата по т. 6, 7, 8 от настоящото заявление, за да се запозная с информацията в тях. 12. Ако длъжностните лица по т. 6, 7, 8 са овластени за съответните действия с Ваша заповед или заповед на друго длъжностно лице, моля, предоставете ми този акт, за да се запозная с информацията в него. 13. Какъв е общият размер на приходите, постъпили в общинския бюджет (доброволно и принудително събрани) за периода 2015-2019 г. вкл. от санкции, наложени за нарушение на горните нормативни актове - по т. 6? 14. За какво разходвате приходите по т. 13 - целево за ликвидиране последиците от отпадъците и справяне с проблема с тях или за друго? 15. Сключвани ли са договори за абонаментно правно облужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019 г. вкл.? 16. Каква е била цената на месечния абонамент за периода 2015-2019 г. вкл.? 17. Осъществявано ли е процесуално представителство по граждански и административни дела от адвокати и адвокатски дружества, по които страна е кмета на общината или общината и ако да - по кои дела, пред кой съд, с какъв предмет? 18. В какъв размер са били разходите на общината за процесуално представителство за делата по т. 17 за периода 2015-2019 г. вкл.? 1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям три имена и постоянен адрес – КРИСТИАН ИВОВ МИЛЕНОВ, Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. 2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т.4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната ми поща, посочен в настоящото заявление, ivan13@abv.bg, на компютърни файлове в удобен за Вас формат - pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен. 3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция –Република България, област София (столица), община Столична, гр. София 1618, адрес ж.к. „Овча Купел“, бл. 602, вх. А, ап. 8. Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.

Решение


Дата: 01.07.2020

ЗАПОВЕД № РД - 107 от 02.03.2020 г. В общинска администрация е постъпило Заявление за достъп до обществена информация с вх. № 91-00-38/21.01.2020 г. от Кристиан Ивов Миленов , като взех предвид преписката приемам от правна и фактическа страна следното: Заявителят е отправил искане за предоставяне на достъп до следната информация: Заявителят е конкретизирал под формата на 18 въпроса информацията, която желае да получи, а именно: глоби, наложени за неправилно паркиране на МПС на територията на общината за периода 2015-2019 г. вкл.; глоби наложени за нарушения, свързани с отпадъците, по реда и на основанията по Закона за управление на отпадъците за периода 2015-2019 г. вкл.; сключените договори за абонаментно правно обслужване с адвокати и адвокатски дружества от кмета или общината за периода 2015-2019г. вкл. Заявителят е посочил, че желае да получи информацията по електронен път. Считам искането на молителя за допустимо, но неоснователно относно въпросите по т. 17 в частта „по кои дела, пред кой съд и с какъв предмет“ и т. 18 от Заявление за достъп до обществена информация с вх. № 91-00-38/21.01.2020 г., с оглед на следното: Съгласно чл. 41, ал. 1 и 2 от Конституцията регламентират основното човешко право - правото на достъп до информация. Правото на достъп до информация е част от т. нар. комуникационни права и свободи на гражданите, регламентирани в чл. 39, 40 и 41 от Конституцията. Тяхната значимост, и в частност значимостта на правото на достъп до информация, Конституционният съд в решението си по тълкуване на конституционните разпоредби - решение № 7 от 04.06.1996 г. по конституционно дело № 1/1996 г., е посочил, че произтича от принадлежността им към общопризнати ценности, закрепени и в основни международни актове, както и от самия конституционно установен ред, чиято същност е демократичният процес, и който ред се крепи "върху информираното мнение на публиката". Отчитайки тази изключителна значимост на правото на достъп до информация, Конституционният съд изрично сочи, че нормата на чл. 41, ал. 2 от Конституцията гарантира на гражданите достъп до информация от държавен орган по въпроси, които представляват за тях законен интерес. "Квалификацията "законен", казва Конституционният съд в решението си, служи, за да обозначи правото въобще да търсят съответната информация и предоставя нормативна регламентация на хипотезите, в които това право може да се осъществи на базата на конституционното изискване". В съответствие с конституционната разпоредба и даденото от Конституционния съд нейно тълкуване, законодателят в чл. 2, ал. 1 от ЗДОИ е дал легална дефиниция на понятието обществена информация, достъпа до която законът регламентира. Съгласно тази дефиниция, обществена е всяка информация, свързана с обществения живот в страната и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти. Обществената информация е: официална - която се съдържа в актовете, издавани от държавните органи при осъществяване на техните правомощия (чл. 10 ЗДОИ) и служебна - информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации (чл. 11 ЗДОИ). Именно за тази информация законодателят е създал и изричното задължение на задължените, по смисъла на чл. 3, ал. 1 ЗДОИ, правни субекти, да я предоставят. От изложеното е видно, че за да са налице предпоставките за предоставяне на достъп до информация обаче, е необходимо първо да е налице обществена информация, и второ, сезираният орган да е задължен по смисъла на чл. 3, ал. 1 от ЗДОИ правен субект. Конституционно признатото право на информация, неговото гарантиране и упражняване е уредено в Закона за достъп до обществена информация. Съгласно същият, в чл. 2 е посочено определение на понятието „Обществена информация“, като е посочено, че по смисъла на този закон, това е „всяка информация, свързана с обществения живот в Република България и даваща възможност на гражданите да си съставят собствено мнения относно дейността на задължените по закон субекти“. Според легалната дефиниция на понятието обществена информация, дадена от законодателя в чл.2, ал.1 ЗДОИ, обществена е информацията, която е свързана с обществения живот в Република България и дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закон субекти. Информацията следва да отговаря на тези две условия едновременно, за да се определи като обществена. Под „обществен живот” се разбира живота на обществото като група хора. За второто условие е от значение да се отбележи, че за да дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение за дейността на задължения субект, информацията трябва да е обвързана с правомощията и дейността на органа, защото само тогава тя би отговаряла на изискването да способства за постигане на посочената от закона специална цел. Под обществен интерес следва да се разбира интересът на обществото да защитава и отстоява своите права и свободи от неблагоприятни за него управленски решения. Правото на достъп до обществена информация е началната фаза и следва да предпоставя тази защита. Целта на ЗДОИ е да създаде условия за прозрачни и видими за обществото действията и решенията на задължените субекти, като по тази начин обществото следи отблизо и оценява тяхната работа. По аргумент от чл.10, ал.1 от ЗДОИ обществената информация, отговаряща на двете условия по чл.2, ал.1 от ЗДОИ и съдържаща се в актовете на държавните органи и на органите на местното самоуправление, постановявани при осъществяване на техните правомощия е официална. Съгласно чл.11 от ЗДОИ, служебна е информацията, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация, както и по повод дейността на органите и на техните администрации. С оглед изложеното считам че, поисканата от молителя информация по т. 17 в частта „по кои дела, пред кой съд и с какъв предмет“ и т. 18 не попада в обхвата на обществената информация и не е свързана с обществения живот в страната. В нея не се съдържат данни за обществения живот в страната и общинска администрация и не е обвързана с правомощията и дейността на органа, още повече, че всички правни спорове, по които е страна Община Никола Козлево са публични. Предвид гореизложеното следва да се направи отказ от предоставяне на информация по следните точки: 1. Относно искането по т. 17 предоставям частичен достъп до исканата информация, в частта „по кои дела, пред кой съд и с какъв предмет“ отказвам достъп до информация, поради следните МОТИВИ: Исканата от заявителя информация не би могла да постигне една от основните цели на ЗДОИ - да послужи за формиране на мнение за дейността на задължения субект. ЗДОИ не предвижда извършването на специални дейности с цел създаване на конкретни отчети. Действително целта на ЗДОИ не е задължените субекти по чл. 3 да събират данни и извършват дейности с цел създаване на конкретни отчети по заявлението за предоставяне на достъп до обществена информация. В случая не е поискано само представяне на статистически данни, а за предоставяне на поисканата информация се изисква и извършване на анализ на постановеното от съда от всички инстанции спрямо всеки спор. Последното е несъвместимо със ЗДОИ, доколкото исканата обществена информация следва да е била създадена назад във времето или да се съхранява вече от задължения субект, а не да си извлича такава от актове на съда. 2. Относно искането по т. 18 „В какъв размер са били разходите на общината за процесуално представителство за делата по т. 17“, отказвам достъп до исканата информация поради следните МОТИВИ: Наличието на образувани дела със страна Кмета на община Никола Козлево или общината не винаги е по инициатива на кмета на общината, респ. извън волята и възможността на органа на местното самоуправление е винаги да повлияе на образуваните делата и по отношение на тази информация считам, че същата при прецизен и обективен анализ не би способствала за изграждане на цялостно и завършено мнение относно дейността на задълженото по ЗДОИ лице, а и става въпрос за правораздавателна дейност, осъществявана от съдилищата. Поисканата от молителя информация не попада в обхвата на обществената информация и не е свързана с обществения живот в страната. В нея не се съдържат данни за обществения живот в страната и общинска администрация, още повече, че всички правни спорове, по които е страна Община Никола Козлево са публични, достъпът до тях е свободен и е осигурен чрез публикуване на съдебните актове на сайтовете на съдилищата като израз на ефективното прилагане на мерките за публичност и прозрачност. След преценка на гореизложеното и извършена служебна проверка по преписката и на основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 28, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация и чл. 21, ал. 2 от Вътрешни правила за условията и реда за предоставяне на достъп до обществена информация от Община Никола Козлево Р Е Ш И Х: 1. Предоставям достъп до информация по т. 1 до т. 16. 2. Предоставям частичен достъп до информация по т. 17. 3. Отказвам достъп до информация по т. 18. 4. Степен на осигурения достъп до исканата информация: частичен 5. Достъпът на заявителя до исканата информация да се осигури едновремнно с връчване на Решението. 6. Заявителят ще получи исканата информация и документи в електронен вид на електронна поща посочена в заявлението. 7. Исканата информация да бъде предоставена под формата на писмен отговор и предоставяне на налични документи, като информация попадаща в обхвата на чл. 4, ал. 1 от Регламент /ЕС/ 2016/679 следва да бъде заличена. 8. Заповедта да се изпрати на заявителя на посочения електронен адрес: ivan13@abv.bg Решението може да се обжалва пред Административен съд – град Шумен в 14-дневен срок от съобщаването му.

52

Дата Процес
21.02.2020 06:06 Подаване на заявление
21.02.2020 06:06 Изпратено към деловодна система
21.02.2020 08:30 Потвърждение от деловодна система
01.07.2020 14:50 Крайно решение (Оставено без разглеждане)