Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Хисаря от 28.11.2023

Рег. №: 1701178116-28.11.2023 | Общинска администрация - Хисаря | Одобрено | Дата на подаване: 28.11.2023 |

Юридическо лице |

1. Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината? 2. Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината? 3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата? 4. Какъв е определения от Общинския съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината? 5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци? 6. Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техният общ капацитет? 7. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината? 8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл.7, ал.1, чл. 8, ал.1 и чл.115а от ЗМДТ? 9. Ползвана ли е “Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им” при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз ? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен. 10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината? 11. Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.

Желая информацията да бъде предоставена на електронна поща с адрес: admin@taxiclub-bg.eu

По т. 1 и т.2 считам за необходимо да отбележа, че извън предоставения от ИА "Автомобилна администрация" административен достъп на кметовете на общините и/или упълномощените от тях длъжностни лица, възможностите за търсене и намиране на информация в регистъра по чл. 12, ал. 4 от Закона за автомобилните превози са силно ограничени и изисканата информация не може да се установи. 

Решение


Дата: 28.11.2023

В Община Хисаря е постъпило Заявление за достъп до обществена информация УРИ 1699899224-13.11.2023 чрез платформата за достъп до обществена информация по чл. 15в от Закона за достъп до обществена информация, регистрирано с наш вх.№ 48–00–205 /14.11.2023г. от СНЦ „Такси клуб – България“, с адрес за кореспонденция: гр.София, ж.к. „Младост“ 1, ул. „Въртопо“ №47, с електронен адрес: admin@taxiclub-bg.eu, с което на основание Закона за достъп до обществена информация е поискана да бъде предоставена наличната в Общинска администрация – Хисаря информация по следните въпроси:

 

1.     Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

 

2.     Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

 

3.      Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

 

4.      Какъв е определения от Общински съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината?

 

5.      При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?

 

6.      Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техния общ капацитет?

 

7.      Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

 

8.      При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл. 7, ал. 1, чл. 8, ал. 1 и чл. 115 а от ЗМДТ?

 

9.      Ползвана ли е „Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им“ при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.

 

10.  Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

 

11.  Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.

 

Заявителят е изразил желание да получи исканата информация по електронен път на посочения в Заявлението за предоставяне на достъп до обществена информация адрес на електронна поща: admin@taxiclub-bg.eu.   

 

Като взех предвид горното и след запознаване с постъпилото заявление и характера на поисканата с него информация, в рамките на законоустановения срок, на основание чл.28, ал.2, и при спазване изискванията на чл. 34, ал.1 от ЗДОИ,

Р А З Р Е Ш А В А М:

I. Да бъде предоставен пълен достъп до поисканата със Заявление УРИ 1699899224- 13.11.2023г. информация на заявителя – СНЦ „Такси клуб - България“, с адрес за кореспонденция: гр.София, ж.к. „Младост“ 1, ул. „Въртопо“ №47, с електронен адрес: admin@taxiclub-bg.eu.

 

II. В изпълнение на разпоредбата на чл. 26, ал. 1, т. 4, във връзка с чл. 25, ал.1, т.3 от ЗДОИ, Ви предоставям исканата информация, посочена в Заявление УРИ 1699899224- 13.11.2023г. по електронен път на адрес на електронна поща: admin@taxiclub-bg.eu , в настоящото решение, както следва:

 

1. Какъв е броя на валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

 

- Към 01.11.2023 г. има валидни 13 (тринадесет) броя разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината.

 

2.       Какъв е броя на вписаните водачи във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината?

             - Във валидните към 01.11.2023 г. разрешения за таксиметров превоз, издадени за територията на общината, са вписаните 8 (осем) броя водачи, които ще извършват таксиметров превоз за своя сметка от името на превозвача. В останалите разрешения за таксиметров превоз дейността се извършва за сметка на фирмата превозвач.

          3. Каква е утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз и възможно ли е електронно заявяване на услугата?

           - Утвърдената и прилагана от общинската администрация процедура по издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници е въз основа на подадено заявление по образец (приложение № 5з) към Общинска администрация Хисаря. Заявлението се подава по утвърдения ред с приложени документи от лице, представляващо  търговеца или от упълномощено лице.

Предвидени са възможности за електронно заявяване на услугата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници и холограмни стикери за автомобилите, като същата е достъпна за лицата на официалния уеб адрес на Община Хисаря: https://hisar.bg и може да бъде намерена в Раздел „Е-Портал“ на посочения интернет адрес.

         4. Какъв е определения от Общински съвет брой таксиметрови автомобили, работещи на територията на общината?

          С Решение № 394, взето с Протокол № 49 на заседание на Общински съвет Хисаря състояло се на 12.09.2002 г. е определен броя на таксиметровите автомобили работещи на територията на общината: 20 (двадесет).

         5. При какви ред и условия общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, е разпределен между регистрираните търговци?

        Разпределението на общия брой на автомобилите, работещи на територията на общината, между регистрираните търговци става при следните условия:

За превозвачи регистрирани на територията на общината - до 3 (три) автомобила, за другите превозвачи не повече от 1 (един) автомобил.

Разпределението на общия брой на автомобилите между регистрираните търговци се извършва при спазване на нормативната уредба и на законовите права и интереси на заинтересованите лица.

         6. Какъв е определения брой на таксиметровите стоянки на територията на общината и какъв е техния общ капацитет?

        -  Съгласно принципите заложени в чл. 25 на Наредба за организацията и безопасността на движението и дисциплината на водачите на пътни превозни средства и пешеходците на територията на община Хисаря, приета с Решение № 566, взето с Протокол № 62 от 22.07.2014 г. на Общински съвет Хисаря, "такси" стоянките се определят по предварително изработена схема от общинска администрация и се утвърждават от Общинския съвет. Определените места, указани за целта, означени със знак Е20 и на други места, ако не са въведени забрани от Закона за движението по пътищата, могат да се ползват от всички превозвачи, получили разрешение за таксиметров превоз. На територията на община Хисаря са определени общо 5 (пет) броя таксиметрови стоянки.

       7. Какъв е размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината?

       -  За издаване на разрешение за таксиметров превоз, за едно превозно средство, ведно с холограмен стикер и 2 броя светлоотразителни идентификационни номера за таксиметрова дейност се събира цена в размер на 20 лв. Разрешението е със срок на валидност не по-късно от края на календарната година, за която се иска разрешението.

      8. При определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз на територията на общината, спазени ли са изискванията и принципите заложени в чл. 7, ал. 1, чл. 8, ал. 1 и чл. 115 а от ЗМДТ?

      -   Цената за издаване на разрешение за таксиметров превоз в размер на 20 лв., е определена съгласно принципите заложени в чл. 7, ал. 1, чл. 8, ал. 1 и чл. 115 а от ЗМДТ.

      9. Ползвана ли е „Методика за определяне на разходоориентиран размер на таксите по чл. 7а на Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им“ при определяне размера на таксата за издаване на разрешение за таксиметров превоз? Ако е изготвен разчет на разходите, желая да ми бъде предоставен.

     - Съгласно принципите заложени в чл. 13 на Наредба за определянето и администрирането на местните цени и услуги на територията на община Хисаря, приета с Решение № 574, взето с Протокол № 74 от 20.01.2011 г. и последно изменена и допълнена с Решение № 676, взето с Протокол41 от 13.12.2022 г. на Общински съвет Хисаря, Общинската администрация подържа данни за: услугите и дейностите, за които има определени такси и цени, за използваната информация при определяне на такси и цени и конкретна методика/методики, използвани за определяне на размера им.

Не са налични данни за изготвени разчети на разходите.

      10. Какъв е размера на данъка върху таксиметров превоз за 2024 г. за територията на общината?

       -  Годишният размер на данъка върху таксиметров превоз на пътници за Община Хисаря е в размер на 360.00 лв. за календарната 2024 г.

Размерът на данъка върху таксиметров превоз на пътници за 2024 година е определен в Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на община Хисаря за 2011 г., приета с Решение № 573, взето с Протокол № 74 от 20.01.2011 г. и последно изменена и допълнена с Решение № 709, взето с Протокол № 75 от 29.01.2019 г. на Общински съвет Хисаря.

     11. Желая да ми бъде предоставено електронно копие на доклада, включително мотивите към него, с който е предложен актуалния размер на данъка върху таксиметров превоз или електронен адрес, на който същият е публикуван.

      - Годишният размер на данъка върху таксиметров превоз на пътници за Община Хисаря за календарната 2024 г. не е променен и ще се събира на базата на действащия размер за предходната година, който е в размер на 360 лв.                                                                                                     В отговор поставения въпрос, към настоящото Решение за достъп до обществена информация прилагаме електронно копие на Решение № 175, взето с Протокол № 20 от 13.09.2016г. на Общински съвет – Хисаря ведно с Докладна записка изх. № 61-00-128/24.08.2016г. и приложенията към нея.

III. На основание чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ, Община Хисаря, като задължен субект по смисъла на чл.3, ал.1 от ЗДОИ изпраща на посочения от Вас електронен адрес admin@taxiclub-bg.eu - Решението  за предоставяне на достъп до обществена информация и приложенията към него, съдържащи поисканата със заявлението информация. В тези случаи не се съставя протокол по чл. 35, ал. 2 от ЗДОИ и не се заплащат разходи по предоставянето.

Настоящото решение да се изпрати на заявителя, заедно със съдържаща се в него информация  по електронен път на адрес на  електронна поща:  admin@taxiclub-bg.eu

 

На основание чл. 15в, ал. 3  от ЗДОИ настоящото решение и предоставената с него обществена информация да се публикуват на платформата за достъп до обществена информация при спазване на изискванията за защита на личните данни

данните на заявителя.

 

Контролът по изпълнение на настоящото Решение ще упражнявам лично.

 

Съгласно чл. 40 от ЗДОИ, Решението подлежи на обжалване пред съответния  Административен съд, по реда на АПК.


Документи:

1 Няма описание
2 Няма описание

73

Дата Процес
28.11.2023 15:28 Крайно решение (Одобрено)