Заявление от Физическо лице до Дирекция за национален строителен контрол от 18.01.2024
Рег. №: 1705564339-18.01.2024 | Дирекция за национален строителен контрол | Неодобрено | Дата на подаване: 18.01.2024 |
УВАЖАЕМА ГОСПОЖО НАЧАЛНИК арх. Деляна Панайотова,
На основание чл.24 и чл.25 от Закона за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена следната информация:
Kопие на АКТ 15 и АКТ 16 на сграда Луксор 2 (УПИII- II-535.3225), намираща се на адрес булевард Александър Стамболийски 79-А в град Пловдив с разрешение на ползване СТ-05-328 от 21.06.2022. Аз съм собственик на апартамент и гараж в сградата. Предоставям ви двата си нотариални акта за двата обекта съответно, както и копие на разрешението за ползване на сградата. Копията на исканите документи (АКТ 15 и АКТ 16) са ми необходими за правен анализ в защита на моят законен материален интерес.
Моля да получа информацията по електронен път (email) или USB flash памет. Ще заплатя необходимата такса щом определите каква ще бъде тя.
С Уважение,
Решение
Дата: 18.01.2024
По смисъла на чл. 2, ал. 1 от Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/, за да бъде квалифицирана дадена информация като обществена, е необходимо да са налице две визирани в правната норма кумулативни предпоставки - същата да е свързана с обществения живот в страната и да дава възможност на гражданите да си съставят собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти.
Исканата информация, а именно - Приложение № 15 към чл. 7. ал. 3. т. 15 (Образец 15) и Приложение № 16 към чл. 7, ал. 3, т. 16 (Образец 16), е съставена във връзка с издаването на Разрешение за ползване № СТ-05-328/21.06.2022 г., следователно документите са свързани с оперативната подготовка на крайния административен акт. имат обслужващ характер по отношение издаването на Разрешението за ползване и нямат самостоятелно значение. С оглед горното, цитираните документи отговарят на изискванията на чл. 11 от Закона за достъп до обществена информация, предвид обстоятелството, че имат характер на документи, съдържащи служебна обществена информация, т.е. такава, която се събира, създава и съхранява във връзка с официалната информация.
Съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 2, т. 1 от ЗДОИ административният орган има право да постанови отказ от достъп до обществена служебна информация, когато тя е свързана с оперативната подготовка на актовете на органите, няма самостоятелно значение или представлява мнения и препоръки, изготвени от или за органа,становища и консултации.
В аспекта на изложеното, и е оглед обстоятелството, че със заявление за предоставяне на достъп до обществена информация с вх. № ГС-20-00-144/03.01.2024 г. и заявление с вх. № АО- 2851 -00-28/05.01.2023 г. по описа на ДНСК. е поискано представянето па информация, носеща белезите на служебна такава, която е свързана с оперативната подготовка на Разрешение за ползване и няма самостоятелно значение, следва да се приеме, че искането за предоставяне на Приложение № 15 към чл. 7. ал. 3, т. 15 (Образец 15) и Приложение № 16 към чл. 7. ал. 3. т. 16 (Образец 16). попада в ограничението чл. 13. ал. 2. т. 1 от ЗДОИ.
В съответствие с разпоредбата на чл. 13. ал. 4 от ЗДОИ, предвиждаща, че ..Достъпът до служебна обществена информация не може да се ограничава при наличие на надделяващ обществен интерес", при постановяване на настоящето решение е отчетена липсата на надделяващ обществен интерес.
В този смисъл, за да се установи значимостта на достъпа до информация, следва да бъде извършена проверка за наличието на хипотезата уреждаща ..обществения интерес". В тази връзка при произнасянето по заявления с вх. № ГС-20-00-144/03.01.2024 г. и вх. № АО-2851- 00-28/05.01.2023 г., е взет предвид § 6 от ДР на ЗДОИ. Съгласно цитираната норма „Надделяващ обществен интерес" е налице, когато чрез исканата информация се цели разкриване на корупция и на злоупотреба с власт, повишаване на прозрачността и отчетността на субектите по чл. 3". Анализирайки цитираната разпоредба и исканата информация, се установява, че липсват хипотезите за надделяващ обществен интерес, предвид обстоятелството, че не от информацията обективирана в Приложение № 15 към чл. 7. ал. 3, т. 15 (Образец 15) и Приложение № 16 към чл. 7. ал. 3. т. 16 (Образец 16), може да се установи наличието на данни за корупция и злоупотреба с власт, а от крайния административен акт. а именно - Разрешение за ползване № СТ-05-328/21.06.2022 г.
При произнасяне по образуваната преписка, касаеща горецитираните заявления, административният орган е отчел факта, че заявителят е приложил документи за собственост на имота посочен в заявлението, с оглед на което Любомир Руменов Мишков се явява страна по смисъла на Административнопроцесуалния кодекс в производството по касаещо Разрешение за ползване № СТ-05-328/21.06.2022 г.. Горното му е разяснено в телефонен разговор, извършен по повод депозирана от г-н Мишков молба с вх. № АО-2851-16-224 от 29.12.2023 г. За последното свидетелства и полученото по електронна поща писмо, заведено с вх. № АО-2851-00-153/04.01.2024 г.. по писа на Дирекция за национален строителен контрол, видно от което заявителя е разбрал, реда по който следва да му бъде предоставена търсената информация. В този смисъл, следва да се има предвид, че разпоредбите па Закона за достъп до обществената информация уреждат обществените отношения, свързани с правото на достъп до обществена информация. Съгласно чл. 8 от ЗДОИ. от приложното поле на закона, е изключена информацията, която се предоставя във връзка с административното обслужване на гражданите и юридическите лица или се съхранява в Националния архивен фонд на Република България. В тази връзка, следва да се има предвид, че издаването на разрешение за ползване на завършени строежи от първа, втора и трета категория е административна услуга предоставяна от Дирекция за национален строителен контрол.
С оглед гореизложеното, на основание чл. 28. ал. 2, във връзка с чл. 37, ал. 1. т. 1 от Закона за достъп до обществена информация
Р Е Ш И X:
ОТКАЗВАМ достъп до обществена информация, съдържаща се в ДНСК. по заявления за достъп до обществена информация с вх. № ГС-20-00-144/03.01.2024 г. и заявление с вх. № АО- 2851-00-28/05.01.2023 г.. по описа на Дирекция за национален строителен контрол, за предоставяне на копие от Приложение № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 (Образец 15) и Приложение № 16 към чл. 7, ал. 3, т. 16 (Образец 16), касаещи строеж „ЖИЛИЩНА СГРАДА С НАДЗЕМНИ ГАРАЖИ", с местонахождения: У ПИ П-535.3225, жилищно и обществено застрояване, кв. 4а - нов по плана на ж. к. „Южен", гр. Пловдив.
На основание чл. 40. ал. 1 от ЗДОИ във връзка с чл. 133. ал. 1. изречение първо, предложение първо от Административнопроцесуалния кодекс, настоящото решение може да бъде обжалвано, чрез главния секретар на ДНСК. в 14-дневен срок от съобщаването му пред съответния административен съд.
131
Дата | Процес |
---|---|
18.01.2024 09:52 | Крайно решение (Неодобрено) |