Заявление от Физическо лице до Регионална инспекция по околна среда и водите - Пловдив от 31.01.2024
Рег. №: 1706691907-31.01.2024 | Регионална инспекция по околна среда и водите - Пловдив | Одобрено | Дата на подаване: 31.01.2024 |
Обсъждане и решение на Експертният Екологичен Съвет или друг орган при РИОСВ за одобрение или съгласуване на промяната на преназначението на устройствени зони в новият ОУП на гр. Пловдив и отразяването на това решение в ЕО към проекта за изменение на ОУП. По конкретно: В ОУП от 2007 г. посочената на фигура 1 зона (източно от „Асеновградско шосе“, бившите заводи „Оптела“ и „Опред“) е с производствено преназначение СМФп – Предимно Производствена зона със следните параметри: Макс. плътност на застрояване: 30-50% Макс. Кинт.: 1.5-3.0 Мин. Озел. Площ: 30-50% Макс. Кота корниз: - Предназначение, основни и допълващи функции, ограничения: Зона със завишени санитарно – хигиенни изисквания, където сред увеличено парково озеленяване се съчетават функциите и устройствените режими на предимно производствени зони, складови зони и територии с обществено – обслужващи функции от общоградско и регионално значение. Допуска се обитаване до 20 % от територията, при спазване на санитарно – защитните отстояния. Не се допускат складове и производства с вредни влияния. Фигура 1 – извадка от ОУП 2007г. В опорният план за изменение на ОУП изтеглен от сайта на община Пловдив се вижда, че това е действаща територия за производствени и складови дейности Фигура 2 лилав цвят. Фигура 2 – извадка от опорен план за изменение на ОУП. В новият ОУП от 2022 г. същата тази зона е вече жилищна СМФ1 – показана на фигура 3. и има следните параметри: Макс. плътност на застрояване: 50% Макс. Кинт.: 3,5 Мин. Озел. Площ: 30% Макс. Кота корниз: - Фигура 3 – извадка от новият ОУП. В нито един от протоколите на ЕСУТ: №32/01.10.2021г.; №26/31.08.2022г. и №33/17.11.2022г. публикувани в сайта на общината не се споменава са такава драстична промяна на преназначението на тази зона. Това значи, че промяната в предназначението на тази зона задължително е трябвало да влезне в обхвата на ЕО към проекта за изменение на ОУП. В заданието за ЕО се вижда, че на ЕО се възлага „Повторно изследване на действащите ПУП на всички градски части“. Но дори и при третото издание на ЕО от 07.2022г. не е засегната тази променяна на предназначението на тази зона. Нито в Нетехническото резюме, нито в становище по ЕО № ПВ-2-III/2022 г. Няма как да е пропусната в ЕО такава драстична промяна в предназначението на една действаща производствена зона в жилищна. Същата промяна се вижда и в съседни на визираната тук зона, които също от Производствени са станали СМФ1 (жилищни) в новият ОУП. Би трябвало да е имало обсъждане, тъй като такава промяна е в остро противоречие с Закона за чистотата на атмосферния въздух и Закона за защита от шума в околната среда и противоречие на чл.103а ал.1 от ЗУТ. . Затова се интересувам от обсъжданията и решенията на ЕЕС или друг орган при РИОСВ, които би трябвало да са публични. Искам да разбера как и защо е съгласуван от РИОСВ такъв ОУП, който довежда до ситуацията, която виждам в момента. А именно в центъра на производствена зона на разстояние 6 метра от сграда на завод да се строят 14 етажни жилищни блокове. В ЕО на стр. 185 е написано, че точно такава ситуация е недопустима. Също така и в становище по ЕО № ПВ-2-III/2022 г. на стр. 9 точка I.Б.1.3. предвижда спазване на отстояния, които виждам, че няма как да се спазят при такъв голям конфликт заложен в новият ОУП с промяната на преназначението на съществуваща действаща производствена зона в жилищна. Желая да получа копие на следните документи: Протоколи от обсъждания и решения на орган при РИОСВ касаещи посоченият казус във връзка с одобрението на проекта за изменение на ОУП на град Пловдив
Решение
Дата: 31.01.2024
1. Степен на осигурения достъп: пълен достъп;
2. Срок за осигуряване на достъпа: до 30 дни след получаване на решението;
3. Място за предоставяне на достъпа: информацията да бъде изпратена на посочения в заявлението електронен адрес;
4. Форма на предоставяне на достъпа: копия на документи и посочен интернет адрес, където са публикувани документи. В документите следва да бъдат скрити личните данни съгласно изискванията на Закона за защита на личните данни;
5. Разходи и основания за определяне на разхода по предоставяне на достъпа: 0 лева.
Документи:
1 | Заявление от 25.1.2024 - скрити лични данни |
74
Дата | Процес |
---|---|
31.01.2024 11:05 | Крайно решение (Одобрено) |