Заявление от Юридическо лице до Областна администрация - Велико Търново от 08.02.2024
Рег. №:
1707399742-08.02.2024 | Областна администрация - Велико Търново | Оставено без разглеждане |
Дата на подаване: 08.02.2024 |
Срок:14.03.2024
Уважаеми госпожи/господа,
Фондация Център за имиграция и интеграция, участва в реализацията на инициатива за представяне на ГРАЖДАНСКИ ПРОФИЛИ НА ИНСТИТУЦИИ с фокус мерките, които публичните институции предприемат за преход към регенеративен модел на растеж, включително за намаляване на потреблението на ограничени ресурси и техния екологичен отпечатък.
В тази връзка, на основание Закона за достъп до обществена информация, моля да ни бъде предоставена информация за потреблението на ресурси за всяка от последните 4 (четири) календарни години (2020, 2021, 2022 и 2023) от вашата администрация, както следва:
1. Потребление на електроенергия – изразходваната електроенергия [количество (KWh) и стойност (лв.)]
2. Потребление на вода – изразходваната вода [количество (куб.м.) и стойност (лв.)]
3. Използвана хартия [количество и стойност] – В зависимост от Вашата практика, количеството на използваната офис хартия може да бъде изразено в:
▷ брой листове, формат А4/А3 и грамаж или
▷ брой стандартни пакети (500 листа или друго количество), формат А4/А3 и грамаж, или
▷ друг измерител, който ползвате, позволяващ чрез аналитични средства да бъде приведен към еквивалент на 1 лист с формат А4, съгласно Схемата на Общността за управление по околна среда и одит (EMAS)[1].
В случай, че използвате офис хартия, която е 100% рециклирана или сертифицирана с екомаркировка тип I по ISO[2] (например екомаркировката на ЕС), моля отбележете количеството или дела на офис хартията с такива характеристики.
По Ваша преценка можете да изпратите и друга информация за мерките, които предприемате за по-екологосъобразно осъществяване на мисията на Вашата администрация.
След обобщение и обработка данните ще бъдат представени на платформата http://www.e-government.bg/.
Благодаря
[1] https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=celex%3A32019D0061
[2] Като част от серията екологични стандарти ISO 14000 Международната организация по стандартизация изготви подсерия (ISO 14020) специално за етикетирането във връзка с околната среда, която обхваща три вида схеми за етикетиране. В този контекст екомаркировката от „тип I“ представлява многокритерийно етикетиране, разработено от трета страна. Примери за това на равнище ЕС са „екомаркировката на ЕС“ или, на национално или многостранно равнище, „Blaue Engel“, „Austrian Ecolabel“ и „Nordic Swan“.
Решение
Дата: 22.02.2024
Причина за оставяне без разглеждане:
Областна администрация Велико Търново се помещава в обща сграда с други институции и получава обща фактура за електроенергия и вода, като сумата впоследствие се преразпределя между ползвателите съобразно предоставените им части от сградата.
След обсъждане, Комисията на основание чл. 28, ал. 2 от ЗДОИ единодушно прие следното
Р Е Ш Е Н И Е:
Предоставя достъп до исканата обществена информация, както следва:
1/ Потребена електроенергия за 2020г. – 682 720 кВТч на стойност 145 134 лв. без ДДС /174 160 лв. с ДДС/ – разходи за Областна администрация Велико Търново: 51 811 лв. с ДДС;
Потребена електроенергия за 2021г. – 621 229 кВТч на стойност 133 495 лв. без ДДС /160 194 лв. с ДДС/ – разходи за Областна администрация Велико Търново: 61 269 лв. с ДДС;
Потребена електроенергия за 2022г. – 598 314 кВТч на стойност 293 736 лв. без ДДС /352 483 лв. с ДДС/ – разходи за Областна администрация Велико Търново: 73 388 лв. с ДДС;
Потребена електроенергия за 2023г. – 581 249 кВТч на стойност 193 447 лв. без ДДС /232 137 лв. с ДДС/– разходи за Областна администрация Велико Търново: 57 028 лв. с ДДС;
2/ Ползвана вода за 2020г. – 3011 куб. м. на стойност 8 189.78 лв. с ДДС - – разходи за Областна администрация Велико Търново: 3 138.18 лв. с ДДС лв. с ДДС;
Ползвана вода за 2021г. – 3040 куб. м. на стойност 7 524.16 лв. с ДДС - – разходи за Областна администрация Велико Търново: 2 887.33 лв. с ДДС лв. с ДДС;
Ползвана вода за 2022г. – 2 904 куб. м. на стойност 8 570.84 лв. с ДДС - – разходи за Областна администрация Велико Търново: 3 278.75 лв. с ДДС лв. с ДДС;
Ползвана вода за 2023г. – 3093 куб. м. на стойност 11 736 лв. с ДДС - – разходи за Областна администрация Велико Търново: 4 479.01 лв. с ДДС лв. с ДДС;
3/ Използвана офис хартия за 2020г.: брой листи формат А4 – 154 804 бр., брой листи формат А3 - 106 бр.. Средна цена на пакет 500 листа – 6.88 лв. с ДДС или 0.013 лв. с ДДС на лист хартия.
Използвана офис хартия за 2021г.: брой листи формат А4 – 154 071 бр., брой листи формат А3 - 233 бр.. Средна цена на пакет 500 листа – 6.04 лв. с ДДС или 0.012 лв. с ДДС на лист хартия.
Използвана офис хартия за 2022г.: брой листи формат А4 – 180 897 бр., брой листи формат А3 - 112 бр.. Средна цена на пакет 500 листа – 11.52 лв. с ДДС или 0.023 лв. с ДДС на лист хартия.
Използвана офис хартия за 2023г.: брой листи формат А4 – 134 342 бр., брой листи формат А3 - 128 бр.. Средна цена на пакет 500 листа – 9.60 лв. с ДДС или 0.019 лв. с ДДС на лист хартия.
Уведомяваме Ви, че Областна администрация Велико Търново е предприела следните мерки за по-екологосъобразно осъществяване на мисията на администрацията: дограмата на сградата е подменена с нова, използват се кошчета за разделно събиране на отпадъци, климатиците са от висок енергиен клас, използват се енергоспестяващи електрически крушки, бракуваните материални активи се предават на специализирани лицензирани фирми, а хартията се предава в пункт за вторични суровини. Извършено е архитектурно и техническо обследване на сградата, което ще послужи за предприемане на последващи действия за възлагане изготвянето на енергийно обследване и технически паспорт на сградата с цел постигане на по-добра енергийна ефективност.
Степен, в който се осигурява достъп до исканата обществена информация – пълен.
Срок, в който се осигурява достъпът до исканата обществена информация – предоставеният достъп до обществена информация не се ограничава със срок, т.к. на заявителя се предоставя обобщена информация чрез публикуване на Платформата за достъп до обществена информация.
Място, където ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация – не се определя място за предоставяне на достъп до исканата обществена информация, т.к. на заявителя се предоставя обобщена информация чрез публикуване на Платформата за достъп до обществена информация.
Форма, под която ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация – исканата обществена информация да се предостави в предпочитаната от заявителя форма, а именно информация чрез публикуване на Платформата за достъп до обществена информация.
Разходи по предоставянето на достъп до исканата обществена информация – заявителят е поискал достъпът до информация да му бъде предоставен чрез публикуване на Платформата за достъп до обществена информация, на основание чл. 35, ал. 3 от ЗДОИ не се заплащат разходи по предоставяне на информацията.
Настоящето решение и предоставената с него информация ще бъдат връчени чрез публикуване на Платформата за достъп до обществена информация.
Решението за предоставяне на информация може да бъде обжалвано по реда на Административнопроцесуалния кодекс пред Административен съд – Велико Търново в 14-дневен срок от получаването му.
Документи:
1 | Няма описание |
121
Дата | Процес |
---|---|
08.02.2024 15:42 | Подаване на заявление |
22.02.2024 16:31 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |