Заявление от Физическо лице до Министерство на правосъдието от 29.02.2024

Рег. №: 1709207352-29.02.2024 | Министерство на правосъдието | Одобрено | Дата на подаване: 29.02.2024 |

Физическо лице |

Уважаеми г-н МИНИСТЪР, На основание Чл. 3; Чл. 4 и Чл. 9 от Закона за Достъп до Обществена Информация (ЗДОИ), моля да ми бъдат предоставени копия от Инструкцията/Правилата/Правилника (или както е назован/а) за деловодната дейност и документооборота в: 1. Министерството на Правосъдието и 2. Съдилищата, на Република България, В случай на наличие на самостоятелна, специфична и валидна за конкретната съдебна инстанция или съдебен орган Инструкция/Правилник, моля това да бъде отразено в отговора, и да ми бъде предоставени копия само инструкциите, валидни за МП и ВКС/ВАС. Информацията е необходима във връзка със съставяне на собствено мнение относно дейността на задължените по закона субекти. Предпочитаната форма е електронен *.pdf файл/формат, които файлове да бъдат изпратени на e-mail адрес esbuckstone22@abv.bg . Ако няма възможност да бъдат в електронен формат, е приемливо да получа копията и на хартиен носител. Моля, ако имате информация, дали тези правила са еднакви/стандартизирани/ единни за всички държавни институции от типа на Единната държавна система за деловодство (ЕДСД) от 1979 г., да ми предоставите и тези Правила/Инструкция; Алтернативно, в случай, че всеки орган или министерство разработва и прилага свои процедури за документооброт, да го отразите във Вашия отговор.. Моля да ми изпратите присвоения входящ номер на настоящото Заявление, и се надявам да получа отговор в законово установения срок.

Решение


Дата: 29.02.2024

Съгласно чл. 15, ал. 1, т. 5 ЗДОИ, с цел осигуряване на прозрачност в дейността на администрацията и за максимално улесняване на достъпа до обществена информация всеки ръководител на административна структура в системата на изпълнителната власт периодично публикува устройствения правилник на съответната администрация и вътрешните правила, свързани с предоставянето на административни услуги на гражданите.

Съгласно чл. 15а ЗДОИ, информацията по чл. 15 се публикува на интернет страниците на административните структури в системата на изпълнителната власт.

Общите правила за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите са разписани в Наредбата за обмена на документи в администрацията (НОДА), приета с ПМС № 101 от 17.05.2008 г., обн., ДВ, бр. 48 от 23.05.2008 г., в сила от 13.06.2008 г.

Съгласно чл. 2, ал. 1 и 2 от цитираната наредба, ръководителите на администрациите утвърждават вътрешни правила за оборот на електронни документи и документи на хартиен носител, съответстващи на спецификата и особеностите на дейността и структурата им, като същите се актуализират незабавно при всяко изменение на нормативната уредба, регулираща организацията на административната дейност. В изпълнение на посочената разпоредба, министърът на правосъдието е утвърдил Правила за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в Министерство на правосъдието. Правилата уреждат реда и начина на извършване на електронния документооборот и предоставянето на електронни административни услуги в Министерство на правосъдието в условията на работа с административна информационна система и са публично достъпни с всички последващи техни изменения в pdf формат на интернет страницата на министерството в раздел „Нормативни актове и други документи“, секция „Правилници, инструкции и други документи“ на интернет адрес: https://justice.government.bg/home/index/ada5d963-f77f-46c2-874d-ef54fb2516f2

В заключение, по отношение на искането Ви за предоставяне на копия от правилата за деловодната дейност и документооборота на съдилищата в Република България, Ви уведомявам, че Министерството на правосъдието не разполага с исканата информация и на основание чл. 32, ал. 1 ЗДОИ заявлението ще бъде препратено на Висшия съдебен съвет.

107

Дата Процес
29.02.2024 13:49 Крайно решение (Одобрено)