Заявление от Юридическо лице до Министерство на регионалното развитие и благоустройството от 13.03.2024
Рег. №:
1710323888-13.03.2024 | Министерство на регионалното развитие и благоустройството | Одобрено |
Дата на подаване: 13.03.2024 |
Срок:29.03.2024
ДО
ГОСПОДИН АНДРЕЙ ЦЕКОВ
МИНИСТЪР НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ
И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО
МИНИСТЕРСТВО НА РЕГИОНАЛНОТО РАЗВИТИЕ
И БЛАГОУСТРОЙСТВОТО
УЛ. „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“ № 17 – 19
ГР. СОФИЯ - 1202
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
На 23.2.2024 г. чрез платформата за достъп до обществена информация на министерския съвет подадох до Вас заявление за достъп до обществена информация с регистрационен номер 1708694589-23.02.2024.
На 11.03.2024 г., след изтичане на 14-дневния срок за отговор, статусът на заявлението ми бе променено от, „Регистрирано/в процес на обработка“ на „Оставено без разглеждане“, като не бях уведомен по никакъв начин за мотивите за това решение.
Отказът на министерството да разгледа заявлението е немотивиран и незаконосъобразен, тъй като съгласно чл.25, ал.2 от Закона заявлението се оставя без разглеждане само ако в него не се съдържат данните по ал. 1, т. 1, 2 и 4 на чл.25, а именно:
т. 1. трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
т. 2. описание на исканата информация;
т. 4. (доп. - ДВ, бр. 82 от 2023 г., в сила от 29.09.2023 г.) адреса за кореспонденция със заявителя или съгласие за използване на профил в системата за сигурно електронно връчване по чл. 26, ал. 2 от Закона за електронното управление.
Всички изискуеми от Закона данни са налични предвид обстоятелството, че те са задължителни при регистрацията в платформата за достъп до обществена информация на министерския съвет, чрез която е подадено заявлението.
Следва да се има предвид, че при предходни искания с регистрационни № 1707225265-06.02.2024 г. и № 1707219244-06.02.2024 г. за достъп до обществена информация чрез същата платформа, по същия начин, използвайки същите регистрационни данни, заявленията ми бяха одобрени и такава ми бе предоставена от Министерството на регионалното и развитие и благоустройството и от Агенцията за устойчиво енергийно развитие.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
Много моля да обърнете внимание на служителите си да спазват и прилагат Закона, както и да демонстрират правна и административна култура в общуването си с гражданите. При отказ повторно да ми бъде отказан достъп до исканата информация ще уведомя Европейската комисия и Европейската прокуратура за наличие на обосновани предположения за недобросъвестни и непрофесионални действия на служители на МРРБ, които ще доведат до неефективно изразходване на средства от европейските фондове във вреда на българските граждани, изразяващи се в липса на контрол от страна на министерството върху работата на общините при определяна на необходимите инвестиции за всяка отделна сграда. Доказателство за това са одобрени за саниране сгради с цена на инвестицията над максималната, определена в насоките за кандидатстване. По този начин се ограничава възможността за повече граждани да се ползват от средствата по програмата. От друга страна се създава възможност за прилагане на високи лимити при изпълнение на дейностите по реда на Закона за обществените поръчки в полза на строителните фирми-изпълнители, както и възможно създаване на корупционен ресурс за облагодетелстване на държавни и общински служители.
КОПИРАМ ОТНОВО ЗАЯВЛЕНИЕТО СИ:
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН МИНИСТЪР,
Моля, на основание чл.3 и чл.4, ал.1, във връзка с чл.13, ал.4, чл.31, ал.5 и чл.37, ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация, да ми бъде предоставена такава, свързана с кандидатстването на сдруженията на собствениците от Община Видин по процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I“, която да съдържа копие на Заповед № РД-02-14-38/16.01.2024 г. на Ръководителя на Структурата за наблюдение и докладване, както и извлечение от доклада с констатациите от извършената проверка, ако такъв е изготвен към настоящия момент, отнасящи се до изложеното в писмо с Ваш вх. №V8-120(1)/11.01.2024 г. (Приложение № 1).
Моля да ми бъде отговорено и на следните въпроси:
1.Защо са одобрени сградите по Приложение № 2, чиито цени на кв. м. РЗП и размер на инвестицията, определена от Община Видин, надхвърлят 300,00 лв. с ДДС в нарушение на изискването в т.11 от Насоките за кандидатстване, където изрично е записано „ВАЖНО!!! ? При изготвянето на бюджета на проекта, предвидените преки разходи НЕ МОГАТ да надвишават следните максимални стойности: ……….“ ? Какви мерки ще бъдат взети ?
2.Предвид последващи процедури по Закона за обществените поръчки за реално изпълнение на енергийните мерки в случай, че достигнатите стойности за реализиране на проектите са по-ниски от инвестициите, заявени от общините (каквато е целта на ЗОП), кой и по какъв начин ще се разпорежда с икономисаните средства по програмата и има ли регламент за това ?
3.Защо е допуснато общините да изменят по свое усмотрение количествено стойностните сметки, изготвени от фирмите, извършили техническото и енергийно обследване на сградите, да дописват дейности и завишават цените им в частта по СМР ? Само в Община Видин 15 от 35 сгради са с инвестиция с цена над 300.00 лв. на кв.м. следствие безотговорните действия от страна на общински служители, като увеличението е от с 12.58 % до с почти 120 %. По този начин не се ли създават предпоставки за облагодетелстване на строителните фирми, а при определени обстоятелства и на общински служители в пълно противоречие с принципа за законност и ефективно използване на обществени средства в интерес на колкото се може повече граждани предвид ограничения им ресурс ?
4.Какви управленски и политически решения ще бъдат взети на най-високо ниво за отстраняване дълбоките пороци при изпълнението на процедурата следствие действията на длъжностни лица ? Предвижда ли се като възможност анулиране на класирането и провеждане на ново такова при ясни и справедливи критерии, с което да се удовлетворят исканията на максимален брой лица при най-ефективно използване на обществените средства ?
Информацията ми е необходима за извършване на независим анализ на резултатите от класирането на сдруженията, както и установяване на умишлени или неумишлени действия и търсене на отговорност от служители на Община Видин и/или на фирмите, извършили техническото и енергийно обследване на сградите, довели до преки щети (стойността на изготвените технически паспорти и енергийни обследвания) и пропуснати ползи (стойността на инвестицията) за сдруженията, неодобрени за участие в процедурата.
Моля цялата информация да ми се представи на e-mail: bobi123456@abv.bg, а отговорите на въпроси № 2 – 4 да бъдат публикувани и на страницата на министерството в рубриката „Въпроси и отговори“ на секцията „Енергийна ефективност“.
С УВАЖЕНИЕ:
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ: (БОРИСЛАВ ЗЛАТЕВ)
Решение
Дата: 28.03.2024
Прилага се изготвен отговор на Заявление за достъп до обществена информация с вх. № 94-00-34/26.02.2024 г. в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, което касае 1710323888-13.03.2024 Заявление за достъп до обществена информация, регистрирано с вх. № 94-00-34/15.03.2024 г. в Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
94
Дата | Процес |
---|---|
13.03.2024 11:58 | Подаване на заявление |
13.03.2024 12:00 | Изпратено към деловодна система |
15.03.2024 00:00 | Потвърждение от деловодна система |
28.03.2024 10:40 | Крайно решение (Одобрено) |