Заявление от Физическо лице до Министерство на правосъдието от 29.04.2024
Рег. №:
1714344127-29.04.2024 | Министерство на правосъдието | Одобрено |
Дата на подаване: 29.04.2024 |
Срок:13.05.2024
Във връзка с обществената информация, предоставена ми с Решение № 95-00-62/24.04.2024 г. на директора на Дирекция "Правни дейности" към МП, моля, предоставете ми достъп до следната информация:
1. В решението се посочва, че лицата, определени за служители по регистрацията в Публичния електронен регистър към министъра на правосъдието по чл. 9б ЗМИП са „Длъжности лица по регистрацията по Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел“, които са временно преместени със заповед на Изпълнителния директор на Агенция по вписванията за извършване на работа, свързана с водене на Публичния електронен регистър към министъра на правосъдието по чл. 9б ЗМИП.
Доколкото МП и АВп са отделни и самостоятелни администрации, от отговора не става ясно къде Изпълнителният директор на АВп, който е самостоятелен административен орган по Закона за администрацията, е "преместил" въпросните две длъжностни лица.
Ето защо, моля, за уточнение и по-подробна информация относно въпросното преместване, като за целта моля да ми бъде предоставено копие от въпросната заповед за преместване.
2. В Доклада, съдържащ мотивите за издаване на Наредба № Н-1 е посочено, че "е необходима допълнителна щатна численост от шест човека, които да изпълняват дейност, подобна на тази на длъжностни лица по регистрацията или длъжностни лица по вписванията, като за целите ще се изисква юридическо образование от експерти с висока квалификация". С оглед на това и предвид предоставената с Ваше Решение № 95-00-62/24.04.2024 г. информация, моля, за допълнителна информация дали съществува в действащото щатно разписание на МП и/или на АВп длъжността "служител по регистрацията в Публичния електронен регистър към министъра на правосъдието по чл. 9б ЗМИП". Какво е съдържанието на одобрената длъжностна характеристика за заемането на въпросната длъжност? Моля, предоставете ми копие от длъжностната характеристика за длъжността "служител по регистрацията в Публичния електронен регистър към министъра на правосъдието по чл. 9б ЗМИП".
3. Моля, предоставете ми копие на заповед № ЛС-04-88/19.03.2024 г. на министъра на правосъдието, тъй като желая да се запозная с цялата съдържаща се в посочения акт на държавен орган официална обществена информация.
4. Има ли издадени до настоящия момент откази за вписване в регистъра по чл. 9б ЗМИП? От кого са постановени въпросните административни актове и какви са мотивите за отказ? Моля, предоставете ми копие от постановените откази.
При наличие на лични данни в поисканите копия на документи, съдържащи обществена информация, не възразявам същите да бъдат заличени.
Решение
Дата: 13.05.2024
ПРЕДОСТАВЯ достъп на заявителя до съществуващата информация, която вече е създадена, обработена и съхранявана от Министерството на правосъдието, както следва:
По въпрос № 1 се предоставят копия на документи, както следва:
- Заповед № ЧР-01-139/18.03.2024 г. на изпълнителния директор на Агенция по вписванията със заличени лични данни и
- Заповед № ЧР-01-140/18.03.2024 г. на изпълнителния директор на Агенция по вписванията със заличени лични данни.
По въпрос № 2:
В длъжностното разписание на Министерството на правосъдието не съществува длъжност „служител по регистрацията в Публичния електронен регистър към министъра на правосъдието по чл. 9б ЗМИП“, съответно няма утвърдена длъжностна характеристика.
По въпрос № 3 се предоставя копие на документ, както следва:
- Заповед № ............ г. на министъра на правосъдието със заличени лични данни.
По въпрос № 4:
От въвеждането в експлоатация на новия регистър по чл. 9б ЗМИП до постъпване на заявление рег. № ...........г. в МП не са постановени откази за вписване в регистъра по чл. 9б ЗМИП.
Степен на осигурения достъп до исканата обществена информация: Предоставя се пълен достъп до исканата от заявителя обществена информация, която е създадена, обработена и съхранявана от Министерството на правосъдието.
Информацията се предоставя при спазване на разпоредбите на § 1, т. 2 от Допълнителните разпоредби на Закона за достъп до обществена информация и Закона за защита на личните данни.
Срок за осигуряване на достъп до обществената информация:
Срокът за осигуряване на достъп до обществената информация е съгласно чл. 34, ал. 3 във връзка с чл. 35, ал. 3 ЗДОИ.
Място, където ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация:
Достъпът до информация ще бъде предоставен по електронен път на посочения от заявителя адрес на електронна поща: ............ и чрез Платформата за достъп до обществена информация.
Форма, под която ще бъде предоставен достъп до исканата обществена информация:
Достъпът до информацията по въпрос № 1 и въпрос № 3 се предоставя на заявителя под формата на копия, изпратени по електронен път, а достъпът до информацията по въпрос № 2 и въпрос № 4 се предоставя в писмен вид и се съдържа в настоящото решение.
Разходи по предоставянето на достъп до исканата обществена информация: На основание чл. 35, ал. 3 ЗДОИ не се заплащат разходи по предоставянето на исканата информация.
Решението да се изпрати на посочения от заявителя електронен адрес: ...... и да се публикува на Платформата за достъп до обществена информация.
На основание чл. 40, ал. 1 ЗДОИ решението може да бъде обжалвано в 14-дневен срок от съобщаването му на заявителя пред съответния административен съд, по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
120
Дата | Процес |
---|---|
29.04.2024 01:42 | Подаване на заявление |
13.05.2024 15:32 | Крайно решение (Одобрено) |