Заявление от Физическо лице до Общинска администрация - Петрич от 07.02.2025

Рег. №: 1738929721-07.02.2025 | Общинска администрация - Петрич | Одобрено | Дата на подаване: 07.02.2025 | Срок:21.02.2025

Физическо лице |

До административните ръководители на музеите и галериите в Република БългарияУважаема госпожо / Уважаеми господин Министър/Кмет,Моята научна специалност е културното наследство в България и работата на институциите, които отговарят за неговото опазване и представяне. Провеждам изследване за управлението на българските музеи, след постановяването в чл. 28, ал. 6 от Закона за културното наследство през 2011 г. (Държавен вестник, бр. 54, от 15 юли) трудовите правоотношения на директорите да възникват за срок от пет години. Интересувам се от кога във всеки един български музей, чийто директор се назначава съгласно чл. 28 , ал. 6 от ЗКН, се прилага постановената в същия член 6 мандатност и как това се случва до наши дни. За тази цел имам нужда от информация от ръководствата на институциите, които съгласно същия чл. 28, назначават директорите на музеи/галерии .Моля всички общински администрации, отговарящи за музеи, да подадат директно до мен данни за следното:1. Име на музея (Например: Регионален исторически музей - Пловдив) ; 2.Брой конкурси за директор на музея от поправката в ЗКН от 2011 г. досега и годините (ако е възможно с точни дати), през които са проведени (Например: 2 конкурса, първият е проведен на 11 април 2013, вторият - на 28 юни 2022 г.; 3. Лицата, заемали длъжността „директор“ на музея, от първия проведен конкурс след поправката в ЗКН от 2011 г. досега по години "от - до" (например: от 2013 до 2018, от 2018 до 2023 г.), като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат с инициали;4. Лицето, заемало длъжността „директор“ на музея, до първия конкурс след поправката в ЗКН през 2011 г., като ако посочването на пълните име и фамилия е в нарушение на Закона за личните данни, да се впишат инициали; 5. Датата на провеждане на последния конкурс за директор на музея пред поправката в ЗКН през 2011 г.6. Заемалите „временно изпълняващ длъжността директор“ на музея след изтичането на петгодишния срок до следващия конкурс по години (или по-точна датировка, ако периодът е по-кратък от една година) „от – до“ (например: Иван Иванов - временно изпълняващ длъжността директор до провеждане на конкурс от 2018 до 2020), като ако цялостното изписване на малки и фамилни имена нарушава Закона за личните данни, да се впишат инициали;6. Ако има случаи на предсрочно прекратени мандати на директори, да бъдат описани с датите на прекъсване и причини, поради които е станало. Например: смърт, пенсиониране, уволнение, преминаване на друга работа. Моля да получа заявената информация на файл на имейл адрес vsukarev@gmail.com, посочен и по-долу.Отказвам заявлението ми и отговорът (решението) да бъдат публикувани съгласно чл. 15, ал. 1, т. 4 от ЗДОИ.С уважение,доц. Видин Сукарев, доктор по историяe-mail: vsukarev@gmail.comtel: +359889438101

Решение


Дата: 14.02.2025

Р Е Ш Е Н И Е

№ 4/11.02.2025г.

Със заявление за достъп до обществена информация, постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация № УРИ 1738929721-04.02.2025г., по електронен обмен и входирано в деловодството на Общинска администрация-Петрич с вх. № ЕО-ПЧ-236/07.02.2025г. е поискана от ХХХХХХХХХХХХХХ с адрес за контакт: ххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх информация за броя на конкурси за директори на Музей гр.Петрич от 2011г. до сега, лица заемали длъжността „ директор” на музея,дата на провеждане на последния конкурс,ВРИД „директор” на музея, предсрочно прекратени мандати на директори на музея.

На основание чл.3, ал.1, чл.15, ал.3, чл.28, ал.2, чл.34, ал.1 и чл.35, ал.3 от Закона за достъп до обществена информация, във връзка със заявление за предоставяне на достъп до обществена информация от ххххххххххххххххххххххххх, постъпило чрез платформа за достъп до обществена информация № УРИ 1738929721-04.02.2025г и входирано в деловодството на Общинска администрация-Петрич с вх. № ЕО-ПЧ-236/07.02.2025г. и като взех предвид факта, че исканата информация е обществена по смисъла на чл.2 от ЗДОИ

Р Е Ш И Х:

1.Да се предостави от Община Петрич на хххххххххххххххххх достъп до поискана в заявлението обществена информация.

2.Разрешеният достъп до обществена информация да се предостави в срок на заявителя чрез ПДОИ и на посочения ел. адрес под формата на отговори на поставените въпроси:

2.1. По т.1 - ИСТОРИЧЕСКИ МУЗЕЙ ПЕТРИЧ.

2.2. По т.2 и т.3-От поправката в ЗКН (ДВ бр. 54 от 15.07.2011 г.) до сега е проведен на 16.09.2020г. един конкурс за заемане на длъжността Директор на Исторически музей Петрич. Исканата със заявлението информация по отношение на имената на лицата, заемащи посочената длъжност „Директор „ на музея е изключена от обхвата на ЗДОИ, предвид разпоредбата на чл. 2, ал. 5 от същия закон. Разпоредбите на ЗДОИ не се прилагат за достъпа до лични данни, както и доколкото те са обект на защита от Регламент (ЕС) 2016/679.

2.3. По т.4 - Исканата със заявлението информация по отношение на името на лицето, заемало посочената длъжност „Директор „ на музея до първия конкурс е изключена от обхвата на ЗДОИ, предвид разпоредбата на чл. 2, ал. 5 от същия закон. Разпоредбите на ЗДОИ не се прилагат за достъпа до лични данни, както и доколкото те са обект на защита от Регламент (ЕС) 2016/679.

2.4. По т.5 - През м. юни 2011г. е проведен последния конкурс преди поправката на ЗКН (ДВ бр. 54 от 15.07.2011 г.).

2.5. По т.6 - През м.юли 2024г. по взаимно съгласие е прекратен мандата на избрания с конкурс Директор на Исторически музей Петрич. Назначен е след това ВрИД „Директор” на Исторически музей Петрич. Исканата със заявлението информация по отношение на имената на лицата, заемащи „Временно изпълняващ длъжността директор” на музея е изключена от обхвата на ЗДОИ, предвид разпоредбата на чл. 2, ал. 5 от същия закон. Разпоредбите на ЗДОИ не се прилагат за достъпа до лични данни, както и доколкото те са обект на защита от Регламент (ЕС) 2016/679.

3.Срокът, в който е осигурен достъпът до обществената информация, поискана в заявлението е 30 дни от датата на получаване на решението. С настоящото решение, получавате в срок отговор на поставените в заявлението въпроси.

4.Разходи за предоставяне на обществената информация не се дължат, тъй като на основание чл.15в, ал.3 и чл.35, ал.3 от ЗДОИ, заявителят е поискал достъпът до информацията да му бъде предоставен чрез платформа за достъп до обществена информация и по електронен път и е посочил адрес на електронна поща за получаването.

Настоящото решение да бъде предоставено на заявителя чрез платформа за достъп до обществена информация и да му се изпрати на посочения от него електронен адрес.

Решението подлежи на обжалване по реда на АПК в 14 дневен срок от съобщаването му пред съответния Административен съд, съобразно чл.133 от АПК.

КМЕТ НА ОБЩИНА ПЕТРИЧ

42

Дата Процес
07.02.2025 14:02 Подаване на заявление
07.02.2025 16:45 Изпратено към деловодна система
07.02.2025 17:03 Потвърждение от деловодна система
14.02.2025 11:02 Крайно решение (Одобрено)