Заявление от Юридическо лице до Общинска администрация - Земен от 02.11.2020
Рег. №:
1604327643265-02.11.2020 | Общинска администрация - Земен | Одобрено |
Дата на подаване: 02.11.2020 |
Срок:17.11.2020
Уважаеми г-н/г-жо кмет,
Във връзка със задълженията на кметовете на общини, произтичащи от Закона за защита на животните (ЗЗЖ) и релевантните подзаконовите нормативни актове, на основание чл. 25, ал. 1, т. 2 от Закона за достъп до обществена информация, моля да предоставите следната информация от обществен интерес, както следва:
1. Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години?
2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД?
3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в обшината? Какава сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
4. Колоко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години?
5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна?
6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД?
7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.?
8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места?
9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочета от какви дейности се е състояла.
10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация?
Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите.
11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони.
Изготвеният преглед ще включва публично достъпен анализ на дейността на общините в страната според това какви мерки се изпълняват на територията на всяка от тях. Целта е да покажем как се случва изпълнението на разпоредбите от съществуващото законодателство и да идентифицираме добри практики.
1) На основание чл. 25, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям наименованието и седалището на заявителя – Сдружение „Съдействие и подкрепа за информирано общество“, с ЕИК: 177226461, със седалище и адрес на управление в Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
2) Моля, на основание чл. 25, ал. 1, т. 3 и чл. 26, ал. 1, т. 4 и ал. 3 от Закона за достъп до обществена информация, исканата информация да ми бъде предоставена по следния начин – на адреса на електронната поща, посоченa в настоящото заявление – aisociety20@gmail.com – на компютърни файлове в удобен за Вас формат – pdf, doc, jpeg, tiff или друг подобен.
3) На основание чл. 25, ал. 1, т. 4 от Закона за достъп до обществена информация, предоставям следния адрес за кореспонденция със заявителя – Република България, Софийска област, Община Елин Пелин, гр. Елин Пелин 2100, пл. „Независимост“ № 14.
Настоящото заявление адресирам и подавам до Кмета на Общината, като се надявам да бъде уважено от него.
Решение
Дата: 17.11.2020
РЕШЕНИЕ № 16 / 16.11.2020 г. На основание чл.8 от Закона за Администрацията и чл.3, ал.1, чл.28, ал.2 от Закона за достъп до обществена информация, с оглед задължението на Кмета на общината да се произнесе с решение по смисъла на ЗДОИ, във връзка със заявление с вх № ДОИ – 21/ 03.11.2020 г. и УРИ 1604327643265 – 02.11.2020 г. в ПДОИ от Сдружение “Съдействие и подкрепа за информирано общество“ ЕИК 177226461, с постоянен адрес и адрес за кореспонденция: област София, гр.Елин Пелин 2100, пл. „Незавиимост“ № 14 като взех предвид, че със заявлението се иска предоставяне на информация по формулирани въпроси и след разглеждане на същите, РЕШИХ: Предоставям достъп до обществена информация, както следва: По въпрос № 1.Колко собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години? Собственици на кучета са били регистрирани по реда на чл. 37 от ЗЗЖ от 2015 г. до 2020 г. по години : 2015 – 0 2016 – 0 2017 – 1 2018 – 1 2019 – 1 2020 - 10 2. Какъв е общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент? Колко от тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД? Отговор: общият брой регистрирани собственици на кучета по реда на чл. 37 от ЗЗЖ към настоящия момент е 13 бр. От тях са освободени от такса по чл. 175, ал. 1 от ЗВД са 18 бр. 3. Какъв е актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в общината? Каква сума е събрана по години през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? Отговор: Актуалният размер на таксата за собствениците на кучета по чл. 175, ал. 1 от ЗВД, регистрирани в общината е 5,00 лева годишно. Събраната сума е в размер на 300,00 Лв. 2015 – 40,00 лв 2016 – 40,00 лв. 2017 – 10,00 лв. 2018 – 15,00 лв. 2019 – 155,00 лв. 2020 – 40,00 лв. 4. Колко проверки за извършени на основание чл. 178 от ЗВД при осъществането на контрол от Ваша страна, като кмет на общината, през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. по години? Отговор: Искането касае предоставяне на конкретни данни, за чието събиране и предоставяне в исканата форма – следва да се ангажират допълнителни ресурси. Исканата информация в такава форма / справка не съществува в архивите на общинска администрация. По смисъла на ЗДОИ, задължените субекти са длъжни да предоставят налична обществена информация според дефинициите на ЗДОИ.Те нямат задължение да извършват допълнителни експертни дейности,като част от процедурата регламентирана в него,тъй като това би представлявало създаване на нов документ / справка, което не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ. 5. Разполага ли общината със собствена база данни за въвеждане на регистрираните собственици и домашни любимци във връзка с упражняването на контрол по чл. 59, ал. 3 от ЗЗЖ? Ако не, по какъв начин се случва проверката на това дали регистрацията на чиповете и паспортите на кучетата, регистрирани по реда чл. 37 от ЗЗЖ е валидна? Отговор: Не разполага със собствена база данни. 6. Колко акта са съставени през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г. от общинските инспектори при изпълнение на задълженията, вменени им посредством чл. 472, ал. 5 от ЗВД? Отговор: Искането касае предоставяне на конкретни данни, за чието събиране и предоставяне в исканата форма – следва да се ангажират допълнителни ресурси. Исканата информация в такава форма / справка не съществува в архивите на общинска администрация. По смисъла на ЗДОИ, задължените субекти са длъжни да предоставят налична обществена информация според дефинициите на ЗДОИ.Те нямат задължение да извършват допълнителни експертни дейности,като част от процедурата регламентирана в него,тъй като това би представлявало създаване на нов документ / справка, което не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ. 7. В изпълнение на задълженията Ви по чл.472, ал.5 от същия нормативен акт, като кмет на общината, моля да посочите какъв е броят на издадените актове през 2015 г., 2016 г., 2017 г., 2018 г., 2019 г. и 2020 г.? Отговор: Искането касае предоставяне на конкретни данни, за чието събиране и предоставяне в исканата форма – следва да се ангажират допълнителни ресурси. Исканата информация в такава форма / справка не съществува в архивите на общинска администрация. По смисъла на ЗДОИ, задължените субекти са длъжни да предоставят налична обществена информация според дефинициите на ЗДОИ.Те нямат задължение да извършват допълнителни експертни дейности,като част от процедурата регламентирана в него,тъй като това би представлявало създаване на нов документ / справка, което не представлява обществена информация по смисъла на ЗДОИ. 8. Има ли изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината? Какъв брой и в кои населени места? Отговор: Няма изградени обособени площадки за свободно пускане на домашни любимци на територията на общината. 9. В периода от 2015 г. до момента общината организирала ли е комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци? Ако да, посочете от какви дейности се е състояла. Отговор: В периода от 2015 г. до момента общината не е организирала комуникационна кампания за задължителната идентификация и регистрация на домашните любимци 10. Община инициирала/участвала ли е в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация? Моля, предоставете кратко описание или линк към дейностите. Отговор: Община не е инициирала/участвала в други инициативи за намаляване на безстопансвените животни и/или за регистрация на домашни кучета и котки на територията на общината, различни от тези, за които е поискана информация 11. Моля, предоставете актуални общински наредби за овладяване на популацията от безстопанствени кучета и регламентиране на правилата за отглеждане на животни- компаньони. Отговор: На сайта на община Земен, раздел Нормативни документи https://zemen-bg.com/documents/naredbi/naredba7 Решението да се предостави на заявителя при условията на чл.35, ал.3 от ЗДОИ - на посочения от заявителя адрес на електронна поща чрез Платформата за ДОИ: Контрол по изпълнението на Решението възлагам лично на мен Даниела Владимирова – зам.кмет на общ.Земен Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Перник, по реда на Административнопроцесуалния кодекс чрез Кмета на община Земен в 14-дневен срок от получаването му.42
Дата | Процес |
---|---|
02.11.2020 16:34 | Подаване на заявление |
02.11.2020 16:34 | Изпратено към деловодна система |
03.11.2020 08:40 | Потвърждение от деловодна система |
17.11.2020 15:38 | Крайно решение (Оставено без разглеждане) |